M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Pszczółka :D

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz

Jaki kolor Kobuza podoba Ci się najbardziej?

Yellow bahama
119
48%
Czarny
47
19%
Czerwony bak, lampa, boczki oraz popielate błotniki.
84
34%
 
Liczba głosów: 250

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: SEBA » 2012-12-08, 23:16

Bardzo ładny motocykl się szykuję, aż nie mogę się doczekać kiedy go zaprezentujesz w pełnej okazałości.Bardzo zazdroszczę Ci kół :-)

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Jawer » 2012-12-09, 00:14

Co do śrub z nierdzewki to czasami mają to do siebie że jak zakręcisz i dociągniesz mocniej nakrętkę to przy odkręcaniu jest problem,
jeśli pomieszasz śruby z nierdzewki z nakrętkami ocynkowanymi lub na odwrót to niestety możesz mieć problem z odkręceniem ;-)
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: auriol77 » 2012-12-09, 12:47

Powłoka lakiernicza sądząc po zdjęciach wyszła ci bardzo ładnie ,ale mimo to jestem zwolennikiem oryginalnych malowań. Dla mnie osobiście "nowinka" będzie się podobać ,ale po chwili się opatrzy.

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Kondziu » 2012-12-10, 13:26

Co to za lusterka ??? Gdzie je kupiłeś?? Ile dałeś???
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-10, 15:19

Lusterka : http://suprabike.pl/pl/p/Lusterka-okrag ... M8-PP/1075
auriol77 pisze:Powłoka lakiernicza sądząc po zdjęciach wyszła ci bardzo ładnie ,ale mimo to jestem zwolennikiem oryginalnych malowań. Dla mnie osobiście "nowinka" będzie się podobać ,ale po chwili się opatrzy.
Ja też, ale nie było co ratować u mnie ;) całe moto było pomalowane 'pyndzlem' przez poprzednich właścicieli ;)

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Jawer » 2012-12-10, 18:42

te lustereczka są naprawdę ok. Jak się o nie dba to długo wytrzymają. :-)
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: auriol77 » 2012-12-10, 20:42

iron_bird pisze: Ja też, ale nie było co ratować u mnie ;)
Miałem na myśli oryginalną wersję kolorystyczną ,a nie fabryczny lakier.
Swoją drogą nic nie będziesz nic widział ,w tych lusterkach ,w obecnym rozstawieniu.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-11, 00:16

auriol77 pisze:
iron_bird pisze: Ja też, ale nie było co ratować u mnie ;)
Miałem na myśli oryginalną wersję kolorystyczną ,a nie fabryczny lakier.
Swoją drogą nic nie będziesz nic widział ,w tych lusterkach ,w obecnym rozstawieniu.
No właśnie więcej widać w nich niż bym je zamontował jak w b3jce rozwiercając klamki. Ja jestem średniego wzrostu - 178cm i dzięki uchwytom do tych lusterek widoczność jest lepsza bo są wyżej :)
Dzisiaj podziałałem trochę z Kobuzem. Rozebrałem jeszcze raz przednie zawieszenie i ustawiłem je tak żeby krzywe lagi nieruchome były skierowane do przodu. Skręciłem wszystko, ładnie się zgrało, zabierak z okładzinami nie obciera o piastę, hamulec także się ładnie wyregulował i zawieszenie pracuje poprawnie. Przykręciłem też korpusy kierunkowskazów - niestety dałem dupy podczas prostowania uchwytów przed chromowaniem i w rezultacie tego kierunki z tyłu nie są równo.
Rozpołowiłem też silnik, tryby, wodziki wyglądają ok, automat zmiany biegów ma luz i to pewnie będzie powód braku trzeciego biegu. Mam na szczęście 2 automaty jeszcze, podmienię jutro na któryś i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-11, 22:23

Więc tak : po rozdłubaniu silnika okazało się, że tarcza zmieniacza biegów ma duży luz, zmieniłem ją oraz jeden wodzik i trzeci bieg jest. Jako że nie znam dobrze tego silnika to mam inne pytanie na temat biegów:
zaczynając od luzu, wbijam jedynkę i słyszę pojedynczy przeskok. Jedyneczka elegancko wchodzi, potem spowrotem na luz - tez słychać jeden przeskok, luz się załącza jak powinien. Następnie z luzu wrzucam dwójkę - także ładnie dwójka wchodzi i pracuje. Teraz problem sie zaczyna, chcę wrzucić trójkę, ciągnę wajchą zmiany biegów i czuje jeden lekki przeskok i zamiast wbic sie trojka wchodzi luz, ale ciągnę wajchą do końca w góre i wchodzi trojka i działa. Nie wykleszcza się, nie blokuje. To samo jest gdy przełączam z 3 biegu na 4 bieg, słychać jeden przeskok i wchodzi luz, następnie znowu ciągnę dalej i jest 4 bieg. Czy to jest normalne?
Które zabezpieczenia sworznia zamontować -> te z lewej, czy z prawej? Strzałka tłoka powinna być skierowana w stronę kanału wydechowego czy ssącego?
1233.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: AudioBas » 2012-12-11, 22:32

Te po prawej od razu wywal do śmieci :)

Strzałka w kanał wydechowy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Alien » 2012-12-11, 22:38

Te po prawej od razu wywal do śmieci :)
Owszem...podobnie jak te po lewej bo masz gorzycki tłok, a seger tam nie siądzie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: AudioBas » 2012-12-11, 22:40

Ja u siebie będę pakował wossnera :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-11, 23:10

To co w takim razie wpakować? :roll:

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Muciek » 2012-12-11, 23:21

Te po prawej są dobre , nigdy na nie nie narzekałem , montowane na 1szy montaż, upewnij się że dobrze siedzi w rowku i ustaw "uszami" w kierunku obrotu silnika tzn do góry lub do dołu.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: piotrBe » 2012-12-11, 23:28

iron_bird pisze:.... Strzałka tłoka powinna być skierowana w stronę kanału wydechowego czy ssącego?
AudioBas pisze:...Strzałka w kanał wydechowy :)

Iron, Audio
ja strzałką nie ufam! Był przypadek, że była nabita w odwrotną stronę. Trzeba się sugerować zamkami, mają być w stronę okna wydechowego. Wtedy się gafy nie strzeli...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: AudioBas » 2012-12-11, 23:40

Muciek pisze:Te po prawej są dobre , nigdy na nie nie narzekałem , montowane na 1szy montaż, upewnij się że dobrze siedzi w rowku i ustaw "uszami" w kierunku obrotu silnika tzn do góry lub do dołu.
Chyba w jawce...
Miałeś je we wuesce???
W tłoku wueskowym???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Muciek » 2012-12-11, 23:44

Silnik kręcił po 13k obrotów i nie wyskoczyły to dlaczego mają wyskoczyć w WSK? Grunt to dobry montaż i ustawienie. Dziwne że ludzie ich używają i jakoś chodzą te silniki z nimi :roll:

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: auriol77 » 2012-12-11, 23:47

Ja mam te "druciane" w gorzyckim tłoku od iluś tysięcy i odpukać zło mnie nie dopadło.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: SEBA » 2012-12-11, 23:51

Ja spotykałem i stosowałem takie jak po prawej stronie i nic złego z nimi nie było, tylko wiadomo musi byś odpowiednio sprężysty, bo jak jest zrobiony z drutu po spinaczu biurowym to będzie lipa.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-12, 00:16

Powiem szczerze, że mnie trochę zaskoczyliście co do tych zabezpieczeń. Rozbierając silnik który siedział w ramie podczas kupna kobuza, był tam założony tłok cross impex czy jakoś tak(nie pamiętam dokładnie, spytałem się kolesia podczas kupna co tam za tłok siedzi i pokazał mi pudełko oraz cenę - 18zł :-) ) i właśnie z niego pochodzi to zabezpieczenie z lewej strony na zdjęciu. Dodam iż obczaiłem dokładnie jak te zabezpieczenie siedziało - download/file.php?id=18769&mode=view
Natomiast po kupnie tego silnika za 400zł co będzie siedział w kobuzie, tłok gorzyk posiadał właśnie te zabezpieczenia druciane i siedziały bardzo ładnie więc myślałem, że są dobre ;)
piotrBe pisze:
iron_bird pisze:.... Strzałka tłoka powinna być skierowana w stronę kanału wydechowego czy ssącego?
AudioBas pisze:...Strzałka w kanał wydechowy :)

Iron, Audio
ja strzałką nie ufam! Był przypadek, że była nabita w odwrotną stronę. Trzeba się sugerować zamkami, mają być w stronę okna wydechowego. Wtedy się gafy nie strzeli...
A nie powinny być zamki w stronę okna ssącego? Przynajmniej tak myślałem, wtedy się podczas montażu domyka pierścienie srubokrętem a tłok nie schodzi poniżej ssącego podczas pracy, dobrze prawię?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości