Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

czyli rozmowy o wszystkim
misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: misiolek » 2013-12-21, 01:39

Cześć Panowie.
Stanąłem przed pewnym dylematem. Po kilku miesiącach jazd we dwoje na wsk okazuje się, że mój KOS troszeczke jest za słaby na takie wojaże.
Kupiłem silnik z shl M11 tj. S32, ale nie wiem czy go remontować czy sprzedać trójkę i kupić czwórkę... Szkoda mi troche sprzętu bo mam w pełni odremontowany wsadziłem mnóstwo czasu i pieniędzy, a nie wiadomo co kupię ...
Jak myślicie to dobry pomysł zamontować mocniejszy silnik w kosie i dojeżdżać go czy lepiej na coś mocniejszego przeskoczyć?
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Savier » 2013-12-21, 01:50

Ja to widzę tak:
1. sprzedanie sprzętu na pewno sie nie zwróci i w ogólnym rozrachunku dołożysz do całego interesu.
2. silnik od SHL ma fajną charakterystykę, stosunkowo dużo momentu.
3. zaadaptowanie tego silnika to nie takie hop siup, chociaż w mocowania od ramy pasuje.
4. czwórka to coś pięknego jeśli chodzi o moc, chociaż w podróż też szybko kończy się moc w porównaniu do mocniejszych sprzętów :D
5. zawsze możesz "trochę" posiedzieć nad silnikiem, żeby wykrzesać z niego te parę KM wiecej, ale wątpię, żeby to Cię sumarycznie satysfakcjonowało.

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: marian6666 » 2013-12-21, 10:43

Savier, co tam treba rzeźbić żeby S32 włożyć do B1?? Widziałem Twoje zdjęcia z tym sercem w dwuramówce i nie zauważyłem jakichś większych modyfikacji. Najważniejsze - zębatki ustawiają się w jednej linii??
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Savier » 2013-12-21, 11:04

Przecież tutaj jest mowa o Kosie...

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: misiolek » 2013-12-21, 16:31

No właśnie. A do B3 pasuje bez problemu. Tylko trzeba przerobić kolanko wydechu.
Zaryzykuje poskładanie S32 po remoncie i zobaczymy... Najwyżej wtedy będę miał pełną ocenę czy mi to odpowiada czy nie.
Wiadomo, że mocniejszy sprzet to jazda wygodniejsza i spokojniejsza o chociażby wyprzedzanie no, ale ... Sprzedać WSK dla jakiejś obcej maszyny? :-( Nie uśmiecha mi się.
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: mistrzunioss » 2013-12-21, 18:43

zostawić 125 i kupić jeszcze jedną 175 :-)

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Junak » 2013-12-21, 19:59

mistrzunioss pisze:zostawić 125 i kupić jeszcze jedną 175 :-)
To jest najlepsze wyjscie też miałem takie zaproponować .
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: misiolek » 2013-12-21, 20:25

Wiem Panowie, ze to by była najprostsza opcja, ale ... Musiałbym wybierać w który sprzet inwestować, a nie podoba mi sie wybieranie najlepszego kompromisu. Bezpiecznie stać mnie na jeden sprzęt.
"o święty benzyniarzu ... "

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: jannex » 2013-12-22, 12:30

Misiołem mam sinik z Panny jak mało ci mocy, wstawić iskrownik i odpalać:) Zamienię za taki do shl ;-)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Muciek » 2013-12-22, 13:53

Silnik pannoni nie ma czasem tyle mocy co w2 czy nawet mniej? SHL wg usprawnień Sałka byś zrobił i powinno to fajnie hulać :-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Alien » 2013-12-22, 14:15

Panonnia ma katalogowo 17KM, poza tym z pojemności 250ccm co daje nam nadzieje na zdecydowanie lepszy moment obrotowy - czyli to co jest najważniejsze w jeździe z pasażerem.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Muciek » 2013-12-22, 14:22

Było kilkanaście silników pannoni 250 i nie podał który typ ma :P

grześ19
Posty: 144
Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r.
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: grześ19 » 2013-12-22, 14:26

Ogólnie kupno silnika od shl jest złym rozwiązaniem/ Zależy też od roku produkcji shl z któej został wyjęty. Piwerwsze shl miały 4,5 km, a ostatnie wsk ok 7.
Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Muciek » 2013-12-22, 14:28

Chodziło o SHL 175 , która miała 8KM z żeliwnym cylindrem i 10 z aluminiowym.

grześ19
Posty: 144
Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r.
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: grześ19 » 2013-12-22, 15:10

Jeżeli brakujeCi movcy a włożyłeś dużo pracy w swoją 125 to ja bym jej nie sprzedawał, a jedynie stuningował. Akurat silnik 125 jest słabo wysilony więc można dosyć dużo z niego wycisnąć.
Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: misiolek » 2013-12-22, 15:19

Silnika z Pannoni na pewno nie upcham w ramę WSK, a mi zależy na możliwości powrotu do oryginału. Chyba, że jest jakiś prosty sposób, ale akurat mam w garażu silnik z Pannoni i nie widzę jakoś tego :P
Grześ jesteś pewien, że ze 125 można wycisnąć tyle żeby komfortowo dało się podróżować ?
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Muciek » 2013-12-22, 15:23

Masz opracowanie Sałka do silnika WSK 125 "turystyczne" na 10KM , czyli tyle co ma seryjnie SHL... Jak już grzebać to w SHL.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Alien » 2013-12-22, 15:56

Mocno rasowane silniki wuesek nie nadają się na dłuższe trasy. Czy ktokolwiek z tych polecających Sałka kiedykolwiek zrobił te modyfikacje? Modyfikując pojemność 125 można iść jedynie w wysokie obroty - ja nie widzę z tego turystyka.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Muciek » 2013-12-22, 16:02

Skoro opisał je to chyba coś dają , ja robiłem je ale nie w silniku wsk i efekt był. Tylko przy tuningu wsk jak dochodzili do tekstu gdzie opisany był dyfuzor to pomijali go a podnoszenie i przeróbkę okien kończono na polerowaniu kanałów i nigdy nikomu to nie jeździło.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?

Post autor: Alien » 2013-12-22, 16:12

Muciek pisze:jak dochodzili do tekstu gdzie opisany był dyfuzor to pomijali go a podnoszenie i przeróbkę okien kończono na polerowaniu kanałów i nigdy nikomu to nie jeździło.
Otóż to. I ja nie mówię, że te przeróbki nic nie dają - ja twierdze że nie nadają się w trasę.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości