WSK M06B3 "Lelek" 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: AudioBas » 2012-06-03, 23:11

Aluminiowe półki mogłeś wyszkiełkować :)
Nakrętki oraz oś wahacza mogłeś dać w ocynk :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-06-03, 23:12

Półki org były w anodzie i myśle że lepiej jak szkiełko by tak zrobione wyglądały :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-03, 23:15

Oś wahacza kupiłem nową - była z nakrętkami, które były za duże jak się potem okazało. Dlatego taki zonk lekki.

Alu półek się raczej nie szkiełkuje - od razu rzuciłby się syf. Są w oryginalnej, ładnej anodzie to se pomyślałem - po co ruszać :-) .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-05, 22:01

Cześć,

przy lelku prace zwolnią, ale jak dotąd zrobiliśmy parę rzeczy.

Założyłem prowadnice linek. Drobne przeoczenie, a roboty z tym od ...uja.
Kartery obszlifowane przez kierownika, jeszcze tego nawet nie widziałem :P.
Przyszło kolanko od Hartmanna. Wydaje mi się, że jest grubsze od oryginału. Mierzyłem i od sporta ori jest 1,5mm, a od Hartmanna-replika 2mm. Jakość chromu bez zastrzeżeń, naprawdę jest ładnie - tak jak w Danexie :). Ta przyjemność kosztowała mnie z przesyłką 140zł.
Wyszlifowałem i wypolerowałem śrubki nierdzewne pod przedni błotnik. Łeb sześciokątny (ori było na rowek), ale prezentują się naprawdę super. Najpierw skręciłem tak jak stało... podziwiamy z tatą wyniki pracy: błotnik krzywy jak po dzwonie. Kierownik: "spokojnie, naprostujemy. popuść śruby." Się robi!, poprzestawialiśmy, powyginaliśmy i jest ***zajeb***...oza! :D Bardzo mi się podoba, nie mogę się doczekać aż poskręcamy coś dalej. Świetna robota :-D
Poza tym poskręcałem klamki, powkładałem menetki. Trzeba było skrócić rolgaz, bo manetka od jawy/cz jest krótsza od wueskowej. To chyba tyle.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG

Ile dotychczas wydałem?
  • - kupno: 550zł
    - cylinder: 212zł
    - membrana: 30zł
    - gaźnik: 41zł
    - regeneracja wału: 80zł
    - aluminium: 50zł
    _______________________
    - szablon na napisy: 21zł
    - nowe klosze lampy zeemde: 12zł/szt
    - części z Ag-Motu: 215 zł
    _______________________
    - nowy wałek zdawczy: 50zł
    _______________________
    - nowy pokrowiec: 51zł
    - gaźnik again: 39zł
    - skuter dębica: 81zł
    ________________________
    - zapłon CDI: 63zł
    - szprychy: 64zł
    - tulejki wahacza: 36zł
    ________________________
    - oś wahacza: 21zł
    - tulejki karterów: 9zł
    - malowanie obręczy: 80zł
    ________________________
    - zakładanie opon: 10zł
    - bak łezka: 45zł
    ________________________
    - malowanie w Detal-met'cie: 400zł
    - ocynk: 10zł
    ________________________
    - chromowanie: 70zł
    - szpachlówka Novol, podkład economy VOC, lakier z mieszalni: ?
    - łożyska PPL koła, zabierak again: 54zł
    - cewka, moduł CDI: 35zł
    - spawanie karterów: 35zł
    _________________________
    - nowe kolanko by Hartmann: 140zł
Suma: 2495 zł

No to mamy 2 i pińcet :| .

Pozdrówka!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Alien » 2012-06-05, 22:16

Noooo...Savierku, będzie z tego niezłe cacko!

ps. koszty które tu namiętnie wypisujesz to są koszty całkowite, czy Twoje osobiste (w sensie bez wkładu Kierownika)?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-05, 22:22

Nie no, ja po prostu piszę ile na niego wydaję :D. A w tekście znajdziesz czy coś mam za friko czy za dwa piwa. :-) Nie można tych kosztów brać na swoistą bazę dla siebie, jeżeli chcesz robić motor - różne koszta różnych usług i może Ci wyjść taniej/drożej.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2012-06-05, 22:24

Savier pisze: Łeb sześciokątny (ori było na rowek), ale prezentują się naprawdę super.
Jak chcesz to dysponuje nierdzewką, na płaski łeb, dowolne wymiary :papa:

Co do roboty - zacnie, oby tak dalej, no i widzę, że Ty też uznałeś wyższość nierdzewki nad ocynkiem, łatwym wkładem pracy można osiągnąć lustereczko :D Wstawiam Ci foto jednej z moich śrubek na płaski wkrętak, pisz na PW jeśli jesteś zainteresowany :!:

PS Twój temat już powinien być kilka działów niżej ( w profi).

Obrazek
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Balon
Posty: 27
Rejestracja: 2012-05-28, 10:44
GG: 6334166
Moje maszyny: Romet Ogar 200 Green%black Edyszyn, Komar Mr-231,
Lokalizacja: Łuków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Balon » 2012-06-07, 12:05

Łooooo panie jaki kosztorys. No ale motor igiełka będzie. Od zawsze podobały mi się "Lelki" no ale nie stać mnie na razie na kupno takiego. Powodzenia w remoncie i będę śledził na bieżąco ten temat, bo jestem ciekaw efektu końcowego

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: auriol77 » 2012-06-07, 12:18

Balon pisze:Łooooo panie jaki kosztorys.
Bo takie się ponosi koszta. Jak ktoś pisze ,że można zrobić remont za 500zł to chyba mówi o rowerze marki vigry.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2012-06-07, 12:21

auriol77 robiąc wszystkie chromy w wigrym 500 zł nie wystarczy na całość, sam się o tym przekonałem ;D
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-06-07, 12:44

Od zawsze podobały mi się "Lelki" no ale nie stać mnie na razie na kupno takiego.
E tam 550 zł z papierami to chyba nie było tak drogo :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2012-06-07, 13:28

Dlaczego nie chromowaliście kierownicy :?:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-07, 13:35

Bo jest w super stanie, także nie było to konieczne. ;-)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Johnny » 2012-06-07, 15:11

Kolanko wydechu kupowaliście bezpośrednio u Hartmana czy np. w Skuterze (oni chyba też biorą od Hartmana ale kto ich tam wie) :) :?:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-07, 15:17

Kolanko zamawiałem bezpośrednio u Hartanna emailowo. W skuterze też biorą u niego, dzwoniłem i upewniałem się, bo nie mieli w ofercie. Niestety, p.Grzegorz wysyła tylko pobraniem. :-/

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Patyk » 2012-06-07, 18:34

Taniej jest bezpośrednio od niego brać niż ze skutera? Zastanawiam się czy nie kupić do mojej 175 nowego wydechu ze skuterdebica tylko cena to 370zł jak dobrze pamiętam. Może od niego było by taniej. Daj namiar jak możesz

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-07, 18:39


Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: chomik » 2012-06-07, 22:52

Hmmm..
Tak myślę, czy by nie kupić może nowego kolanka do mojej B3. Nie wiesz może, ile by taka przyjemność kosztowała u Hartmanna?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-07, 22:55

Nie wiem niestety, ale podejrzewam, że to "kolanko wsk 125 de luxe" ze skuter dębica. Spytaj Hartmanna emailowo o kolanko dolne do 125.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-06-08, 21:34

Siemka!

Niby mieliśmy matowić części od Osy, ale przekabaciłem Kierownika, żeby trochę poskładać moją maszynę. A jako, że to robota przyjemna, to wszyscy się zgodzili.

Wyszukaliśmy i wypolerowaliśmy śruby nierdzewne do tylnego błotnika. Założyłem rączkę do stawiania, do tego dałem wypicowane podkładki z nierdzewki i nakrętki ze sprężynami z kwasówki. Do tego doszedł filtr powietrza i trochę fantów w tylnym kole - generalnie układ hamulcowy. Przesmarowałem i zamontowałem pedał hamulca tył, ale miał masakryczne luzy. Tata wyszedł z pomysłem, żeby wstawić blaszkę po puszce od piwa i tak też zrobiliśmy, nie jest juz tak źle. (W innych maszynach będę musiał jakoś inaczej to rozwiązać, bo to ważna kwestia). Co tam jeszcze, blokator bębne tylnego wypolerowałem (fajnie się poleruje ocynk) i założyłem w całość. Tak to wygląda. Koszty niezmienne. ;-)
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
Pozdro! :papa:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości