Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Odpowiedz
Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: ShFil » 2011-07-29, 15:19

Witam przedstawiam wam moją wiesie. Rocznik 75. Niestety nie posiadam dokumentów, była wyrejestrowana przez jednego z poprzednich właścicieli, nie wiem którego. :-( Ktoś całość pomalował pędzlem, ale lepsze to niż rdza.Bak jak widać na zdjęciu nieoryginalny. Najgorsza rzecz z przeróbek poprzedniego właściciela,to gdy zgubił szpilkę, nie kupił nowej, lecz przegwintował głowicę, cylinder i mam nadzieje ,że nie karter i wstawił zwykłą śrubę. Motor pali. ...co dokumentów to mam pomysł aby przejechać papierem ściernym przedni błotnik aby znaleźć numer rejestracji, tylko czy w tych okresie umieszczali go tam?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Savier » 2011-07-29, 15:32

Co najmniej jeden karter też masz nieoryginalny. Trudna sprawa z tą wueską. Jest kompletna tak jak na zdjęciach? Jeżeli tak, to nie wiem czy warto cokolwiek kombinować.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 127
Rejestracja: 2011-07-29, 09:38
GG: 39451236
Moje maszyny: Narcyz 81r
Lokalizacja: K.Mławy
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Jędrek » 2011-07-29, 15:38

To jedyna twoja wsk ? Jeżeli nie to na części. Jeżeli kwita nie dorwiesz to nie opłaca się nią pieniędzy wydawać.
Czwóra Me Gusta :]

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Szczepan » 2011-07-29, 15:39

Gorsze rzeczy się do życia przywracało... powodzenia życzę !
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

termin21

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: termin21 » 2011-07-29, 16:36

Widąc ,ze mocno wymęcozna,polecam dopaśc inny egzemplarz. Jako kundloza na wiejskie pobocza jest dobra

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: ShFil » 2011-07-29, 16:54

Z dokumentami będzie ciężko.
Ostatnio zmieniony 2011-12-27, 17:01 przez ShFil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Adi_CK » 2011-07-29, 18:29

1975 to fajny rocznik. 8-) Skoro była machnięta pędzlem to i tak pewnie będziesz malował ją od początku, czyli rozbierzesz na części. Wtedy możesz pomyśleć o innej ramie z dokumentami.

Nawet jeśli uda Ci się odczytać nr rejestracyjny z błotnika (niewiadomo czy jest, w latach 70-tych już nie było obowiązku malowania nr rej. na błotniku), to nic Ci nie da, bo musisz wiedzieć w którym Wydziale Komunikacji (wtedy w Urzędzie Gminy) był rejestrowany. Po numerze ramy też można dotrzeć, kto był ostatnim właścicielem i czy moto jest dalej zarejestrowane, ale to już trzeba mieć "wejścia".

Pozostaje Ci jeszcze udać się do poprzedniego właściciela po informację, od kogo on nabył tą WSK i jechać do tego gościa. Pytasz go, czy on miał dokumenty jakieś na motor czy nie miał, od kogo kupił itp. Jest to czasochłonna i męcząca droga, ale dochodząc tak do poprzednich właścicieli czasami można coś zdziałać (chociaż mogą już nie żyć :-( ), ale spróbować nie zaszkodzi.

A jak to Ci się nie uda, to kombinuj z tymi Wueskami wujka/dziadka/ojca. ;-)

Powodzenia!

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: ShFil » 2011-08-25, 14:38

U wiesi nic ostatnio nie robiłem, poza zmianą dętki. Ogólnie ciągnie problem z odpaleniem, iskra jest, gaźnik czyściłem(chodziła przez pewien czas trochę lepiej),chodzi tylko na ciągłym przelewaniu,świeca zmieniona. Prosiłbym o pomoc co to może być. Ps. Ten bak to garbaty ze zdjęcia nie widać dokładnie: http://moto.allegro.pl/bak-wsk-125-i1779990133.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Savier » 2011-08-25, 14:43

Tak, ten bak to garbus :-)

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: ShFil » 2011-12-27, 17:15

Mały up!
Obrazek
Obrazek
Zostało zdystansowane przednie koło,kilkakrotnie czyszczony gaźnik(pali jako tako),zapłon zrobiony(instalacja zostawiam do czasu kiedy zmienię przednią lampę),stopki zamontowane i kilka mniejszych spraw zrobione.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na pewno muszę:
Obrazek
-poprawić blokadę skrętu(jest źle przyspawana)
-zmienić manetki myślałem o takich z charta
Tutaj filmik z odpalanie:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink
Dziwne jest to, że odpala bez dodania gazu(tylko). Poza tym półksiężyc coś się zacina.

Kamko94
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Lokalizacja: Wola Wielka
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Kamko94 » 2011-12-27, 17:48

Sprawdź kompresję i przeczyść dokładnie cały układ paliwowy. Coś słabo nabiera paliwo do komory pływakowej i to może być problemem z odpalaniem.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: 35C2S1P » 2011-12-31, 02:40

Aleś się nakopał... To się robiło tak: Jak nie paliła z kopki to wrzucało się dwójkę i pchało.

Inaczej się nie sprawdzi co nie tak... Jak nie pali na pych to trzeba szukać problemu.

Powodzenia.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Alien » 2011-12-31, 03:25

Kamko94 pisze:Sprawdź kompresję i przeczyść dokładnie cały układ paliwowy. Coś słabo nabiera paliwo do komory pływakowej i to może być problemem z odpalaniem.
Dokładnie tak, sprawdź głowice - każda nieszczelność to spadek podciśnienia. Możesz sobie wtedy kopać, a cylindrze będzie sucho Wydech też popraw, bo dymi z mocowania w cylindrze jak diabli.

Kopiąc tyle razy przylałeś ją w końcu, objawia się to tym że później łapie z byle kopa, ale nie pochodzi dłużej niż 2s. Dobrze wtedy przyspieszyć zapłon i przepalić te nagromadzoną mieszankę, łatwiej pójdzie.

Pchanie motoru to żadna metoda, ani diagnostyka. Później trzeba pchać ją zawsze.
Jak to mówi pewien wueskowy spec: "Motor ma palić z kopa".

Irek.S.

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: Irek.S. » 2011-12-31, 10:21

U mnie każda z 3 Wuesek pali/paliła z kopa, nie zależnie jaki cylinder wsadzałem i jak ustawiałem . No chyba że ją zalewało albo przerwa była za mała to wtedy nie odpalała lekko a tak to bez kłopotów.
Przeczyść porządnie kranik i sprawdź czy lewego powietrza nie łapie, zmień świece ustaw przerwy i musi gadać ;)

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu

Post autor: ShFil » 2011-12-31, 14:36

Podregulowałem trochę zapłon i gaźnik teraz pali z trzeciego,czwartego(jak jest zimna), ale dalej nie chce na pych i dodawanie gazu przy kopaniu ją dusi. Nie długo nagram filmik.
Potencjalnymi winowajcami są: wgnieciony pływak i stara uszczelka pod głowicą, przy okazji je wymienię.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości