WSK M06 chyba L

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-03-13, 21:11

Hej,
A więc pora na drugi mój temat tutaj :) Zawsze chorowałem na dwururkę.
Wszedłem przypadkiem w posiadanie ramy. (za grosze licytacja na allegro) Niestety tylko ramy. I zachciało mi się skompletować pełen motór (nie odpicowany na siłę ale zrobiony do jazdy) tak aby był na jakieś zlociki albo wypady wokół komina polnymi a jak się uda to w przyszłości konkretny remont i rejestracja na zabytek.

To co do tego czasu kupiłem to dość sporo części do WSK jak mniemam L i po identyfikacji rocznija wg numerów ramy na forum jest rok ok 1960.
czerwona M06 L resized.jpg
I teraz mam 2 pierwsze napotkane trudności

1 - Oś wahacza - jaka powinna być?
Taka jak tu? Skuter dębica dział WFM: jak na mojee ktos się machnął bo to wygląda jak zestaw do normalnej B3
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=863

czy taka jak w WSK B1:

http://olx.pl/oferta/wsk-125-m06-64-dwu ... d367c38cdc

??

I druga sprawa - mam amorki - ale nie mam zabezpieczeń szklanek (blokady) i nie moge ich złożyć... Jak to powinno wyglądać? Ktoś ma na zbyciu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-03-14, 21:57

nikt?

WSK_Poznań
Posty: 108
Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b1 1971
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: WSK_Poznań » 2016-03-15, 00:20

Według mnie ta druga, aczkolwiek ramy tego modelu nie miałem nigdy w rękach. Wiem, że w pojedynczej ramie oś wahacza ma gwint z lewej i prawej taki sam. W b1 ma taki jak w drugiej propozycji więc chyba prędzej będzie pasować niż ten z równym gwintem po jednej i po drugiej stronie.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-03-15, 20:17

ktoś moze potwierdzić? nie chce kupować w ciemno a Z / L bliżej do Wfm niż do B1 dlatego chce mieć pewność.

sbanys
Posty: 1180
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: sbanys » 2016-03-16, 21:16

Sprawdzę w weekend jak to jest w modelu L to ci napiszę.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: skavinsky » 2016-03-17, 09:51

sbanys sprawdź sprawdź ;D ;D ;D ;D ;D

PS. jak droga powrotna ?

sbanys
Posty: 1180
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: sbanys » 2016-03-17, 15:55

Bez kłopotu. Pomalutku i do celu.

sbanys
Posty: 1180
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: sbanys » 2016-03-21, 21:17

Po sprawdzeniu jak to wyląda u mojej L-ki ośka nr wygląda na właściwa. Nieststy nie zmierzylem średnic bo mi suwmiarka zaginęła. Gwinty jednakowe z obu stron.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-03-22, 22:51

sbanys pisze:Po sprawdzeniu jak to wyląda u mojej L-ki ośka nr wygląda na właściwa. Nieststy nie zmierzylem średnic bo mi suwmiarka zaginęła. Gwinty jednakowe z obu stron.

rozumiem ośka nr 1? :) I tak w ciemno taką ze skutera zamówiłem. W piątek piaskuję wahacz i składam. Na razie złożone i pomalowane tylne amorki. Poszpachluję wgniotki małe na puszkach i pomaluję pod kolor reszty bo są trochę jaśniejsze. I zaprawki porobię na zadrapaniach ramy i baku.

sbanys
Posty: 1180
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: sbanys » 2016-03-23, 20:12

Rzczywiście zagubiłem chodzi o ośkę nr 1.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-06-20, 16:45

no trochę się pozmieniało :) nie będę wrzucać zdjęć, pokażę na filmiku jak to wygląda. Wiesia jest robiona budżetowo co nie znaczy że na odwal. Mniej chromu i ocynków i malowanie samemu - uczę się. Kiedyś pewnie dostanie pro lakier :) Na razie ma jeździć.

Silnik obecnie od nowszej - składany na nowych karterach i wale regenerowanym. Szlif cylka i fazowałem okna - nie szumi. Pyrka od strzała.

Mało czasu na robotę ostatnio...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wJ_vA-egG4g[/youtube]

Awatar użytkownika
mirek2
Posty: 167
Rejestracja: 2008-05-18, 16:00
GG: 4444281
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Kliczków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: mirek2 » 2016-06-22, 15:53

silnik pięknie cyka :cool:

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-06-22, 16:04

Dzięki :) Ten silnik pójdzie do B3 bo na nowszych karterach i płytkim zapłonie. Silnik z B3 na którym przeleciałem już 3 tys pójdzie do L bo ma głęboki zapłon i datowany na około 60 rok też tak samo jak rama Lki.

tu parę fociszy ze składania :)
WP_20160324_17_35_48_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160324_17_57_02_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160324_17_55_34_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160430_14_01_05_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160325_21_43_28_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160618_13_28_07_Pro (Kopiowanie).jpg
WP_20160618_15_05_02_Pro (Kopiowanie).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: skavinsky » 2016-06-23, 09:33

malowana tylna szklanka....omg

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-06-23, 23:14

skavinsky pisze:malowana tylna szklanka....omg
na razie w podkładzie :) Kupiłem wypiaskowane niestety. Przyjdzie czas na chrom. Chciałem to złożyć aby pojeździło chwilę a nie miałem nic innego żeby wstawić.

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-10-04, 13:14

malutki update - na razie złożona aby pojeździć i zobaczyć na czym stoję.

Koła trzeba wycentrować. Silnik jest cacy. Tłumik - muszę jakiś zdobyć.
Teraz trzeba dogadać się z Filipem z forum czy jeszcze robi chromy.
Ewentualnie kogo możecie polecić z forum?
I będzie trzeba rozkręcić trochę złomku i wysłać do chromowania.
Tak sobie myślę że na lato całą ramę i wszystko dookoła wypiaskuję razem z felgami i dam w proszek. A bak i puszki plus lampa - baza i klar. Ale to przyszły rok.
No i będzie trzeba dorobić tulejki zawieszenia bo niestety ale lata jak to w tym zawieszeniu :) Wytarte w środku i mamy luz.

Na chwilę obecną wygląda tak:
DSC_1543.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
franek66
Posty: 20
Rejestracja: 2016-07-28, 09:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 ROK 1958 (sprzedany)
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: franek66 » 2016-10-06, 16:05

Te amorki tylne to od razu wymień na coś lepszego i zasłoń starymi szklankami bo po 500 km będziesz miał huśtawkę na zakrętach, jeden z najsłabszych elementów tego modelu, jeśli ma to być motocykl do jazdy to zrezygnuj też z oryginalnej przedniej lampy a w to miejsce załóż od K-55 z nowiutkim odbłyśnikiem od jakiegoś Stara, przód oczywiście żarówka 12 V do 6 V instalacji , jeśli bawisz się już z wahaczem to załóż od nowszego modelu razem z kołem pełnym , bo pół piasta z jego symbolicznym hamulcem może Cię zaskoczyć podczas nagłego hamowania, będzie też ciszej i trwalsze, co do przodu to trzeba dość często smarować ilę się da bo trwałośc tego elementu jest niska , takie moje rady .

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-10-06, 16:20

dziękuję bardzo :-) gdybym składał model poprostu do jazdy a taki już mam to nie składałbym Lki :-) przodem hamuje bardzo ostrożnie a w zasadzie wspomaga tył. amorki tył szału nie robią ale zostawiam bo ma to być jak oryginał do jazdy okazyjnej :-)

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: kuba063 » 2016-10-06, 22:16

Zaczynam się juz powtarzać ale do takiej ładnej eLki przeszczepiać amorki? Tylne koło? Dla mnie to profanacja ale to tylko moje zdanie. Kolego DarAss wykombinuj sobie szklanki w chromie albo połóż nowy na te (stary chrom jest trwalszy, z tymi współczesnymi można się naciąć na kiepską jakość). Jeśli Ci czegoć brakuje to odezwij się do mnie na PW, zostało mi jeszcze trochę części do dwuramówek. Kujawsko-Pomorskie! Pozdrawiam
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 chyba L

Post autor: DarAss » 2016-10-06, 22:45

no właśnie mam takie samo podejście. montuje to co było w roczniku bez przeszczepów :-) będzie się jeździć ostrożnie. chrom będę kładł na te szklanki. jak i na kierownicę i parę innych rzeczy. ale to za rok. na razie chcę złożyć aby jeździło :-) jak coś odezwę się na ów po części :-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości