WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-17, 00:24

Historia mojej WSKi zaczęła się od zakupu przez mojego ojca w 1982 roku :)
Przejeździł nią prawie 10 lat i została wyrejestrowana i pozostawiona w garażu.

Gdy byłem w wieku 10 lat wyciągnęliśmy ją i uruchomiliśmy.
Razem z ojcem pojeździłem trochę i tak znowu została odłożona w garaż (problemy z zapłonem i takie tam).
Od czasu do czasu z kuzynami poszaleliśmy po polach i pewien okres długo oczekiwała na reanimację :)

Dwa-trzy lata temu postanowiłem na nowo ją uruchomić.
Po drobnym remoncie i małemu tuningowi wyglądała tak:
Obrazek
Tak jeździłem nią pół roku, aż do czasu kiedy znowu zaczęła się sypać (wywalone gniazda łożysk w silniku, latające biegi, ciągle jakieś problemy z zapłonem).
W końcu odstawiłem ją znowu do garażu, ponieważ kupiłem Hondę Hornet 600.

Obrazek

Niestety z powodów założenia własnej firmy Horneta sprzedałem w zeszłym sezonie.

No i stało się... Powoli robi się pogoda, a mnie aż ściska, aby wskoczyć na motocykl.
Co robić... Hmmm...
Na kupno jakiegoś turystyka na razie mnie nie stać.
Długo nie myśląc wpadłem na pomysł odrestaurowania WSKi, ale tym razem w klasycznym stylu.

Zaczęło się od poszukiwania silnika (wybite kartery, latające biegi - innej opcji nie widziałem). Śledzenie aukcji allegro, pytanie po znajomych.
I trafiły się dwa zabytki za śmieszną kasę:

Obrazek

Obrazek

Szukałem samego silnika lub karterów, a tu nagle dwa niekompletne kolejne zabytki :)
Jako maniak grzebania w starociach od razu zabrałem się do odpalenia nowych nabytków:
http://www.youtube.com/watch?v=jTpvUIeMC5k

Tak więc dawca silnika już jest (WFMka).

Cały proces odrestaurowania mojej WSKi, zacząłem od poszukiwań dokumentów.
Ojciec mówi, że na pewno są gdzieś u dziadka.
Dzwonię i przedstawiam jaka sprawa. Babcia mówi, że dziadek pewnie spalił, bo to dawno itp...
Naciskam ostro, aby poszukali może coś się znajdzie.
Ku mojemu zdziwieniu dzwoni babcia, że są dokumenty!
Banan na twarzy jak nie wiem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dziś udałem się do urzędu w celu rejestracji. Cyrk jak ich mało. Że nie można zarejestrować, że tylko na zabytek.
Wkurzony proszę panią w okienku o pisemną odmowę (tłumacząc jej, że pojazd wyrejestrowany przed 97 rokiem można zarejestrować i będę dochodził moich praw).
Pani lekko przerażona wysłała mnie do głównej dyrekcji. Tam znowu, że przepis jest, ale różnie interpretowany, że oni nie wiedzą, że muszą się zagłębić najlepiej, jakbym miał do tego jeszcze pismo z archiwum miejsca zarejestrowania pojazdu, żebym dostarczył im to pismo i takie tam.

Jutro jadę do innego urzędu i jak coś zarejestruję na dziewczynę. Mam nadzieję, że u niej będą bardziej kumaci urzędnicy.

W między czasie dogadałem piaskowanie oraz szkiełkowanie silnika.
Temat będę na bieżąco aktualizował.

Pozdrawiam
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-03-17, 08:25

AudioBas pisze:Tak więc dawca silnika już jest (WFMka).
Jeśli masz na myśli tą bordową M06-B1 to zostawił bym ją w takim stanie jak jest tylko dokupił koła i resztę części i również odrestaurował bo to piękny motocykl. A co do Twojej B3 to dokupił bym silnik bądz części ( nowe kartery i ine pierdoły )

Kobuz również ładny i bym go ratował a więc powodzenia w działaniu

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-17, 09:09

Kobuz również będzie robiony, ale nie wszystko na raz :)
Co do silnika to hmmmm, wyremontować tak czy siak trzeba, więc na tazie sobie pożyczę z tej bordowej.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-17, 20:51

I jeden problem z głowy:

Obrazek

:D :D :D :D :D :D


Koszty poniesione dziś:
próbna tablica, opłacenie pełnomocnictwa, dowód na 7 dni - 64,85 zł
OC - 164 zł (zwyżka za wiek, oraz zniżka 30%)
NW - 79 zł
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 823
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Brat » 2011-03-17, 23:31

No to ładnie się dzieje, ale powiedz mi czy warto było brać tym czasówkę, a nie poczekać na całą białą ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-17, 23:50

Były takie problemy z tą rejestracją, że masakra.
5 razy byłem w moim urzędzie - oni nie wiedzą, trzeba indywidualnie rozpatrzyć ten przypadek, bo nie chcą mieć problemów i takie odsyłanie mnie.


Wkurzony zadzwoniłem do innego WK (mojej dziewczyny). I mówię jaka sprawa. Na szczęście znalazła się tam kompetentna osoba, która ogarnęła temat (znała dokładną interpretacje przepisu pojazdów wyrejestrowanych przed 97 rokiem).
I chcąc nie chcąc wolałem od razu dostać jakąś tablicę, aby nie było, że przyjdę za 2-3 dni i coś im się odwidzi :)
Co urząd to obyczaj...

Teraz spokojnie mogę czytać sobie forum mając nowe dokumenty :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-18, 16:20

Obrazek

Kolejne koszty:
W wydziale komunikacji - 131,50 zł
Przegląd - 62 zł

Dziś wykonałem duuuużo telefonów.

Mam namiar na piaskowanie, szkiełkowanie oraz cynkowanie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-18, 21:32

Prace ruszyły dalej :)

Silnik "dawca":
Obrazek

Został wymontowany:

Obrazek

Delikatnie odczyszczony:

Obrazek

I powoli rozbierany na czynniki pierwsze:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro zrobię prowizoryczny "rozpoławiacz karterów" i rozbiorę na pół :)


Wał ma taki luz na boki, że aż dziwię się, że działał. Nie wspomnę o tłoku, który był źle dopasowany (latał :D).
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 823
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Brat » 2011-03-18, 21:53

Uwielbiam jak ktoś robi wszelkie foto relacje z remontów, tak jak Ja to robię w swoim temacie, wtedy można dobrze poznać czyiś motor od śrubki.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-18, 22:03

Fotorelacja będzie obszerna o to się nie trzeba martwić :)

Na razie się boję, aby gniazda łożysk nie były wybite (główny powód zmiany silnika).

A mam pytanie co do ściągacza karterów - wystarczy, że zrobię go tylko na połówce gdzie jest wał?
Czy muszę zrobić taki duży, aby również zahaczał o zębatkę zdawczą?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-03-18, 22:39

Audiobas a tamten silnik co dokładnie z nim było ? nie miał przypadkiem zgodnych numerów ? bo jeśli tak warto kartery naprawiać ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-18, 22:56

Tamten silnik ma wybite gniazda łożysk, dodatkowo "zapunktowane" były punktakiem, aby łożysko nie latało..
Nie wspomnę o tym, że za młodu rozbierałem je młotkiem (błędy młodości).
Szczerze jakoś mi się takie coś nie widzi.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-03-18, 23:58

Wiesz wszystko idzie naprawić założę się że tutaj gniazda rownież są wyrąbane. A ważne to to żeby numery były zgodne z tabliczką znamionową nieraz warto ratować bądz kupić nowe kartery i nabić numery

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 00:09

Tabliczka i tak będzie nowa - na starej nic nie widać, jest cała wytarta i pordzewiała :(
Nie ma co kombinować :)

"bądz kupić nowe kartery i nabić numery"

No to dlatego kupiłem cały silnik z nadzieją, że kartery będą OK :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: wujcio » 2011-03-19, 00:23

AudioBas pisze:
"bądz kupić nowe kartery i nabić numery"

No to dlatego kupiłem cały silnik z nadzieją, że kartery będą OK :)
nie zrozumiałeś do końca: fabrycznie nowe kartery mają puste miejsce na numery, czasami trafiają się używane bez wybitych numerów.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 00:33

I zapłacę za kartery z 500 zł :)
Nie no Panowie, aż takim maniakiem nie jestem, aby tylko dla numeru kupować nówki kartery.

Podpowiedzcie mi lepiej w jaki sposób bezpiecznie rozpołowić ten silnik?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-03-19, 08:22

Jak chcesz ale ten silnik z górnym numerem to tak śmiesznie wygląda w B3. Co do rozpoławiania silnika tu masz wątek http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=57 ... ie+silnika A jak byś potrzebował nowe kartery do B3 bez nabitego numeru to wal na pw możemy się dogadać

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 19:19

Silnik rozebrany - urządzenie sprawdza się rewelacyjnie.
Dodatkowo pomalowałem lakierem strukturalnym i jest pro :)


Wersja "rozpoławiak silnika":

Obrazek

Wersja "ściągacz magneta":

Obrazek


Skrzynia biegów wygląda jak nówka, nic nie lata - duuuużo lepiej niż w poprzednim silniku.
Gniazda karterów mega mocno trzymają oprócz jednego gniazda (lewego) wału.
Tzn nie jest tak, że łożysko tam lata jak głupie - po prostu można je przy użyciu większej siły palcem wepchać i wyciągnąć :(
Myślałem, że jak gniazda karterów się wyrabiają to z dwóch stron od razu.

Wał do regeneracji (luzy na korbowodzie). Na szczęście łożyska na wale siedzą meeega ciasno (ciekaw jestem jak je ściągnę).

Od biedy delikatnie przy użyciu punktaka nabiję sobie to lewe łożysko.
Chociaż może znacie lepsze sposoby?


Podsumowując oprócz tego łożyska i wału o którym wiedziałem wszystko jest w bardzo dobrym stanie! ;) ;)
Z czego naprawdę się cieszę :]
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: wujcio » 2011-03-19, 19:31

zastosuj średniej twardości klej do zabezpieczania gwintów
Punktowanie nic nie daje

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 19:40

wujcio - możesz podać jakiś konkretny model???

A zabijanie na żyletki? Tylko kurde nie wiem czy tam wejdzie żyletka, bo naprawdę mocno to nie lata.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość