SHL Gazela M17 z Elbląga
- Farmi18
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-05-03, 21:31
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontaktowanie:
SHL Gazela M17 z Elbląga
Hej, to teraz moja kolej
Mając 15-16lat (mam teraz 25l), jeżdząc na wakacje na wieś do Końskich k.Kielc, tamtejsi koledzy zawsze na motorkach śmigali i... tez się chciało swoim. Więc od Wujka (Ś.P.) wzieliśmy z Dziadkiem (teraz też już Ś.P.) ową gazelę, która stała w warunkach gorszych niż.... pod chmurką.
Z kolegami szybki przegląd, rozpołowienie na łące, naprawa, wymiana popsutych/zurzytych części i po 2 -3 dniach motorkiem jeździłem po polach. Jeździłem tak przez 2-3 wakacja, a później motorek poszedłw odstawkę, bo skończyło się 18 lat, miało się Taty samochód więc.... było czym jeździć na pobliskie dyskoteki.
Kilka lat temu postanowiłem z Tatą, że .... naprawiamy i odrestaurowujemy motorek i... tak zrobiliśmy.
Przywieźliśmy silnik z Kielc do Elbląga gdzie mieszkam. W wolnm czasie remontowlaismy go. Pewnie zeszło z tym ładnych kilka miesięcy zimowych i w kwietniu 2008 dowiozłem do silnika pordzewiałe i zniszczone nadwozie. Zaczęło się szykowanie i naprawa do stanu używalności nadwozia. We wrzesniu 2008 taką obdrapaną Gazelę zarejestrowałem i pojeździłęm do grudnia 2008. Nastepnie zacząłem ją powoltku rozkręcać celem malowania. Długo to trwało i opornie, bo... żmudna robota i dużo szczegułów do szpachlowania szło. Co by nie było kwiecień/maj 2009 wyjechałem skończoną GAZELĄ na pierwszy zlot w Tolkmicku, gdzie motor zrobił furorę. Robi ją zresztą do tej pory w każdym miejscu gdzie się pojawi.
Kilka zdjęć z wałącznikach, lub więcej tutaj:
przed remontem i w trakcie: http://picasaweb.google.pl/Jacek.SHL/GazelaOdnawianie#
a tu po remoncie: http://picasaweb.google.pl/Jacek.SHL/SHLGazelaFina#
Co Wy sądzicie na temat mojej Gazeli z 1969r?
Mając 15-16lat (mam teraz 25l), jeżdząc na wakacje na wieś do Końskich k.Kielc, tamtejsi koledzy zawsze na motorkach śmigali i... tez się chciało swoim. Więc od Wujka (Ś.P.) wzieliśmy z Dziadkiem (teraz też już Ś.P.) ową gazelę, która stała w warunkach gorszych niż.... pod chmurką.
Z kolegami szybki przegląd, rozpołowienie na łące, naprawa, wymiana popsutych/zurzytych części i po 2 -3 dniach motorkiem jeździłem po polach. Jeździłem tak przez 2-3 wakacja, a później motorek poszedłw odstawkę, bo skończyło się 18 lat, miało się Taty samochód więc.... było czym jeździć na pobliskie dyskoteki.
Kilka lat temu postanowiłem z Tatą, że .... naprawiamy i odrestaurowujemy motorek i... tak zrobiliśmy.
Przywieźliśmy silnik z Kielc do Elbląga gdzie mieszkam. W wolnm czasie remontowlaismy go. Pewnie zeszło z tym ładnych kilka miesięcy zimowych i w kwietniu 2008 dowiozłem do silnika pordzewiałe i zniszczone nadwozie. Zaczęło się szykowanie i naprawa do stanu używalności nadwozia. We wrzesniu 2008 taką obdrapaną Gazelę zarejestrowałem i pojeździłęm do grudnia 2008. Nastepnie zacząłem ją powoltku rozkręcać celem malowania. Długo to trwało i opornie, bo... żmudna robota i dużo szczegułów do szpachlowania szło. Co by nie było kwiecień/maj 2009 wyjechałem skończoną GAZELĄ na pierwszy zlot w Tolkmicku, gdzie motor zrobił furorę. Robi ją zresztą do tej pory w każdym miejscu gdzie się pojawi.
Kilka zdjęć z wałącznikach, lub więcej tutaj:
przed remontem i w trakcie: http://picasaweb.google.pl/Jacek.SHL/GazelaOdnawianie#
a tu po remoncie: http://picasaweb.google.pl/Jacek.SHL/SHLGazelaFina#
Co Wy sądzicie na temat mojej Gazeli z 1969r?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Taka sobie Gazelka + za uratowanie przed zniszczeniem , duży - za kolorystykę która strasznie gryzie w oczy . Czy nie powinna posiadać przykręcanych emblematów na bak ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Ja osobiście uwielbiam gazele w tym malowaniu ale co tu robią te czerwone paski.
A i mam pytanie ta tylna lampa chyba nie powinna być chromowana ?
A i mam pytanie ta tylna lampa chyba nie powinna być chromowana ?
Polish motorcycles never die !!!
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
ee gazela marzenie, tylko nie podoba mi się czerwony wahacz i te mocowanie podnóżków białe wyglądało by moim zdaniem lepiej, a tak to super maszyneczka nic tylko usiadł i pojehał na dziewczyny
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Gazelka bardzo ładna chodź nie przepadam za tym modelem SHL(wolę M11). Paski na błotniku przednim i boczkach nie pasują.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Kolor to kwestia gustu. Zastanawia mnie jedno, nie wiem czy dobrze widzę, ale...wypiaskowałeś koła nie rozplatając szprych?
- Farmi18
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-05-03, 21:31
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Co do kolorystyki, to oczywiście gazela jest czarno siwa jak w oryginale + czerwone wstawki.
Skąd one się wzięły?? Jak widzicie, gazela przed remontem miała takie czerwone paski. Tuning z epoki przez Ś.P. Wujka. patrząc na obdrapaną Gazelę z czerwonymi elementami i na Gazelę w 100% oryginalnym malowaniu (zdjecie ze strona Feniksa), stwierdziłem, że jednak czerwone paski dodają smaku i agresywności motorkowi. Zdecydowałem się na paski oddając jednocześnie pamięć Wujkowi, którego to był motor - On tak chciał.
Więc kolor - rzecz gustu. Pasków nie powinno być w oryginale, a to co czerwone w zawieszeniu powinno być szare.
Teraz Wasze pytania i wątpliwości:
1. Plastikowych Gazelek nie powinno być na baku. Były we wcześniejszych modelach.
2. Tylna lampa powinna być szara w tym malowaniu. (Pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa z pewnych powodów, których nie będę przytaczał)
3. Mocowanie podnóżków i wahacz powinny być szare, nie białe
4. Koła były rozebrane, wypiaskowane, malowane proszkiem, zaszpachlowane nowymi szprychami.
Taki więc, paski kwestia gustu. Porównajcie poniższe zdjęcia i jeszcze raz zadajcie sobie pytanie. U mnie dochodził jeszcze sentyment i historia motorku. Tak jak powiedziałem, motorek wzbudza zainteresowanie ogromne. Dla laików, bo nieznana maszyna z dawnych lat, a dla tych, co się znają, może dlatego, że ma kontrowersyjne malowanie.
Co by nie było - jest to zwieńczenie mojej pracy.
PS. Co do kanapy - była robiona gdy wyciągnąłem motor z szopy. Była oczywiście pordzewiała (prawie nie było blachy) i bez gąbki i obicia. nikt nie myślał, wtedy o odnowieniu gazeli, a tylko o zrobieniu siedziska, wiec pomnieliśmy kwestię aluminiowych listew bocznych na kanapie i ułatwiliśmy sobie nitami. Listwy wiszą w garażu (razem ze specjalnymi mocowaniami), na szczęście nie zardzewieją bo są nierdzewne.
Skąd one się wzięły?? Jak widzicie, gazela przed remontem miała takie czerwone paski. Tuning z epoki przez Ś.P. Wujka. patrząc na obdrapaną Gazelę z czerwonymi elementami i na Gazelę w 100% oryginalnym malowaniu (zdjecie ze strona Feniksa), stwierdziłem, że jednak czerwone paski dodają smaku i agresywności motorkowi. Zdecydowałem się na paski oddając jednocześnie pamięć Wujkowi, którego to był motor - On tak chciał.
Więc kolor - rzecz gustu. Pasków nie powinno być w oryginale, a to co czerwone w zawieszeniu powinno być szare.
Teraz Wasze pytania i wątpliwości:
1. Plastikowych Gazelek nie powinno być na baku. Były we wcześniejszych modelach.
2. Tylna lampa powinna być szara w tym malowaniu. (Pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa z pewnych powodów, których nie będę przytaczał)
3. Mocowanie podnóżków i wahacz powinny być szare, nie białe
4. Koła były rozebrane, wypiaskowane, malowane proszkiem, zaszpachlowane nowymi szprychami.
Taki więc, paski kwestia gustu. Porównajcie poniższe zdjęcia i jeszcze raz zadajcie sobie pytanie. U mnie dochodził jeszcze sentyment i historia motorku. Tak jak powiedziałem, motorek wzbudza zainteresowanie ogromne. Dla laików, bo nieznana maszyna z dawnych lat, a dla tych, co się znają, może dlatego, że ma kontrowersyjne malowanie.
Co by nie było - jest to zwieńczenie mojej pracy.
PS. Co do kanapy - była robiona gdy wyciągnąłem motor z szopy. Była oczywiście pordzewiała (prawie nie było blachy) i bez gąbki i obicia. nikt nie myślał, wtedy o odnowieniu gazeli, a tylko o zrobieniu siedziska, wiec pomnieliśmy kwestię aluminiowych listew bocznych na kanapie i ułatwiliśmy sobie nitami. Listwy wiszą w garażu (razem ze specjalnymi mocowaniami), na szczęście nie zardzewieją bo są nierdzewne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
przydałby się jeszcze chrom kolanka:) i chociaz lekka polerka silnika bo bardzo matowy jest.. ale ogólnie gazela piękna:) spodobał mi się ten sprzęt jak zwolni mi się miejsce w garażu to może wprowadze coś takiego..
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
No i git, dużego odstępstwa od oryginału nie ma, super że została uratowana w całkiem fajny sposób. Kolorystyka nie jest zła, paski są dość oryginalnym pomysłem jak na te czasy, ale kiedyś tak się właśnie tuningowało motocykle Miły akcent dla pamięci poprzedniego właściciela, popieram.
- Farmi18
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-05-03, 21:31
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Na kolanko położyłem też chrom, ale.....
albo ten chrom (pomimo, że techniczny nie ozdobny) albo kiepski i się przegrzał i teraz kolanko fioletowe jest, albo..... mam/miałem za późno ustawiony zapłon i przepaliło mi go.
Nie wiem.... teraz kolanko jest fioletowe i .... tyle.
A co do polerki silnika - nie chcę polerować.... wole wyszkiełkować. Ale to i tak, jak kiedyś się silnik rozbierze.
Doraźnie muszę oczyścić głowicę z farby olejnej - tuningu z epoki i ten element jako pierwszy wyszkiełkuję jak znajdę zakład w okolicy gdańska lub Elbląga.
albo ten chrom (pomimo, że techniczny nie ozdobny) albo kiepski i się przegrzał i teraz kolanko fioletowe jest, albo..... mam/miałem za późno ustawiony zapłon i przepaliło mi go.
Nie wiem.... teraz kolanko jest fioletowe i .... tyle.
A co do polerki silnika - nie chcę polerować.... wole wyszkiełkować. Ale to i tak, jak kiedyś się silnik rozbierze.
Doraźnie muszę oczyścić głowicę z farby olejnej - tuningu z epoki i ten element jako pierwszy wyszkiełkuję jak znajdę zakład w okolicy gdańska lub Elbląga.
- mateusz 46
- Posty: 231
- Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
- Moje maszyny: rm 125
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
fajna shl
widze że niedaleko mnie mieszkasz wiec musze kiedys na zywo ją zobaczyć
widze że niedaleko mnie mieszkasz wiec musze kiedys na zywo ją zobaczyć
Ekipa Północ
- Farmi18
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-05-03, 21:31
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: SHL Gazela M17 z Elbląga
Zapraszam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości