WSK 125 M06B3 1978r.

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-08-28, 00:10

Witam!

Nazywam się Paweł, mieszkam w okolicach Oświęcimia. Motocyklami interesuję się odkąd pamiętam, więc od czasów kiedy jeszcze uważałem,że dziewczyny są głupie i jest to zbyteczny dar natury, ale oczywiście z wiekiem zmieniłem stanowczo swoje poglądy w dobrą stronę! Zaczęło się odjazdy na bakku z tatą po pomidory na rynek i pierwsze kierowania Ogara 205 ( ysz! kupę kasy w późniejszym czasie w niego władowałem podczas remontu i można powiedzieć, że w pizdu!) dobra na tym może skończę.

Kilka lat później, a właściwie w te wakacje sprzedałem mojego Simsonka, w którym zrobiłem remont i wyszedłem 500 zł do przodu. Było już postanowione, że taka kasa bedzie przeznaczona na xxx z kolei motocykl. Szukałem dziadów w okolicy i trafiło się, kolega miał WSK 125. Pojechałem oglądnąć, okazała się nieużywana od kilku lat, ale najważniejsze,że z papierami. Dogadaliśmy się, kupiłem ją za 500 zł. Jechałatylko na niskich obrotach, strzelała jak Haubica M198 podczas ostrzału, a gaźnik pocił się jak pedofil w disneylandzie, cóż damy radę! Dojechałem ustawiłem zapłon, wyczyściłem gaźnik i mruczała aż miło!
http://p1.bikepics.com/2011/08/27/bikep ... 4-full.jpg
Nie mam pojecia jak wstawic miniaturki z bikepics, nie moge swoich zdjęć dawać w załącznikach ponieważ minimalnie udało mi się zmniejszyc ich wage do 400kB. Ogólnie nie miałem z wueską nigdy styczności dlatego strasznie ona mnie cieszy ;]

A tutaj silniczek: http://bikepics.com/pictures/2263625/

Jej mankamentem jest wygnita dziura w błotniku ( o ta! http://bikepics.com/pictures/2263630/ ), ale juz postanowione, bedzie remont kapitalny! Silnika nie tykam, ponieważ chodzi przyjemnie lecz skusze sie na wypiaskowanie cylindra i polamowanie żaroodporną farbą.

Zacząłem rozbierać wiesławe, Udało mi się załatwić piaskowanie za 50 zł, dzwonię cioągle po cynkowaniach, wszędzie biorą 2,50 za kg ale niechętnie drobne cześci i minimum za 50 zł ;< Dopadłem ładny chromowany korek za 5 zł ;)

Tu podczas rozbierania:
http://bikepics.com/pictures/2263632/
http://bikepics.com/pictures/2263633/

Chcę wypiaskować, pomalować porządnie na czarny połysk, wycynkować pare rzeczy, chromy wyczyszczę bo są w dobrym stanie i dążyć do oryginalności, no prawie! Bedą boczne sakwy "chlebaki", obrotomierz i może coś jeszcze się uda zrobic.
http://bikepics.com/pictures/2263636/

Z nowych rzeczy potrzebuję:
- linka sprzęgła
- simmeringi przednich amorów
- simmery tył amor
- 2xblokada kierownicy/siedzenia
- uchwyt pasazera
- chlapacze
- pasek akumulatora
- siedzenie (niekoniecznie)
- gumy stopek
- chlapacz przód/ tył
- fajka przewodów ele x2

I mam pytanie do Was! WSK strasznie nisko stoi na stopkach, trzeba sporej siły do ściągnięcia jej z nich, muszę tutaj ( http://bikepics.com/pictures/2263631/ ) coś dospawać?


Pozdrawiam, ciąg dalszy nastąpi ; >
Ostatnio zmieniony 2011-08-28, 12:09 przez Moorkal, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-08-28, 00:27

Bardzo ładna Wsk, lakier na błotnikach bym zostawił ale ta dziura :/ Zrobisz porządnie i będziesz cieszył się jazdą, powodzenia w pracach.
''pocił się jak pedofil w disneylandzie'' - prawie się podoiłem ;)
Pozdrawiam !!!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-08-28, 09:36

Hej! Hahhaha, dobrą masz gadanę stary :D. Pośmiałem się troszkę.
Masz dosyć rzadką specyfikację wieśki. Sam początek 1978 roku, jest jeszcze jednoczęściowa lampa z przodu, wąski bak i bębny z nadlewem. Ogólnie to widać, że zadbana. Dużo ma przebiegu? Fajne masz z nią wizje - mam tylko nadzieję, że za mocno jej nieztunujesz, bo jest naprawdę w ładnym stanie.
- simmery tył amor
- 2xblokada kierownicy/siedzenia
nie dostaniesz w handlu :/

ps. Polecam program Photoscape :). Tam zjedziesz nawet do 50kb ze zdjęcia 1024x768

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Johnny » 2011-08-28, 10:54

Savier - o tych nadlewach co pisałeś to chodzi Ci o kwadratowe nadlewy na pokrywie hamulca :?: W jakich latach to było :?: Na obu bębnach czy tylko na przednich :?: Bo powiem szczerze tych dekli się u mnie trochę poniewiera ale takiego z nadlewem nie mam :)

Co do uszczelnienia tylnego amorka polecam temat Alien'a o jego WSK ("Stara, czarna i garbata"). On wstawiał dwa simmeringi jako uszczelnienie tłoczyska tylnych amortyzatorów.

A jeżeli chodzi o blokady kierownicy i siedzenia to używane na allegro osiągają ceny po 100zł (dwie sztuki, niekoniecznie do pary). Nówki jak się już pojawiają to osiągają jakieś kosmiczne ceny. Ktoś kiedyś pisał, że pasują blokady z przyczep Niewiadów: http://allegro.pl/zamek-zabezpieczajacy ... 04128.html. Może warto to przetestować :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-08-28, 11:04

Johnny, z tego co się orientuję to te kanciaste nadlewy to lata coś koło 1978-1979. Raczej występowały i z przodu i z tyłu. Ja mam bęben znowu z wueski z 1979 roku i tam jest kanciasty nadlew, ale po rogach odchodzą od niego takie żeberka. Dziwna sprawa :P. Ale nie zaśmiecajmy koledze tematu. Może warto o tym porozmawiać w dziale "modele wsk i wersje pochodne"?
Tak, bardzo możliwe, że te zamki pasują. Być może będę próbował dopasować w przyszłości.

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-08-28, 12:29

Ludziom się w dupach poprzewracało! O 3 w nocy gość gonił mojego psa po moim placu z moim kijem, ponieważ szczekał na nie mojego kota! Ah... w sumie mógł gonić, mój pies jest dosć agresywny wobec swoich wrogów (pomocnikowi weterynarza odgryzł palec podczas szczepienia) więc mogło być ciekawie.
DSC06310.JPG
Przebieg: 15818 km

Nadlewy kańciaste mam na obu bębnach, ale na tylnym jest z takimi "żeberkami".
DSC06311.JPG
I oto korek za 5 zl oraz mój "warsztat"
DSC06308.JPG
DSC06307.JPG
Dziś nic nie tykam, niedzielna praca w gówno się obraca. Moje pytanie brzmi: jakie mam mieć emblematy na baku? PZL czy wsk? Co oznacza skrót PZL? Jeden miałem taki przyklejony na kleju lecz nic na nim nie było ;<

EDIT: blokady będą właśnie z tych przyczep, one są chyba 2 - 3 mm krótsze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-08-28, 12:42

Jak na taki przebieg to wygląda naprawdę spoko.
Mam identyczny bęben. :)
Na baku powinieneś mieć emblematy przyklejane "WSK". Ten jeden co masz to ma na obwódce taką gumkę pewnie?

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-08-28, 13:05

Taki mam:
DSC06312.JPG
Więc jeśli ktoś posiada to chętnie kupie ;]

do czego jest to mocowanie? ( strasznie slaba jakosc foto ;< )
DSC06316.JPG

Dżem- Harley mój
http://www.youtube.com/watch?v=0w5enElvP5k
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Karlicek » 2011-08-28, 13:13

Jeżeli chodzi o to:
DSC06316.JPG
to jest mocowanie oprawy bezpiecznika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-08-28, 13:20

Ale tą oprawe mam przykręconą w lampie i wygląda, że od początku tam była. Hmm ...
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Johnny » 2011-08-28, 13:22

Bo są dwa bezpieczniki. Ten w lampie na selenie montowany jest w obwodzie cewka ładowania - akumulator. Ten, którego mocowanie pokazałeś na zdjęciu jest w obwodzie minus akumulatora - masa motocykla i zabezpiecza aku ad strony odbiorników energii. Bezpiecznik na selenie ma 2A, a ten przy aku - 8A.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-08-28, 13:50

Z tymi emblematami to kiszka, mam identyczny wygląd że tak powiem. Wszystko zjadła rdza. W Świdniku najwidoczniej robili to coś tak jakby metodą slitodruku, tak jak późniejsze emblematy PZL. Inny typ przyklejanych znaczków to już wytłoczka, tak jak jest w niektórych piwach, albo tak jak jest w starszych, przykręcanych emblematach.
Jak masz drugą gumę to moze kup dwie naklejki "WSK" za 12 zł (sprzedawca się u nas ogłaszał), wsadź je w te gumy, przyklej wszystko na budapren i powinno być ok.

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-08-28, 14:40

właśnie brakuje mi jednej gumy i blaszki na jedną strone baku ;<
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: man on the WSK » 2011-08-28, 22:08

Mam taki jeden na lewą stronę baku z gumką , ale sam znaczek nie jest w zbyt dobrym stanie, ale przy odrobinie pracy powinno się go uratować

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: jakemdural » 2011-08-28, 22:31

P-państwowe
Z-zakłady
L-lotnicze

Awatar użytkownika
Moorkal
Posty: 41
Rejestracja: 2011-08-19, 21:01
GG: 4155486
Moje maszyny: WSK 125 m06b3 Sztywniak Romet 205
Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Moorkal » 2011-09-02, 16:15

W środę rama poszła do piaskowania, razem z cylindrem i głowicą. Cylinder i tłumik będzie malowany lakierem żaroodpornym. Za Piaskowanie zapłaciłem 50 zł. Cylinder zabezpieczyłem przykręcając do niego zakrętki od słoików oraz włożenie do wewnątrz drewnianego klocka.
DSC06343.JPG
DSC06346.JPG
Przyszły cześci z Skuter Dębica ( 52 zł ) Chlapacze nie podchodzą mi do gustu.
DSC06345.JPG
Zacząłem również lekką polerke krućca wewnątrz, troszkę poszło miniszlifierką, ale resztę trzeba będzie ręcznie ;<
DSC06349.JPG
W czasie wolnym buduję altane, potrzebowałem wiertła, na sztuki jedno kosztowało 10 zł a komplet 7 xwiertło 30 cm kosztował 18 zł, cóż skusiłem się,ale wiertło po jednym otworze w DREWNIE! zdarło się i naostrzyło do stożka, morał z tego taki iż z gówna tortu nie ulepisz.
DSC06344.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-09-02, 16:20 przez Moorkal, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wolnością moją jest Wueska, Wueska i kurze ukochanych ulic."

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-09-02, 16:17

Piaskowanie głowicy to nie najlepszy pomysł... :/

forfiter125

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: forfiter125 » 2011-09-02, 18:02

Savier- chciałbym wiedzieć czemu tak uważasz...:)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Szczepan » 2011-09-02, 18:18

Gdyż to aluminium, które wystarczy wyczyścić, bądź dla efektu wyszkiełkować :) Jeśli była by pomazana farbą to czemu nie.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1978r.

Post autor: Savier » 2011-09-02, 20:00

Do aluminium stosuje się szkiełkowanie, w innym przypadku może wyjść kiszka. Pisał o tym Stary.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości