WSK M06B1 1968

Odpowiedz
Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2010-12-07, 19:44

Wsk zakupiona listopadem tamtego roku za kwotę 500zł. Może trochę i dużo ale była 100% kompletna na chodzie i z wiadrem dobrych części.Pali pięknie od pierwszego kopa.Silniczek calutki ZMD. Niestety WSK jest bez dokumentów ale będę chciał zarejestrować ją na zabytek. Motorek od początku wakacji jest w ciągłym remoncie generalnym. Czyli lakier , chromy itp. Nie mam żadnego zdjęcia całego motocykla jak wglądał ale mam porobione zdjęci niektórych części już po malowaniu i chromowaniu. Będę starał się ciągle dopisywać jak idą prace nad motorkiem.Czekam jeszcze na ramę od lakiernika.
Oto parę zdjęć(na tych zdjęciach jeszcze nie ma wszystkich części):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-12-07, 19:51 przez blondyn__, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2010-12-07, 19:48

Popraw zdjęcia :P I powiedz gdzie śpisz jak moto na tapczanie leży heh :) Co do lakieru to ok a szparunki będziesz malował czy naklejał

edit : Co to za dekiel na foto czyż to nie dekiel od koła od modelu M06-Z i M06-64 ?

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2010-12-07, 19:56

zdjęcia się poprawi :D moto leży sobie na strychu a tam mam zrobioną tak zwaną melinę do imprez i moto sobie tam teraz imprezuje ;d jak narazie to szparunków nie będzie gdyż nie mogę dostać a lakiernik nie chciał się podjąć malowania. Dekiel jest od przedniego koła i taki miałem zamontowany właśnie w B1 , ale na allegro też jest B1 z takim deklem.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2010-12-07, 20:39

blondyn__ pisze:Dekiel jest od przedniego koła i taki miałem zamontowany właśnie w B1 , ale na allegro też jest B1 z takim deklem.
No to cię zmartwię o będziesz musiał przednie koło zmienić Bo nie jest ono od tego modelu no chyba że masz 64 pokaż foto ramy ?
Drugie nie sugeruj się allegro :P

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: WSK » 2010-12-07, 21:14

xradusx pisze:
blondyn__ pisze:Dekiel jest od przedniego koła i taki miałem zamontowany właśnie w B1 , ale na allegro też jest B1 z takim deklem.
No to cię zmartwię o będziesz musiał przednie koło zmienić Bo nie jest ono od tego modelu no chyba że masz 64 pokaż foto ramy ?
Drugie nie sugeruj się allegro :P

Rocznik 1968 ma prawo mieć jeszcze koła wymienne po pobratyńcach

AMEN.


Wiadomo, prospekt przewiduje inaczej jednak w wielu przypadkach jak to wiemy było troszkę inaczej, tutaj akurat wersje B1 z 1968r i wersje "wstecz" posiadają jeszcze koła wymienne, dopiero w 1969r na stałe goszczą niewymienne 4' żeberkowce.

Potwierdzone na wielu przypadkach.
Ostatnio zmieniony 2010-12-07, 21:21 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2010-12-07, 21:19

blondyn podaj nr ramy ? WSK ale to było w bardzo małej ilości normalnie znikomej ilości modelu B1

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: WSK » 2010-12-07, 21:35

Niezgodze się, to nie była znikoma ilość, zbyt dużo przypadków wymiennych kół dla tego rocznika.

blondyn__ a masz może zdjęcia silnika?, ciekawi mnie też jaka to jednostka.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2010-12-07, 22:25

Nr. ramy: 896354
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
Kristy
Posty: 72
Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Kristy » 2010-12-10, 00:10

Czyli co koło powinno być takie jak w B3???

Blondyn chromy będziemy mieli takie same :P

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2010-12-10, 00:35

blondyn__ pisze:Nr. ramy: 896354
Ok oddaje honor jeśli masz taki numer to ok koło wymienne

WSK pisze:blondyn__ a masz może zdjęcia silnika?, ciekawi mnie też jaka to jednostka.
Jeśli ten numer ramy to będzie S01-Z3

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2010-12-10, 16:49

tak. Jest to S01-Z3

A to do którego roku? numeru? były te koła ?; >
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: xradusx » 2010-12-10, 17:02

Gdzieś do lutego 1969. Ramę już dostałeś ?

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: WSK » 2010-12-10, 17:07

blondyn__ pisze:tak. Jest to S01-Z3

A to do którego roku? numeru? były te koła ?; >
Wymienne na obręczach 18" to lata 1964-1968

Potem dziwnym trafem wymienne koła trafiły do B3 w latach 1971-1972

Pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2010-12-10, 17:09

aha. dzięki za informację. nie jeszcze nie dostałem ramy i jestem wkurzony bo już bym powoli sobie składał.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-01-29, 21:33

Miałem trochę postoju z pracami i ogólnie wszystko idzie jak krew z nosa. Teraz wziąłem się za remont jednostki napędowej. Tymczasem wał jest w regeneracji a silnik leży wymyty i czeka na wał. Wymieniłem wałek zmiany biegów na oryginał ZMD , a skrzynia prezentuje się tak:
Następnym elementem który wykonałem zakupiłem łożyska do silnika i kół oraz uszczelniacze do silnika i do lag.Pomalowałem również cylinder farbą żaroodporną niestety na mat bo nie było połysku w sklepie. Przygotowałem także drugą porcje do wysyłki z elementami do ocynku i chromowania(śruby i nakrętki do chromowania) i zakupiłem 6 oryginalnych świec Iskry.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-01-29, 22:09 przez blondyn__, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-01-29, 21:50

Nie chcę Cię martwić, ale jeśli tulejka brązowa wychodzi z karteru w ten sposób to nie wróży nic dobrego.

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-01-29, 22:02

A możesz powiedzieć coś dokładniej co z nią nie jest tak? Bo jak rozpołowiłem silnik to ona tak była. No chyba że jest gdzieś tam mój błąd.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-01-29, 23:20

Tulejka brązowa jest łożyskowaniem wałka, a co za tym powinna siedzieć w karterze na wcisk, a z wałkiem współpracować z minimalnym luzem. W przeciwnym wypadku cały wałek wraz z tulejką będzie pływał i powiększał luzy jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
blondyn__
Posty: 88
Rejestracja: 2010-08-20, 00:25
GG: 229931
Moje maszyny: WSK M06B1 '68
WSK B3 '83
WSK M06B1 '70
Motorynka x3
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: blondyn__ » 2011-01-29, 23:26

Wielkie dzięki ,że zwróciłeś uwagę. To znaczy ,że będę musiał tulejkę sobie dotoczyć bo nie sądzę że taką dokupię jeszcze rzemieślniczej roboty.
Mam sposób na laski-mieć WSK'e i dwa kaski.
WSK M06B1 składanie ||||||||| 90%

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968

Post autor: Alien » 2011-01-30, 00:08

Kupić można, z tym że sens montażu uniwersalnej tulejki jest taki sam jak jazda na kole dojazdowym w samochodzie: wygląda prawie jak normalne koło i nawet da się jeździć, ale wiadomo jak...

Średnice zewnętrzną należy dopasować wykańczająco do wałka dopiero po montażu tulejki w korpusie, bo ze względu na wcisk materiał się odkształca, a co za tym idzie zmniejsza się średnica wewnętrzna. Zrealizowanie odpowiedniego luzu do nowej tulejki to nie problem, trudniej z osiowaniem - ale w tej kwestii to już pytaj Wujcia bo to główny mentor Południa w tych kwestiach:)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości