WSK 125 M06B3 77"

Odpowiedz
hartman

WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-18, 21:35

Trójka to motor taty z jego lat młodości.Ogólnie do przynajmniej lipca nie mam zajęcia ,motory się kurzą,części coraz mniej ,a ich ceny idą w górę więc postanowiłem ,że postawie wski na nogi.

Co do 3jki to w silniku trzeba dość sporo pogrzebać.O ile za czasów ojca było super to jak brat ją przejął jakieś 10 lat wstecz to wiadomo...Rok temu postanowiłem ruszyć moto.Po zmianie kranika,łańcucha sprzęgłowego,napędowe,jakiś linek i paru mniejszych pierdół zagadała z pychu.Zabawa jednak nie trwała dość długo bo po ok 50-100km okopcała świecę na czarno po 2-3km i nie szło jeździć.Dodatkowo spod kolanka i z tłumika pluła czarnym olejem.Po zdjęciu okazało cylindra okazało się ,że pierścienie cieniutkie jak włos,luzy na wale ogromne na boki oraz góra-dół.Sprzęgło też się skończyło.W innym temacie wspominałem też o bardzo dużym luzie przód-tył sterów amortyzatora przedniego.
Nie czepiać się srebrzanki na obręczach -chyba lepsze to jak rdza :roll:

Przeglądając aukcje to widziałem ,że tłok oryginał idzie jeszcze upolować lecz gorzej z cylindrem no i cena też średnia.Miałem licytować od użytkownika jacekpokora z allegro bo obecnie ma niby nowy,ale dziś tutaj wyczytałem ,że często kantuje ludzi i dałem sobie spokój.Wiadomo ,że co nowe to nowe ,ale prawdopodobnie pójdzie szlif tego co jest zamontowany.Wał oryginał nówkę posiada kuzyn i mam nadzieje ,że jak mu potruje to mi poszuka i odkupię w dobrej cenie.Ktoś polecał też tutaj firmę która regeneruje wały.Koszt w sumie nie mały bo 180zł.

Zdjęcia póki co tylko takie.Mam nadzieję ,że zbyt dużo nie zanudziłem.Mile widziane komentarze i jakieś wskazówki co do remontu.Jeszcze nie wiem ,który sprzęt pierwszy odpali.Do 3jki chwilowo brakuje części.Malowań póki co nie planuję.

Edit:fotki już w załącznikach.


Takie foty udało mi się wygrzebać jeszcze z tamtego lata i filmik na dole



http://www.youtube.com/watch?v=b4KWT8PJp1o
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-04-19, 17:07 przez hartman, łącznie zmieniany 1 raz.

Gumshield

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Gumshield » 2011-04-18, 22:35

Fajna garbuska

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: SHLnik » 2011-04-19, 11:47

I Ty to chcesz malować?Super stan.Masz dokumenty?

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-19, 13:15

Napisałem na górze ,że malowań nie planuję :) Tak dokumenty mam.Motor od nowości w domu.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Savier » 2011-04-19, 14:56

Piękna WSK! Od razu mówię: dbaj o nią jak najbardziej, pieść, głaskaj ile wlezie - bo kocham sprzęt z tego roku :).

Mam identyczną WSK, lecz moja była "po przejściach" głównie z mojego powodu ;-). Więc radzę Ci - pytaj o każdą duperelę tutaj, żeby w przyszłości nie żałować podjętych decyzji! Ah, przypomniało mi się nierówne cykanie mojej WSK na silniku S-01... to jest to :). Były bardzo podobne, moja do tego miała uwalone obręcze pędzlem przez dziadka. I tak ją lubię. :)

Co do Twojej "krułelly" :). Nie rób żadnego remontu wizualnego! Gdzie trzeba, to zaprawki, ale tylko w konieczności. Śmiało możesz zrobić renowację kół: obręcze w proszkowy lakier i nowe szprychy/stare ocynkować. Efekt będzie bardzo ładny i zgodny z oryginałem. Jeżeli chciałbyś ją "odpicować" na 100%, to sprawy, które musiałbyś załatwić jeszcze wg mnie to: pomalować cylinder, kupić kompletny układ wydechowy (Twój jest nieoryginalny, powinieneś mieć okrągłe kolanko i tłumik na nakrętkę), wymienić odbłyśnik przedniej lampy, zmienić kanapę na tę z nitami (aluminiowa ramka jest spoko, ale nie ten klimat już :) ) + do tego kilka drobnych poprawek - wtedy wierzę, że będzie piękna!

Będę śledził ten temat i zawsze postaram się służyć Ci pomocą (czy to PW, gg, tel, tutaj - sam zdecydujesz). Trzymam kciuki!

PS. Zmień fotki na załączniki :).

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-19, 17:12

Odbłyśnik faktycznie obłazi.Dodatkowo szkło reflektora w górnej części wychodzi na zewnątrz (nie wiem dlaczego)
Co do obręczy to chętnie bym tak zrobił ,ale to najprędzej na okres zimowy.Co do tłumika oraz kanapy to się spytam ojca ,ale wydaje mi się ,że nic nie było wymieniane od zakupu.Kanapy na nitowaną nie zmienię bo ta zdecydowanie bardziej mi się podoba :)

Tak się zastanawiam czy wymiana misek sterów ,oraz wsadzenie nowych kulek usunie problem luzów.Wiem ,że z przednim amortyzatorem było coś nie do końca halo.Prawa laga uciekała ,w którąś ze stron ,ale to sprawdzę przy okazji.

Co jeszcze..wiesia jeździła bez aku.Słyszałem ,że razem z nim silnik lepiej pracuje ?

I jeszcze jedna sprawa.Mogę w ślepo kupować tłok na 1 szlif czy raczej poczekać do rozbiórki silnika?

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: sopi220 » 2011-04-19, 18:21

luzy w "sterach"reguluje się nakrętką pod półką z kierą.ps.wyczyść miski i kulki złóż na smar i powino być git.miski,kulki jak nie mają peknięć ani wżerów to nie ma sensu wymieniać.laga ci może uciekać bo brak w niej oleju,może gdzies uciekac.musisz przejżeć przednie zawieszenie,wyczyścić i obejżeć,zobaczyć stan lag.te sprzęty mają po kilkanaście,dziesiąt lat i niestety nie są wieczne.w b3 125 akumulator nie miał nic wspólnego z osiągami,pracą silnika

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: pawel15 » 2011-04-19, 18:22

Super WSK. Klimatyczna i co najważniejsze oryginalna- to co lubię :-). I myślę tak jak Savier, nie rób żadnych nowych lakierów- w tym wygląda rewelacyjnie. W sumie żałuję, że zdecydowałem się robić swoją- ale tam lakier nie był za ciekawy, mimo, że oryginalny.... Możesz podać numer ramy, silnika oraz datę z prostownika jeżeli jest w lampie(może być na PW)? Będę zobowiązany :-).

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-19, 20:43

sopi220 przód był rozkręcany i nic tam się nie działo.Jedynei jakby kulek miejscami za mało ,i jakby wytarte.Piszesz ,że reguluje się pod półką z kierą tzn nad błotnikiem od spodu ?

Patrzyłem dzisiaj co z tym amortyzatorem i ogólnie to tak..Prawa osłona ta czarna dość luźna jest i nie sąsiaduje idealnie z górną półką.Lewa trzyma jak skała i ładnie ściąga do półki.Efekt luzu na tym amortyzatorze jest taki ,że po gwałtownym ruchu kierownicą(jak motor jest na stopkach) w lewo czy też prawo koło przednie skręca o 2-3cm tak jakby któraś z lag uciekała do przodu.

swoją drogą co wam z tych numerów ram itd ?

z ciekawości spytam takie szprychy się do czegoś nadają http://allegro.pl/nowe-szprychy-wsk-125 ... 87334.html ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Savier » 2011-04-19, 21:41

swoją drogą co wam z tych numerów ram itd ?
Możemy porównać ze swoimi WSKami. Sam chciałem napisać do Ciebie prosząc o to :). Wtedy każdy może sobie sprawdzić - a, ja mam o 100 większy numer, ale mam inną lampę itp. I więcej wiemy o oryginalności swoich wiesław.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-20, 09:58

Nr ramy dla ciekawskich S017123xx.Siedzenie jest oryginalne ,a tłumik faktycznie wymieniany.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: pawel15 » 2011-04-20, 16:17

To Twoja B3 jest młodsza niż moja :-P. Możesz mi podać jeszcze numer silnika?

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-20, 16:59

Nr silnika to 1298125.Mam jeszcze pytanie co do przyszłego remontu.Łożyska wewnątrz silnika wymieniać na nowe czy to zależy od ich stanu itd ? Potrzebna jest jakaś prasa do wciskania/wybijania starych np. tych w karterach ?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: pawel15 » 2011-04-21, 10:58

hartman pisze:Nr silnika to 1298125.Mam jeszcze pytanie co do przyszłego remontu.Łożyska wewnątrz silnika wymieniać na nowe czy to zależy od ich stanu itd ? Potrzebna jest jakaś prasa do wciskania/wybijania starych np. tych w karterach ?
Jesteś pewien, że ten silnik jest od nowości w tym motocyklu? Bo ja nie do końca(moja ma niższy numer ramy, a silnik ma numer 001034). A co do łożysk- jeżeli mają luzy to należy je koniecznie wymienić(ja bym radził wymienić niezależnie od tego, czy mają luzy, czy nie). Dobre łożysko do WSKi kosztuje ok 10 zł. Do wciskania wyciskania- dobrze by było jak byś miał dostęp do prasy, ale nie jest to konieczne. Radzę przed wbijaniem nowych łożysk nagrzać ich gniazda(wtedy nawet można ręką wcisnąć).

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-21, 23:59

Silnik jest oryginalny,kanapa tak samo.tylko korek ja zmienilem na aluminiowy i wydech jest tez niby inny chociaz wg. mnie tak powinien wygladac.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77" łożyska

Post autor: hartman » 2011-04-22, 08:00

Witam
Gdzieś przez internet idzie zamówić cały komplet łożysk?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Szczepan » 2011-04-22, 10:19

viewtopic.php?f=17&t=8818 oczywiście kolega Audiobas sprzedaje komplet.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

hartman

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: hartman » 2011-04-22, 10:35

ehh niechcący 2 posty pod sobą wrzuciłem.A faktycznie widziałem ten zestaw.Jest jakaś znacząca różnica między tańszymi a drogimi łożyskami ?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: Szczepan » 2011-04-22, 11:08

Wyższa wytrzymałość i spokój na przyszłość :). Nie możesz kupić żadnych łożysk w okolicy ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 77"

Post autor: pawel15 » 2011-04-22, 15:04

hartman pisze:Silnik jest oryginalny,kanapa tak samo.tylko korek ja zmienilem na aluminiowy i wydech jest tez niby inny chociaz wg. mnie tak powinien wygladac.
Hmm moja ma niższy numer ramy, a wyższy numer silnika. A numer silnika Twojego zgadza się z numerem nabitym na tabliczce znamionowej?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości