Strona 3 z 16

Re: WSK 125 1979

: 2012-01-10, 22:02
autor: maykii
Z góry uprzedzam, że uszczelniacza głównego do takich tylnych amorków nie dostaniesz...

Re: WSK 125 1979

: 2012-01-10, 22:19
autor: michalg1706
Jeśli jest wyrejestrowany to śmiało możesz pisać umowe i rejestrować nawet za 100 lat taki żart :) nie wiem czy wiesz ale jeśli motorek był wyrejestrowany to będziesz miał trochę krętaniny wiem bo sam to przerabiałem całkiem niedawno i mam dla Ciebie nie miłą wiadomość Twoje konsole nie są od wski tylko od gazeli. Jeśli będziesz miał jakieś pytania problemy to służę pomocą i jakimiś zdjęciami czy poradami. Jeśli coś to pisz na emaila michalg1706@wp.pl Pozdrawiam

Re: WSK 125 1979

: 2012-01-11, 19:07
autor: Tomekk
Proszę was o pomoc, potrzebuję dokładniejszych zdjęć 2 elementów które muszę dorobić. Są to mocowanie lewej konsoli bodajże i coś co jest po lewej stronie hamulca nożnego.
download/file.php?id=12890&mode=view
download/file.php?id=12891&mode=view

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-02, 16:07
autor: Tomekk
Przepraszam za pisanie wiadomości po sobie.
Czy możecie mi powiedzieć kilka rzeczy, a mianowicie:
Jaki prostownik selenowy powinienem mieć zamontowany w lampie bo właśnie zauważyłem jego brak?
Gdzie i jaki powinien być zamontowany automat STOPu którego także brak?
Oraz czy możecie powiedziec które części(na podstawie wcześniejszych zdjęć) są oryginalne w sęsie od tego modelu a które nie? Wiem że na pewno tłumik, siedzenie, koła i bagażnik są do wywalenia. Co z osłoną boczną, czy mam tylko dokupić drugą czy może inna powinna być??
Dzisiaj postaram się dodać fotki paru elementów tj. wnętrze lampy i zawartość oraz pedał hamulca który jest chyba nieoryginalny.
Elektryka będzie oczywiście nowa, tylko może ktoś wie co to za kondensator na miejscu prostownika jest?O_o

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-02, 23:52
autor: WSK
Kondensator w lampie to taki patent, w dobie gdy kondensatory potrafią przysporzyć komuś w trasie niezłego wkur*ensa postanawia on wziąć sprawy w swoje ręce i wyeliminować problem wymiany kondensatora z użyciem ściągacza koła magnesowego i klucza, którego akurat możemy nie mieć pod ręką, w takim wypadku wystarczy nam śrubokręt płaski, zapasowy kondensator, 3 minuty i kondek wymieniony.

Jeśli chodzi o prostownik selenowy to jest to już przeżytek, jeśli chcesz eksploatować motocykl z akumulatorem na co dzień musisz zaopatrzyć się i zamontować mostek graetza.

To na tyle, w tej chwili nie mam zbyt dobrego łącza przez net.
pzdr.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 00:27
autor: Tomekk
Ja jednak wolał bym pozostać jak najbliżej oryginału i chcę zastosować prostownik selenowy, czy może mi ktos pokazać dokładne zdjęcie tylnej lampy jaka powinna być w mojej wsce? Znalazłem coś na forum o tym modelu ale tylko zdjęcie z boku i oddali więc nie jestem pewien jaka powinna być:/

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 00:46
autor: Savier
Zwykła mała plastikowa, taka jak np. w moje M06B3.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 16:06
autor: Tomekk
Dziękuję właśnie lampkę znalazłem na twoim zdjęciu:) Jeszcze tylko muszę kupić kilka rzeczy i mogę zacząć piaskowanie a potem malowanie proszkowe ramy.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 16:18
autor: Tomekk
Czy może ta lampa będzie też dobra? Mam możliwość się za nią wymienić i nie wiem czy za bardzo nie odbiega od oryginału ewentualnie od czego pochodzi?
http://www.fotosik.pl/u/motomaciey/zdje ... um/1074612
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 66b4e101b7

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 16:35
autor: lachu1994
Lampa pochodzi od Charta ale była montowana też w WSK z konca produkcji :) Jak sie myle to niech ktoś mnie poprawi ;D

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 17:21
autor: Savier
Lampa jest z charta i nie będzie pasować do Twojej wueski :/.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 17:48
autor: Tomekk
Czy amory szklankowe były takiej samej budowy jak zwykłe tak? Czyli może wziął bym je jako części/zamienniki do mojej WSKi?

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 18:42
autor: Savier
Tak, były takiej samej budowy, ale sprężyna z tego co wiem nie była chromowana. Mało tego, odkryte amorki mają taki mały dekielek w górnej części.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-03, 19:07
autor: Tomekk
moje amorki są odkryte i są do regeneracji a chrom do zdarcia i położenia od nowa, mi chodzi o zapas na którym kiedyś w razie czego będę mógł pojeździć albo użyć jako zamiennikowe części :) Lepsze to niż gaźnik których mam 2sztuki, osłony nie do mojego modelu, lampa od charta czy pęknięty cylinder do szlifu...

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-11, 14:33
autor: Tomekk
Postanowiłem pokazać drobne kroczki które udało mi się poczynić ostatnio.
W moim gaźniku był walnięty gwint więc kupiłem na allegro i pozamieniałem części i wyczyściłem do tego stopnia, który mi odpowiada, tutaj porównanie ze stanem kupionym na allegro
porównanie.jpg
A tutaj front, wiecie jak usunąć te ciemne plamy? Czytałem coś o gotowaniu w kwasie cytryny czy coś takiego ale trochę się tego obawiam
DSC00331.jpg
Złożyłem i oczyściłem chrom lampy
DSC00334.jpg
Może dzisiaj spróbuję oczyścić lagi przednie z farby, ponieważ chrom jest w nienagannym stanie
Gaźnik czyściłem najpierw papierem 220 żeby większość syfu z niego zedrzeć a potem wełną stalową. Nie chcę by moja wieśka się świeciła jak psu jajca, ona ma wyglądać jak motor z tym czymś, solidny niezawodny i z duszą. Muszę poszukać w Szczecinie sklepu gdzie mogę kupić stalową wełnę, bo to co znalazłem w piwnicy ledwo na gaźnik starczyło, a jeszcze koła i kilka innych rzeczy, nie wiecie może w jakich sklepach mogę ją znaleźć?

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-18, 11:37
autor: Tomekk
No to od jakiegoś czasu mam już koła do mojej wski parę fotek wrzucam niżej, trzeba będzie to teraz oczyścić a potem ocynk, proszek i szkiełkowanie zapodać ale wpierw trzeba rozmontować. Ale wpierw trzeba mieć kasę by to zrobić:) ale oczyścić na razie można. Słyszałem tyle złych opinii o prostownikach selenowych że chciałbym go zmienić na coś lepszego skoro nie mam prostownika to nie będę go kupował tylko wsadził bym coś lepszego, czytałem na forum o jakichś diodach i innych cyngwajsach ale nie znalazłem nigdzie jak to się montuje pomóżcie. Co powinienem zrobić z zębatką i zabierakiem? czy zębatka pojeździ jeszcze trochę? Jakimi nitami ją porządnie przymocować?

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-18, 13:08
autor: Savier
Zębatkę najlepiej wymieniać razem z łańcuchem i zębatką zdawczą. Może ta pojeździ, ale do odrestaurowanego motorka nie bardzo, nie sądzisz?
Coś masz nie tak z dystansami :(.

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-18, 13:34
autor: Tomekk
Możesz mi powiedzieć które dystanse bo nie bardzo rozumiem?

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-18, 13:57
autor: Savier
download/file.php?id=14334&mode=view
Chodzi mi o dystanse z tego zdjęcia. Masz jakieś bieżnie łożysk czy coś innego. Zajrzyj do katalogu części WSK M06B3 to wszystko Ci się rozjaśni.

Ucieszysz się jak Ci powiem, że zabierak jest nieoryginalny? :mrgreen:

Re: WSK 125 1979

: 2012-02-18, 14:19
autor: Tomekk
To mnie wcale nie ucieszyło przez to będę musiał szukać nowego:/ I tak najważniejsze że koła z bębnami mam. Ośki pewnie też nowe będą bo te są zjechane z deczka. W ogóle to wszystko zaraz kupię nowe :D