M06 B3(?)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-08-04, 00:21
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3, Kawasaki Vulcan
- Lokalizacja: Piła, Polska
- Kontaktowanie:
M06 B3(?)
Witam po raz pierwszy,
Trafiłem do Was przez przypadek, a że forum aż ocieka rzeczową i konkretną wiedzą, bardzo szybko zmotywowało mnie do remontu WSKi, stojącej od zeszłego lata w garażu. Kupiłem ją za grosze, od faceta który używał ją do szaleństw w lesie i na polnych drogach do czasu, aż biedna odmówiła posłuszeństwa. Jak widać na zdjęciach, próbował też zabrać się za malowanie, wynikiem czego jest istna mozaika kilku warstw lakieru na baku, powstała po spotkaniu z (najprawdopodobniej) papierem ściernym. Niestety nie znam nawet odrobiny historii motocykla, nie ma do niej żadnych papierów a poprzedni właściciel nie był w tej sprawie zbyt pomocny - dostał ją na 18-ste urodziny od znajomych. W komplecie dostałem całą skrzynkę wypełnioną przeróżnymi gratami i częściami zamiennymi. M. in. znalazła się tam zielona tablica rejestracyjna - da się na jej podstawie czegoś dowiedzieć?
W temacie remontu zabytków jestem, szczerze mówiąc, totalnym laikiem, na co dzień śmigam sobie Kawą Vulcan z '85 roku (chyba się nawet załapała na tło którejś z fotek), serwisowaną na bieżąco u specjalisty w związku z czym nie wymagającą ode mnie zbyt wielkiego wkładu. Dlatego też będę miał pewnie całe mnóstwo pytań, bo na prawdę chciałbym odrestaurować WSKę oddając jej z oryginału ile tylko się da. Na pierwszy ogień chciałbym dowiedzieć się co to właściwie jest za model. Przeglądając forum i porównując z dziesiątkami zdjęć wydaje mi się, że to zwykła B3, ale jednak nie jestem pewien - choćby ze względu na głębokie błotniki, które kojarzą mi się raczej z Gilem i pochodnymi. Tak samo jej wiek - korzystając z Waszych wypowiedzi i zdjęć, wydaje mi się, że powstała po roku '80 ale nie mam bladego pojęcia jak mogę dokładnie to sprawdzić. Jeszcze raz - jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość (-:
Na pierwszy ogień poszedł silnik - sprzęt ma niesamowite luzy na wale, dlatego będę musiał dostać się do środka. Poczekam z tym do poniedziałku, bo magneto jest tak zapieczone, że boję się coś uszkodzić przy ściąganiu ściągaczem własnej roboty. Kupiłem już nowy żeliwny cylinder w komplecie z tłokiem, stary miał połowę żeber wyłamaną a tłok latał luźno więc był już raczej nie do użytku.
Chciałbym też w międzyczasie oddać ją do piaskowania i malowania, ale dopóki nie jestem pewien co to za model, dopóty nie jestem w stanie określić jej oryginalnego koloru. Mozaika na baku nie jest niestety pomocna (-;
Na koniec, tak w ramach bezczelnej i bezpośredniej reklamy - jestem grafikiem i poza utrzymaniem, jest to źródło finansowania remontu WSKi, dlatego też jeśli ktokolwiek z forumowiczów będzie miał zapotrzebowanie na takie usługi - polecam się gorąco, motocykl na pewno się ucieszy.
Trafiłem do Was przez przypadek, a że forum aż ocieka rzeczową i konkretną wiedzą, bardzo szybko zmotywowało mnie do remontu WSKi, stojącej od zeszłego lata w garażu. Kupiłem ją za grosze, od faceta który używał ją do szaleństw w lesie i na polnych drogach do czasu, aż biedna odmówiła posłuszeństwa. Jak widać na zdjęciach, próbował też zabrać się za malowanie, wynikiem czego jest istna mozaika kilku warstw lakieru na baku, powstała po spotkaniu z (najprawdopodobniej) papierem ściernym. Niestety nie znam nawet odrobiny historii motocykla, nie ma do niej żadnych papierów a poprzedni właściciel nie był w tej sprawie zbyt pomocny - dostał ją na 18-ste urodziny od znajomych. W komplecie dostałem całą skrzynkę wypełnioną przeróżnymi gratami i częściami zamiennymi. M. in. znalazła się tam zielona tablica rejestracyjna - da się na jej podstawie czegoś dowiedzieć?
W temacie remontu zabytków jestem, szczerze mówiąc, totalnym laikiem, na co dzień śmigam sobie Kawą Vulcan z '85 roku (chyba się nawet załapała na tło którejś z fotek), serwisowaną na bieżąco u specjalisty w związku z czym nie wymagającą ode mnie zbyt wielkiego wkładu. Dlatego też będę miał pewnie całe mnóstwo pytań, bo na prawdę chciałbym odrestaurować WSKę oddając jej z oryginału ile tylko się da. Na pierwszy ogień chciałbym dowiedzieć się co to właściwie jest za model. Przeglądając forum i porównując z dziesiątkami zdjęć wydaje mi się, że to zwykła B3, ale jednak nie jestem pewien - choćby ze względu na głębokie błotniki, które kojarzą mi się raczej z Gilem i pochodnymi. Tak samo jej wiek - korzystając z Waszych wypowiedzi i zdjęć, wydaje mi się, że powstała po roku '80 ale nie mam bladego pojęcia jak mogę dokładnie to sprawdzić. Jeszcze raz - jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość (-:
Na pierwszy ogień poszedł silnik - sprzęt ma niesamowite luzy na wale, dlatego będę musiał dostać się do środka. Poczekam z tym do poniedziałku, bo magneto jest tak zapieczone, że boję się coś uszkodzić przy ściąganiu ściągaczem własnej roboty. Kupiłem już nowy żeliwny cylinder w komplecie z tłokiem, stary miał połowę żeber wyłamaną a tłok latał luźno więc był już raczej nie do użytku.
Chciałbym też w międzyczasie oddać ją do piaskowania i malowania, ale dopóki nie jestem pewien co to za model, dopóty nie jestem w stanie określić jej oryginalnego koloru. Mozaika na baku nie jest niestety pomocna (-;
Na koniec, tak w ramach bezczelnej i bezpośredniej reklamy - jestem grafikiem i poza utrzymaniem, jest to źródło finansowania remontu WSKi, dlatego też jeśli ktokolwiek z forumowiczów będzie miał zapotrzebowanie na takie usługi - polecam się gorąco, motocykl na pewno się ucieszy.
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Dobrze myślisz jest to zwykła b3 a co do koloru to bak pomaranczowy a błotniki białe
- Szczepan
- Posty: 1774
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
B3 rocznik 78-80. Jeśli chcesz poznać oryginalny kolor zetrzyj warstwy lakieru i zobacz co się pod nimi kryje tak jak kolega
obstawiam, że będzie pomarańczowy bak i boczki małe plastikowe, a błotniki popielate. Gil miał płytkie blotniki. Głębokie występowały w latach w 71-80 ? sam dokładnie nie wiem.
obstawiam, że będzie pomarańczowy bak i boczki małe plastikowe, a błotniki popielate. Gil miał płytkie blotniki. Głębokie występowały w latach w 71-80 ? sam dokładnie nie wiem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Witam i pozdrawiam nowego wueskowicza Cieszę się, że doceniłeś ten kawałek polskiej motoryzacji, i że następnej maszynie przywrócone zostanie życie. Prawdę mówiąc, to na fotkach nie wygląda tragicznie, ale jeśli chcesz mieć sprzęt na 100% to z pewnością sporo pracy (i pieniędzy) będziesz musiał poświęcić. Tak czy siak, życzę powodzenia i owocnej współpracy z motórem
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
- GG: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Jeżeli na główce ramy masz tabliczkę znamionową to tam zawsze jest wybity rocznik. Jeśli tego nie ma to można spróbować dojść po numerze ramy. Jeśli opony są jeszcze oryginalne od tego motocykla to pierwsze dwie cyfry na początku numeru seryjnego wskazuje rok ich produkcji. Jeśli motocykl był np. z początku roku 80 to opony mogą być z roku 79. Po drugiej stronie odbłyśnika o ile zachowała się metka to będzie na niej rok. Ta sama sytuacja jest ze ślimakiem prędkościomierza, automatem stop, podkładką klaksonu, przednią częścią gaźnika (tam jest data wybita na części stycznej z cylindrem), ponadto iskrownik od tylnej strony jak również magneto od strony widocznej ma wybity rok. Sytuacja się również powtarza z obudową tylnej lampy gdzie w tylnej części jest data. Bardzo często datowany jest również licznik od strony linki. Na podstawie tych wskazówek powinieneś dojść do ładu z rokiem produkcji o ile oczywiście części nie zostały wcześniej podmienione na skutek zużycia/uszkodzenia.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Podaj numer ramy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-08-04, 00:21
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3, Kawasaki Vulcan
- Lokalizacja: Piła, Polska
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Starałem się do niego dotrzeć od posta Agresives i nie było łatwo, został... zamalowany. Cała rama była chyba jechana zwykłym pędzlem, bo pełno na niej zacieków i nierówności. Ale się udało. Numer ramy to 3454814. Co dalej z tym robić?
Btw, wielkie dzięki za przyjęcie i pomoc w ustaleniu wersji (-: Na pewno będę się chwalił postępami.
Btw, wielkie dzięki za przyjęcie i pomoc w ustaleniu wersji (-: Na pewno będę się chwalił postępami.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Numer ramy wskazuje na 1985r. co kompletnie kłóci się z głębokimi błotnikami i podwójnym mocowaniem silnika...
Sprawdź, czy nie przebijany.
Sprawdź, czy nie przebijany.
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Tak numer wskazuje na rocznik 85 a co do błotników to bardzo często ludzie sobie zmieniali na głębokie ponieważ bardziej chroniły przed woda i brudem. Co do samego moto to dużo pracy i czasu poświęcisz ale powodzenia w działaniu i wytrwałości życzę
- Szczepan
- Posty: 1774
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Mi także nie pasowała przednia lampa, która wskazuje na najnowsze wydanie.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Jeżeli motocykl był kupiony od właściciela, który o nią nie dbał to nie ma się co sugerować poszczególnymi częściami, gdyż mogły być zmienione np. opony, gdy ktoś lubił je palić. Warto jeszcze zajrzeć do przedniej lampy- może zachował się w niej oryginalny prostownik na którym jest data.Agresives pisze:Jeżeli na główce ramy masz tabliczkę znamionową to tam zawsze jest wybity rocznik. Jeśli tego nie ma to można spróbować dojść po numerze ramy. Jeśli opony są jeszcze oryginalne od tego motocykla to pierwsze dwie cyfry na początku numeru seryjnego wskazuje rok ich produkcji. Jeśli motocykl był np. z początku roku 80 to opony mogą być z roku 79. Po drugiej stronie odbłyśnika o ile zachowała się metka to będzie na niej rok. Ta sama sytuacja jest ze ślimakiem prędkościomierza, automatem stop, podkładką klaksonu, przednią częścią gaźnika (tam jest data wybita na części stycznej z cylindrem), ponadto iskrownik od tylnej strony jak również magneto od strony widocznej ma wybity rok. Sytuacja się również powtarza z obudową tylnej lampy gdzie w tylnej części jest data. Bardzo często datowany jest również licznik od strony linki. Na podstawie tych wskazówek powinieneś dojść do ładu z rokiem produkcji o ile oczywiście części nie zostały wcześniej podmienione na skutek zużycia/uszkodzenia.
P.S: Następnym razem jak będziesz wrzucał na forum fotki, to je trochę zmniejsz, bo źle się ogląda.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Szczególnie za czasów prlu... Ja obstawiłbym przebicie numerów, mocowanie silnika świadczy o roczniku poniżej 80r tak samo błotniki, lampa prędzej mogła zostać zmieniona z powodu upadku, uszkodzenia czy coś. Jaką silnik ma lewą pokrywę?gdyż mogły być zmienione np. opony, gdy ktoś lubił je palić.
Re: M06 B3(?)
Jedno mocowanie silnika to rok 85 albo nawet jego druga połowa. Tutaj mogła akurat zastać zmieniona rama. Sprawdź czy na główce ramy nie masz tabliczki znamionowej, powinien być na niej wybity rok wiec będzie go widać.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
Kermit pisze:Jedno mocowanie silnika to rok 85 albo nawet jego druga połowa. Tutaj mogła akurat zastać zmieniona rama. Sprawdź czy na główce ramy nie masz tabliczki znamionowej, powinien być na niej wybity rok wiec będzie go widać.
Z tego co wiem pojedyńcze mocowanie silnika z przodu to już w 84r. było 83r. to już nie jestem pewien ale 84r. to bankowo
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
- Szczepan
- Posty: 1774
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
To jednak coś mi się pomyliło albo bardziej prawdopodobne jest to że wkładali i podwójne i pojedyncze.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3(?)
To pojedyncze mocowanie silnika nie było najszczęśliwszym rozwiązaniem(przynajmniej moim zdaniem)- jeszcze nie widziałem tego mocowania w dobrym stanie(na żywo), tzn. takiego, które nie było spawane/przerabiane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości