® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Sebastian ty cos jeszcze grzebiesz przy tej BP? czy przeszla raczej w stan odpoczynku ![🤓](//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/svg/1f913.svg)
- Grinch
- Posty: 220
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
świetny projekt !!
Jest sztos![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jest sztos
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Powoli robię 250 cm3. Dokładna pojemność to 229 cm3. Tłok 70 mm z Rm 250. Mam wał, tłok, i silnik pod to z mojego ""rekorda"". Przesunę szpilki w cylindrze i karterze. Tłok ma 8 szlifów więc dam 5 mm tuleję na stronę. To z kolei niesie za sobą konieczność roztoczenia karteru i cylindra. Przy tłoku 72 mm da pojemność 242cm3. Skok niezmieniony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Cylinder zrobiony jednak trochę inaczej. Zaspawane otwory po oryginalnych szpilkach, dolot, nadlane przylgnie. Na takim zestawie można wbić spokojnie tuleje żeliwną o średnicy zewnętrznej 80mm i spokojnie jechać z tłokami o wymiarze do 74 mm. Docelowo zestaw będzie zrobiony pod tłok 73 mm co przy seryjnym skoku 59,5mm da pojemność 249cm3 ![:)](./images/smilies/smile.gif)
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK
Takie post z początku wątku, 2009Sebastian440 pisze: ↑2009-09-04, 14:18Zębatki niestety od mr nie zdobęde. Oryginalna ma 59 zębów. Ta ma 55. Jutro pokaże fotki owej zębatki w frezowanymi 14 otworami podobnie jak w MR. Niechce jej remontować latami, jednocześnie staram się kupować rzeczy nowe, aby mieć pewność, że są sprawne. Remont napewno będzie trwał ok roku więc spokojnie starczy czasu na dopracowanie detali.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Do 2020 mieliśmy zdążyć z remontami Seba!
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Niektórzy nawet jeszcze nie zaczęli :d
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Jakby się uprzeć to rok by wystarczył bo motocykl jeździ od dawna, tylko budę pomalować i parę mniejszych detali. Ostatnio oglądając filmik jakiś u Skindera patrze
a tam BP. Złoma mam już w warsztacie także może niedługo coś ruszę z remontem. Wstyd
Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Chociaż szczerze Seba, mam wrażenie, że wszyscy tak mają
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Hej. Zabieram się za ponowne składanie. Szukam oryginalnej linki prędkościomierza w bdb stanie lub nowej. Jest to chyba standardowa tka jak w każdej 175 i b3. Czy współczesny wyrób do czegoś się nadaje ? Czy dać sobie spokój. Niechciałbym żeby wyglądało to jak chińskie gówno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
ps. Poznajecie z jakiego sprzętu wsadzili tu te przełączniki ? Jakieś nysy, warszawy lub ursusy miały coś takiego ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 174
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Wyglada jak przełącznik W-21 stosowany np w Ursusach.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
....to są przełączniki produkowane kiedyś w latach 70-tych przez zakłady ELTRA i UNITRA. Miały zastosowanie głównie w sprzęcie RTV. Przez sposób podłączenia konektorów poprzez lutowanie nie były stosowane w przemyśle samochodowym. Sama dźwignia służąca do przełączania wykonana była z metalu, natomiast było kilka wersji wykonanych z tworzywa - stożkowe, płaskie. Nakrętka mocująca przełącznik była radełkowana lub sześciokątna. Co ciekawe były to też pierwsze Polskie przełączniki, które w zależności od przeznaczenia złożone były z zespołu od 2 do 6 klasycznych mikrostyków...
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 174
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
czankete jaka wiedza, szacun ![:x](./images/smilies/silent.png)
![:x](./images/smilies/silent.png)
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Dzięki wiem już chociaż od czego zacząć poszukiwania. Takie foto dostałem jeszcze od jednego z posiadaczy BP. To są te przełączniki z o których wspominałeś ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CZESIO1958
- Posty: 232
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Tak to są te przełączniki
Były stosowane min w Żuku i innych samochodach.
Były stosowane min w Żuku i innych samochodach.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
...hmmm, czarna stożkowa nakładka na metalową dźwigienkę się zgadza ale na tym ostatnim zdjęciu widzę jedną zasadniczą różnicę. Mianowicie przełączniki mają plastikowy korpus tj. górną część z gwintem na który przychodzi nakrętka. Nie istotne jest czy nakrętka była wykonana z tworzywa czy też metalowa. W przełącznikach Unitra Eltra sama część z gwintem jest metalowa i za pomocą nitów lub zaprasowań mocowana jest do części z tworzywa gdzie pracują styki
....
...CZESIO1958 jesteś pewien? Osobiście nie przypominam sobie by z Żuku, Nysie, Syrenie czy pochodnych stosowane były takie dokładnie przełączniki - chodzi o plastikową części korpusu z gwintem + metalowa dźwigienka? Było ich kilka odmian także mniej lub bardziej popularnych producentów i są nawet jeszcze dostępne tylko nie są takie jak na zdjęciu powyżej....
https://sprzedajemy.pl/warszawa-pobieda ... nr60603357
![:?:](./images/smilies/question.gif)
...CZESIO1958 jesteś pewien? Osobiście nie przypominam sobie by z Żuku, Nysie, Syrenie czy pochodnych stosowane były takie dokładnie przełączniki - chodzi o plastikową części korpusu z gwintem + metalowa dźwigienka? Było ich kilka odmian także mniej lub bardziej popularnych producentów i są nawet jeszcze dostępne tylko nie są takie jak na zdjęciu powyżej....
https://sprzedajemy.pl/warszawa-pobieda ... nr60603357
-
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Coś podobnego było stosowane jako przełącznik kierunkowskazu w ursus-ie.
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości