Różnice między silnikiem 059 i 060

Sławek

Różnice między silnikiem 059 i 060

Post autor: Sławek » 2007-04-29, 16:26

Mam pytanie czym różnił się silnik 059 od 060. Prosze o podanie plusów i minusów tych silników. Kupuje sobie silnik do wsk 175 060 z przebiegiem mniej niż 1000km. Jak jest z zawodnością slników 060(co do zawodności 059 zdążyłem sie przekonać). Z góry dziękuje za odpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-04-29, 19:34

Niewiem ajk jaes dokładnie z przełożeniami skrzyni biegów ale ogólnie to te silniki różnią sie tylko i wyłącznie że 060 niema wnąki na "rozrusznik" i tyle . Z zawodnością jest tak samo jak 059 . To znaczy jak dbasz tak masz !!

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-04-30, 08:58

różnią się wnęką pod rozrusznik(takowa jest w 059) oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu. Jeśli chodzi o niezawodność to krążą pogłoski że silniki 060 maja mniej wytrzymałe skrzynie ale dla mnie to brednie, przeciez silniki 059 i 060 mialy takie same silniki. ja osobiście wolę silnik 060

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-04-30, 10:19

szef1990 pisze:oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu.
Przecież silnik 059 miał także mocowany wcisk sprzęgła na trzech śrubach do karteru . Chyba ci sie pomyliło z silnikiem od wsk 125.

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-04-30, 13:43

nie. w silniku 059 wycisk sprzegła montowany był do dekla, bynajmniej u mnie. w silniku 060 były inne mocowania-tak jak mówiłem-do karteru

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-05-03, 13:01

Widocznie masz jakiś silnik po WT, jedyne rożnice to wnęka na rozrusznik, no i można jeszcze napisać, że 059 ma dzieloną kapę od strony łańcucha....
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-03, 15:54

Tak myślałem, że z tym wyciskaczem sprzęgła to bzdura, wszystkie silniki 175 z rodziny Wiatrów mają wycisk tak samo montowany. Czyli mam silnik 060 :D Myślałem, że będzie rodzaj silnika wybity gdzieś koło numeru ale nic takiego nie ma.

Sławek

Post autor: Sławek » 2007-05-03, 17:58

Ja na silniku mojego Kobuza mam pod numerem silnika wybite 059. W 059 wyciska jest na karterze a nie na pokrywie. A co pokrywy prawej z okienkiem to nie były one cały czas montowane w silnikach 059 póżniej zastąpiono je pokrywą całą nie dzieloną!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-05-04, 15:52

W moim 059 mam wnękę na rozrusznik, dzieloną prawą kape i...wyciskacz w deklu ;-) IMHO to nie żaden wiejski tuning..

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-05-04, 21:58

Byćmoże nie wiejski ale jednak tuning . apodaj foty to będzie można ocenić dokładniej jednakże orginalne to raczej niejest .

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-05-05, 20:11

Alien pisze:W moim 059 mam wnękę na rozrusznik, dzieloną prawą kape i...wyciskacz w deklu
Tak miały pierwsze "wiatry" montowane w Gazelach ,moja pierwsza 175 ( 30 lat temu) (jeszcze z garbatym bakiem) miała takie samo rozwiązanie ( zresztą bardzo niefortunne ), ten wyciskacz w pokrywie to było pierwsze co zostało zmodernizowane w tym typie silnika , na drugi ogień poszedł alternator, wodziki, tarcza zmieniacza i przełożenie skrzyni biegów .
Koledzy za bardzo wierzycie w możliwość dokładnej klasyfikacji typów i roczników poszczególnych modeli , uważam że te motocykle produkowano na chura z tego co akurat było dostępne w magazynach , dlatego jest tak ciężko dziś określić czy to ten typ czy inny .

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-05-05, 23:20

Hmmm, jesli ktoś ma to w rękach, to niech wrzuci foty do nas ;)

Żbiku, z tego co ja wiem, to na kazdym z rodziny 059 jest wybity pod nr. silnika model silnika, a czy na 060 jest to nie wiem bo kontaktu jeszcze nie mialem :P
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-05-05, 23:26

Zgadzam sie z Andim.Też spotkałem się z z wyciskaczem w deklu.To nie jest WT.Fatalne rozwiązanie.Niewygodne jak cholera.
Silnik 059 miały jeszcze róznice miedzy sobą.Nie jest łatwo to wszystko ogarnąć.Np. na poczatku nie montowano (zakładano) blachy ochronnej na wnęke pod rozrusznik.
A z tymi przełożeniami to z tego co pamiętam 059 było już zmodyfikowane.Przełoże ie pierwszego biegu zmieniono z 2,71 na 3,14.Jest gdzies w ksiązce napisane od którego numeru silniku tak zrobiono.jak dotrę do tego kiedys to dopiszę.
jeszcze cylindry się rózniły.
zrezygnowano z wkładek gumowych między żebrami.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-05-06, 15:43

Wyciskacz w deklu to jest dramat.Miałem okazję zakładać taki dekiel dopiero dwa razy a już mnie szlag trafiał ;-) Jak jutro dam rade to wrzuce fotki tego ustrojstwa. Co do cylindra to ja owe gumowe wkładki posiadam..w głowicy tez.Pozdro

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-05-07, 11:55

Już się poprawiam Panowie bo wkradły się błedy w poprzednim poście.
do roku 1974 przełożenie na pierwszym biegu wynosiło 2,93 a od numeru silnika 123280 wynosiło 3,24. :) przepraszam ale wszystkiego nie sposób zapamiętać:)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-07, 13:00

Zgadzam się z Andim i Berkiem. Ja mam właśnie silnik 059 w jednej wiesi a w drugiej 060. Różnice między nimi to te dwie najważniejsze, w 060:
- wycisk sprzęgła mocowany do dekla i rzeczywiście to był poroniony pomysł
- Przełożenia skrzyni. Pierwsze 3 biegi były dłuższe, nawet moim zdaniem przyjemniej sie jeździ bo nie trzeba tak biegami często mieszać.
- głowica miała gumowe wkładki (ale pewności nie mam)
- no i dekielek od strony alternatora. To było estetycznie nie zbyt piękne (przynajmniej jak dla mnie) ale za to nie trzeba było odkręcać całego dekla tylko te 2 wkręty.

Co do biegów moja opinia brzmi tak: Krótsze biegi to lepsze przyśpieszenie i na dłuższą metę lepiej mieć krótsze bo przyśpieszenie jest lepsze ale to zależy od gustu. Jeśli ktoś jeździ sobie turystycznie, pomalutku to dłuższe biegi powinny mu lepiej odpowiadać.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Post autor: HP » 2007-05-10, 20:31

Hej.
Dziekuje za tego linka i mala nagane.
Fakt: ja widze zewnetrzna roznice w napisach na deklach, ale nie mialem pojecia, ze jeden silnik to 059 a drugi to 060.
Ja ma silnik z 83r., dekle predom i wyciskacz sprzegla w karterze.
Akurat wolal bym dekiel Wiatr z klapka. Jesli ktos Ma ochote na zamiane to zapraszam na xvl@.o2.pl

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-06-04, 18:25

Temat troche przycichł a być może nawet został wyczerpany ale znalazłem namacalny dowód co do tego wcisku sprzęgła w 059. Coprawda pierwszyt raz sie z tym spotykam ale widać jeszcze mało widziałem :-) :-)

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Post autor: Shoei » 2007-06-20, 22:47

Dla niewiernych akurat dekiel z wyciskiem sprzegla na allegro jest a to link do fotki

http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 08224308_1

oraz dekla na allegro.

http://allegro.pl/item208224308_shl_m17 ... wiatr.html

Sam posiadam taki silnik.

gołąbek16
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
GG: 0
Lokalizacja: siedliszczki
Kontaktowanie:

Post autor: gołąbek16 » 2007-07-04, 21:29

witam a koło na wał w silniku 059? przeciwwaga? takie miały 059

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości