2 bieg cieżko wchodzi ;/

Odpowiedz
tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

2 bieg cieżko wchodzi ;/

Post autor: tovisto » 2007-04-05, 21:27

Witam
mam problem.Mam wske 125 i drugi bieg ciezko wchodzi(dwójka). Trzeba mocno do gory i tak czesto nie wchodzi.Bardzo ciezko sie tak jezdzi jak dwojka nie chce wskoczyc i mnie to denerwuje.Wiecie moze jak temu zaradzic?(teraz mam rozpolowiony silnik i chcem to porzadnie zrobic) odrazu mowie ze wszyskie zebatki sa cale. Wiecie jak poprawnie zlozyc skrzynie ktore zebatki jak itd?

Awatar użytkownika
juzek1990
Posty: 68
Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
GG: 0
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Post autor: juzek1990 » 2007-04-05, 22:32

przyslij fotke zembatek i wałków to ci powiem, co i jak

[ Dodano: 2007-04-05, 22:32 ]
zobacz kosz sprzegła czy niema luzów i czy nie pękła ci tuleja kosza
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Post autor: tovisto » 2007-04-06, 10:47

zdjecia skrzyni.Wiem tylko to narazie ze sprezyna mi pekla ale problemy z dwojka byly zawsze.Wiecie jak to zrobic?

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-04-06, 10:57

ze zdjęc trudno wywnioskować na pewno ta tulejką brązowa na wałku pośrednim nie powinna zostawać ale przyczyną tego że 2 ciężko wchodzi to nie jest
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
juzek1990
Posty: 68
Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
GG: 0
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Post autor: juzek1990 » 2007-04-06, 11:02

skrzynia wygląda dobrze,stawiałbym na zmieniacz biegów.mopze sie blokować lub rowki gdzie wchodzi ta kulka moga być poniszczone
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-04-06, 15:03

Jak dla mnie to skrzynia jest źle złożona ;) Po porostu źle się zazębiają. U ciebie koło zębate 2 biegu nie zazębia się z kołem zębatym z=28 na wałku pośrednim ;) Przynajmniej tak wynika ze zdjęć, chyba ze przy rozbieraniu coś przestawiłeś :P

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-04-06, 18:00

Możesz spróbować wygiąć delikatnie ramię zmieniacza w stronę wałka zmiany biegów. Spotkałem się z kilkoma silnikami w których ramię było zbytnio przegięte w stronę wału.

Ale to też raczej nie jest przyczyną braku dwójki. Trudno powiedzieć. Ja w M06-64 miałem bardzo ładną skrzynię, a 3 i tak wypadała co jakiś czas :( No ale teraz new skrzynia i chodzi bez problemu.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-04-06, 20:21

ja miałem podobny problem jak ty Stary, wymieniłem wszystko oprócz wałka głównego i po złożeniu nadal wyskakiwała 3 , i musiałem drugi raz rozbierać :-D
tovisto, polecałbym kupić kompletną skrzynie albo popytrać wśród znajomych może któryś się dobrze zna na wsk to do ciebie wpadnie i poradzi bo trudno jest powiedziec na podstawie zdjęć
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Post autor: tovisto » 2007-04-06, 21:44

tak mi sie zdaje ze to jest przyczyna kulki.Bo gdy teraz przy rozebranym silniku przelaczam biegi to przy dwojce ta kulka nie chce zaskoczyc.hmm co by tu teraz zrobic zeby ona zazebiała

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-04-06, 23:35

To może być wina wszystkiego. Może nawet latać cycek zmieniacza (on się jakoś fachowo nazywa) ustawiający tryby.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-04-07, 00:15

Stary pisze:cycek zmieniacza (on się jakoś fachowo nazywa) ustawiający tryby
wodzik ??
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-04-07, 09:38

O faktycznie :P

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Post autor: tovisto » 2007-04-07, 14:47

Chodzi wam o ten wodzik? co wchodzi tak jakby miedzy zebatki?On u mnie sie kreci jak zebtaki wyjme

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-04-07, 15:07

nie nie , nie o to chodzi on się powinien kręcić , w twoim przypadku może być dużo przyczyn więc trudno jest sprecyzować rozejrzyj się za kompletną skrzynią łacznie ze zmieniaczem na allegro lub popytaj na forum bo to będzie chyba najlepsze rozwiązanie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-04-07, 17:11

Od siebie dodam że od czasu do czasu wypadałoby zmienić olej. Potworny syf masz w tym silniku więc nie dziw się że nie działa. Jak już naprawisz to zastosuj się do rady! Hipol chyba dyszkę kosztuje i starcza na dwie zmiany. A przed montażem użyj benzynki ekstrakcyjnej.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-04-07, 17:27

tovisto pisze:On u mnie sie kreci jak zebtaki wyjme
U mnie też. To chyba wychodzi jego zużycie? Sam pytam bo ciekaw jestem.

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Post autor: tovisto » 2007-04-07, 23:23

w silniku jest czysto! zadnych pyłów itd! Olej wymieniony ok pól roku temu! zdjecia sa poprostu zlej jakosci i tu Wojtek nie dawaJ TAKICH OPINI!jak nie wiesz dokladnie!

U mojego kumpla tak samo sa problemy z dwójką i nie wiadomo co to jest.Takie problemy to podobno nie zadkosc w wskach.Jak naprawie to dam znac jak to zrobic :)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-04-07, 23:44

tovisto pisze:Takie problemy to podobno nie zadkosc w wskach
pierwsze słysze :roll: :roll:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-04-08, 11:01

tovisto pisze:w silniku jest czysto! zadnych pyłów itd! Olej wymieniony ok pól roku temu! zdjecia sa poprostu zlej jakosci i tu Wojtek nie dawaJ TAKICH OPINI!jak nie wiesz dokladnie!
Przepraszam w takim razie. Zmyliły mnie te zdjęcia.
Co ni zmienia faktu że ja częściej zmieniam olej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości