M21W2 77'

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

M21W2 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-18, 19:14

Witam!
Przedstawiam mojego Kobuza z 1977r. WSK ma przerobioną instalacje elektryczną, także nie potrzebuje akumulatora (prawdopodobnie gdy skończy się sezon zrobie nową instalacje na wzór oryginalnej ;) ). Niestety dzień przed planowanym kupnem uszkodził się zapłon (nie ma iskry) i odbieram ją dopiero we wtorek (wtedy też wrzuce lepsze zdjęcia :D ). Kupilem go za 200zł + silnik 2-biegowy do Rometa; myśle, że było warto :) Stan jak widać, trzeba mu poświęcić troche pracy i czasu :D Oczywiście jest kompletna, jedynie na zdjęciu jest ze zdjętą kanapą i prawą pokrywą silnika. Zdjęcia: http://yfrog.com/e9zdjcie002tjx
Mam kilka pytań:
1. Czy wszystkie detale w niej są zgodne z rocznikiem?
2. Jakie powinna mieć emblematy: PZL Świdnik czy WSK?
Pozdrawiam!
3. Czy w tego typu boczkach były malowane napisy Kobuz?
Ostatnio zmieniony 2009-09-28, 22:02 przez kamil104, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-20, 22:26

cięzko kurde powiedzieć.
według mnie bak powinieneś mieć ten od garbuski,napewno lampa tylna nie oryginalna.
po za tym chyba wszystko ok.no chyba że bak masz oryginalny ( w co wątpie ) to wtedy troche innych częsci nie org. według rocznika.ale obstawiam pierwszą teze :P
no cena spoko :)
pozdr.

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-20, 22:46

Lampa jest od malucha, oczywiście zostanie zmieniona ;) Na tabliczce napisy, które były malowane są zmyte/wytarte także jest czysta tabliczka z nabitym numerem ramy, silnika i rocznik :/ Gdyby nie to łatwiej byłoby określić czy to jest Kobuz czy M21W2 :) W mocowaniu przedniej lampy są otwory na kierunkowskazy, więc bardziej obstawiałbym, że to Kobuz ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wujcio » 2009-04-20, 23:57

możliwe że ktoś założył osłonę łańcucha (która była w wersji M21W2 lub gazeli)
Wahacz masz normalny jak w kobuzie
Podnóżki kierowcy są inne (od 125?)
Kolanko wydech jest okrągłe takie jak w M21W2 tak samo tylne amortyzatory ( w kobuzach były chyba sprężyny na wierzchu)

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wskocyklista04 » 2009-04-21, 07:06

mój kobuz też ma roocznik 77 i to jest ten model: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wujcio » 2009-04-21, 11:48

czyli tylko bak się nie zgadza i boczki

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-21, 15:44

Niestety na nowe fotki trzeba będzie poczekać do piątku :| Przeglądałem temat o Kobuzach i znalazłem taki oto post:
Sławek pisze:No to ja opisze Kobuzy z lat 1975-1978 tak jak potrafię. Początkowo Kobuzy malowano na kolor czarno-pomarańczowy(czarne błotniki, pomarańczowe osłony boczne lampa, bak) kierunkowskazy do roku bodajże 1977 były montowane takie jak w dudku a później zastąpiono je aluminiowymi przełącznik kierunków montowany był tak samo jak w dudku czyli na obsadzie przedniego hamulca ze specjalnym dodatkowym odlewem na przymocowanie przełącznika. Przerywacz kierunkowskazów był umieszczony pod bakiem nad cewką butelkową. Lampa przednia metalowa z 4 stopniową stacyjką, osłona łańcucha pełna malowana na szaro. Tylnie amortyzatory z górną szklanką malowaną na czarno i dolną szklanką malowaną na szaro lub chromowaną montowano do 1977 roku później zastąpiono je amortyzatorami takimi jak w sportach(z górną chromowaną szklanką i od słoniętą sprężyną na dole). Bak który był specjalnie zaprojektowany dla kobuza posiadał gumy i przykręcane znaczki. Obie felgi były chromowane.
To by się zgadzało, jedynie nie wiadomo co z bakiem :-?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-21, 20:48

ja sie nie zgadzam ze wszystkim co piszecie.
nie spotkałem się z org. WSKą z 77r. obojętnie jaka pojemność, aby miała nowszy zbiornik.w 78r. nawet zdażały się jeszcze WSKi garbuski.
jak podnózki kierowcy są od 125 ?
są takie same jak w 125 jak i w 175.
wedlug mnie tylko bak się nie zgadza.reszta, czyli boczki,lampa przód,kolanko,osłona łańcucha,tylne amorki, są org.
szklanki przedniego zawieszenia też są chyba oryginalne.Wskocyklista ma Kobuza też z 77r i ma otwory, z tym że jego to Kobuz :)
ta Twoja 175 to zwykła M21W2 nie Kobuz.
pozdr.

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wskocyklista04 » 2009-04-21, 21:12

a ciekawe jaka instalka?? 12V czy 6V jeżeli 6V to to samo co mój kobuz powinno być nobo ten sam rocznik... a pozatym czy garbuski miały plastkiowe przednie lampy??

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-21, 21:13

wskocyklista04 pisze:a ciekawe jaka instalka?? 12V czy 6V jeżeli 6V to to samo co mój kobuz powinno być nobo ten sam rocznik... a pozatym czy garbuski miały plastkiowe przednie lampy??
Instalacja 6V, silnik 059 z miejscem na rozrusznik ;) Przeglądałem przed chwilą temat o M21W2 i zauważyłem, że Pietrusek ma bardzo podobną wersje jak moja. Moja różni się tylko silnikiem i tym, że moja ma listwe na kanapie.
Pietrusek pisze:Moze komus przydadza sie fotki mojej M21W2 rocznik 1976 motocykl jest raczej wpełni orginalny około 15 lat nie eksploatowany ustrzegł sie jakos wiejskich tjunerów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-21, 21:33

Pietruska WSK ma też pewnie nie org. bagażnik.
dziwne że też ma taki zbiornik.ale jest on napewno nie oryginalny, w dodatku ma jeszcze emblematy PZL Świdnik zamiast czanych WSK i chyba zbiornik 10L.
instalacje 12V były chyba tylko do konca 74r. o ile się nie myle.
silnik masz chyba dobry :)
z tego co zauważyłem to liczniki i przednie lampy plastikowe pojawiły się coś w 76 albo 77r., nie mam pewności.
zostaję przy swoim zdaniu że masz nie org. zbiornik.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wujcio » 2009-04-21, 21:42

mowie o tych podnóżkach okrągłych i grubych
w tych WSK powinny być płaskie jak te pasażera

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-21, 21:56

a no racja, nie zwróciłem uwagi na ten detal,zwracam honor Wujcio :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: wujcio » 2009-04-21, 22:00

no prze chłop :p przecież na pierwszy rzut oka to widać :PP
spoko luz ;)

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-21, 22:10

Po numerze ramy można określić model? Jak coś to do piątku postaram się wrzucić ;)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-22, 14:02

to jest zwykła M21W2 i tyle co tu określać :P

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-04-22, 21:59

Mam pytanie odnośnie usterek:
Gdy ją odpalałem z kumplem pracowała tylko na średnich obrotach i nie reagowała na ruch manetką, po czym po chwili nagle gasła. Potem gdy kumpel pokręcił śrubą do regulacji powietrza przestała przerywać, ale reszta bez zmian (wg. mnie to wina lewego powietrza). Potem straciła iskre, wymieniliśmy cewke butelkową, kondensator, ustawialiśmy platynki i nic (wydaje mi się, że to przebicie na mase, kumpel gdy dotknął WSK-e to kopnął go prąd :mrgreen: ) Co jej dolega?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: Anzel » 2009-04-23, 22:36

Jeśli motocykl nie reaguje na ruchy przepustnicy,to winą może byc tylko skład mieszanki.upewnij się czy króciec gaźnika i sam gaźnik nie są skrzywione przez nieumiejętne dokręcanie i pomiędzy ściankami elementów a uszczelką nie ma szczeliny,którą silnik zasysałby "lewe" powietrze.Jeśli wyeliminujesz gaźnik z kręgu podejrzanych i objawy nie ustaną,zwróc uwagę na simmering wału od strony prądnicy.Naturalnie podstawową sprawą jest właściwa regulacja reszty podzespołów i ich nienaganny stan techniczny.Upewnij się czy masz odpowiednio ustawiony zapłon,a wtedy możesz po kolei zajmowac się dolegliwościami silnika.Utrata iskry może byc z pozoru banalna.Zwykle powodami niesprawności instalacji elektryczej są:

-styki stacyjki (śniedź)
-bezpiecznik
-mostek prostowniczy
-świeca zapłonowa
-nadpalone styki przerywacza
-przebicie w instalacji elektrycznej

Bardzo rzadko uszkodzeniu ulega sama cewka WN.Jeśli kupiłeś wszystkie elementy nowe,pozostaje Ci sprawdzenie jakości połączeń i ich izolacja od masy oraz prawidłowe ustawienie :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-05-18, 10:51

Od wczoraj można uznać, że jestem pełnym właścicielem WSK-i :mrgreen: Narazie walcze z iskrą ;) Aż prosi się o remont, ma pełno druciarskich patentów, także po sezonie biore się do roboty :D Foty: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/67852

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Mój Kobuz 77'

Post autor: kamil104 » 2009-05-20, 21:58

Taka mała sesyjka z rometem kumpla :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mam pytanie, co może być powodem sklejania się tarcz sprzęgłowych? Niewłaściwy olej?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości