Strona 2 z 2

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2013-12-22, 16:26
autor: Muciek
Tyle że zazwyczaj podawał 2 wersje i można się pokusić o te 1szą dla silnika SHL czyli 14KM przy 6000 obr.
http://imgur.com/a/KAuk2 tutaj artykuł.

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-26, 20:40
autor: misiolek
Trochę odkopie temat bo nadal jest aktualny.
Skończyłem remont silnika S32 i zająłem się montażem. Może kilka uwag przyda się na forum.
Kilka rzeczy musiałem przerobić:
- Podstawa iskrownika lekko przetoczona, ewentualnie oryginalna z tego silnika dorwać. Jeszcze kondensator trzeba dać w inne miejsce, ale to pikuś.
Zdjęcie0078.jpg
- Redukcja w silniku do kolanka (zamiast cięcia i spawania)
Zdjęcie0080.jpg
Zdjęcie0081.jpg
Zdjęcie0084.jpg
- Linka sprzęgła jest dosyć specyficzna, trzeba kupić oryginalną bądź rzeźbić, tzn. linka nie może mieć zakończenia od strony dekla. Do tego dokładamy nagwintowaną tulejke i tam ją przykręcamy.
Pozostało mi kupić gaźnik i zaczynam docieranie. Zdam relacje jak to idzie :)

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-26, 20:57
autor: krzysiek200
Poza tymi przeróbkami coś jeszcze trzeba przerabiać czy pasuje wszystko?

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-26, 21:02
autor: kolo
Gdzie można dostać taką fajną redukcje kolanka?Czy może sam dorabiałeś?

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-26, 21:27
autor: Eisengrau
krzysiek200 pisze:Poza tymi przeróbkami coś jeszcze trzeba przerabiać czy pasuje wszystko?
Nic więcej nie trzeba .Ja mam w swojej wuesce silnik S34 to trzeba było tylko przerobić kolanko.

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-26, 21:34
autor: Savier
Fajny patent z tym kolankiem, u siebie cieliśmy i spawaliśmy. Aż dziw, że to pasuje :D.
O ile poszerzyłeś otwór w podstawce zapłonu? Jak mierzyłem to 4mm na stronę bodajże... Otwory pod mocowanie takiej wusekowej podstawki pasują pod ten silnik?
Fajnie, że podzieliłes się dokumentacją ze swapa. :-)

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-03-27, 07:45
autor: misiolek
Redukcje sam robiłem. Trochę musiałem dopasowywać na bieżąco. Gwint to M45x1,5 i M42x1,5. Długie oba na ok. 13mm. Każdy musi indywidualnie to dobrać bo zależy czy nie jest zniszczony gwint w cylindrze i jaką podkładke użyjemy (o ile damy).
Otwory na śruby w podstawie iskrownika pasują, chodzi o tył podstawki. Są tam takie trzy wypusty, które opierają się o dekiel w S32. Musiałem je usunąć.
Zaznaczam na foto zapożyczone z google'a
21_1276937642.jpg

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

: 2014-10-05, 19:43
autor: Kozaczq
Ja nie miałem tokarza w okolicy więc wpadłem na pomysł że mam nie do uratowania cylinder z wsk 125 żeliwny wiec i tak był mi zbędny, to tak uciąłem gwint przy samym cylindrze następnie z nakrętki shlk-i uciąłem te uszka co są na kluczyk i razem te nakrętki zespawałem tigem, trzyma to rewelacyjnie, wszystko równo spasowane, polecam tym co sami będą przerabiać domowymi warunkami.