Strona 6 z 69

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 19:18
autor: Kamil*
Aha czyli zapłon może być od 4T byle modół był od 2T a czy cewka w/n może być od simka ?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 19:30
autor: AudioBas
Aby moduł był na 2T :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 19:46
autor: Kamil*
Zapłon będzie taki zapewnie http://allegro.pl/stator-iskrownik-zapl ... 17325.html
On posiada dwie cewki jedna ładowania akumulatora a druga zapłonowa dobrze mówie ?
Myślę ze nie bedzie problemu przykręcenia cewek do org. statoru wsk'i.
Jutro pytam sie kumpla ile by chciał za niego i kupuje :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 20:51
autor: Groszek
Witam. Podepnę się pod temat zapłonu CDI w silniku od WSK-ki. Mam karta właśnie z tym silniczkiem i ciągle niedomagania zapłonu stają się lekko już irytujące... Obecny układ elektryczny jest ograniczony do minimum, aby było jak najmniej problemów a i tak są..., tj. magneto, stator, cewka, kondensator i przerywacz. Nie potrzebuję ładowania akumulatora ani świateł zależy mi tylko i wyłącznie na samym zapłonie, który będzie bezobsługowy. Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 20:56
autor: Szczepan
Są dwa wyjścia w twoim przypadku. Pierwsze to sama krzywka + cewka butelkowa, ale tu pozostaje kondenstor i platyny. Drugie wyjście to zapłon typu Motoplat, stosowane w crossach. Można także spróbować przystosować zapłon z piły lub kosy spalinowej.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 23:25
autor: Groszek
Borewicz pisze:Są dwa wyjścia w twoim przypadku. Pierwsze to sama krzywka + cewka butelkowa, ale tu pozostaje kondenstor i platyny. Drugie wyjście to zapłon typu Motoplat, stosowane w crossach. Można także spróbować przystosować zapłon z piły lub kosy spalinowej.
Najlepszy był by Motoplat ale to stosunkowo droga sprawa..., pomysł z zapłonem od piły nie jest zły ale jeszcze się zastanawiam nad zapłonem od mini pocketa bo ktoś parę postów wcześniej o nim wspomniał.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 23:33
autor: wujcio
do tego to ja bym polecał coś ala zapłon od piły spalinowej albo kosiarki (nie pamiętam fachowej nazwy):

czyli magneto z magnesem i cewko-moduł wraz z kablem WN
Jest to najprostsze i bezawaryjne rozwiązanie do Kartingu.

Tu jest filmik nawet: http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-0g

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 23:42
autor: rafalgb
wujcio pisze:do tego to ja bym polecał coś ala zapłon od piły spalinowej albo kosiarki (nie pamiętam fachowej nazwy):

http://allegro.pl/pila-spalinowa-stihl- ... 89494.html

czyli magneto z magnesem i cewko-moduł wraz z kablem WN
Jest to najprostsze i bezawaryjne rozwiązanie do Kartingu.

Tu jest filmik nawet: http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-0g
tam jest przerywacz a to jest slabe ogniwo takiego systemu szukaj lepiej czegoś bez przerywacza. dziś jezdziłem kos-em i tuż przed domem zgasł. przerywacz zabrudzony, sam się zastanawiam nad cdi ale mysle nad sprawdzonym systemem audibasa i ztomka myślę że nie jest aż tragicznie z kosztem i praktycznie żadnych przeróbek ;)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 23:46
autor: wujcio
No dobra akurat link z allegro to kiepski przykład bo faktycznie jest tam przerywacz chodziło mi o to co jest na filmiku

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-01, 23:51
autor: Groszek
rafalgb pisze:tam jest przerywacz a to jest slabe ogniwo takiego systemu szukaj lepiej czegoś bez przerywacza. dziś jezdziłem kos-em i tuż przed domem zgasł. przerywacz zabrudzony, sam się zastanawiam nad cdi ale mysle nad sprawdzonym systemem audibasa i ztomka myślę że nie jest aż tragicznie z kosztem i praktycznie żadnych przeróbek ;)
Tylko, że chłopaki wyrzucili oryginalne koło zamachowe i silnik pewnie utracił trochę na momencie obrotowym a to może mieć duże znaczenie przy sztywnej osi w niskim i średnim zakresie obrotów

Może to rozwiązanie potraktować jako złoty środek: http://allegro.pl/bezstykowy-regulowany ... 79144.html

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-02, 13:13
autor: Kamil*
Co do zapłonu z piły lub pocketa to dobry by był do twojego gokarta z silnikiem wiesi.. A co do momentu obrotowego to niech sie wypowie Skinder bo z tego co wiem to on jeżdził WSką na samej krzywce...

A co do zapłonu z tego linku to za 200zł spokojnie kupisz zapłon CDI od skuta i wyrobisz sie w tej kasie z toczeniem itp.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 00:04
autor: AudioBas
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Niebawem kończę CDI :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 07:18
autor: jarek
Ty a gdzie otwory mocujące ?? chcesz to na kropelkę przymocować :lol: . A tak na poważnie to kończ tą WSK-ę bo ja chcę się nią w końcu przejechać a koledzy czekają na rzetelną relację ze sprawowania się zapłonu.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 09:26
autor: AudioBas
Otwory będą - spokojnie :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 13:58
autor: Szczepan
Ja właśnie zakupiłem kompletny zestaw do CDI, które będzie zamontowane w silniku w2a ;) Koszt wszystkich elementów to w granicach 110 zł.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 14:00
autor: AudioBas
Fotki daj :)

Ale podstawka idealnie spasowana - dzisiaj późnym wieczorem może uda mi się zrobić "fasolki" do regulacji.

Otwory już mam :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-09, 14:06
autor: Szczepan
Fotki dam jak wszystko będzie na miejscu. Jeśli zapłon sprawdzi się w SHL-ce ląduje także do reszty naszych motorów.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-11, 15:30
autor: AudioBas
:D :D :D

:D ;D

Czujnik Halla zamontować porządnie i mam super CDI!
Pali na dotyk!
Silnik stał cały czas zamontowałem podstawkę ustawiłem zapłon nalałem benzyny i na dotyk!
Ojciec oczy jak nie wiem - ja banan na twarzy :P

Obrazek


Mega szybko wkręca się na obroty!

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-11, 16:22
autor: rafalgb
audio magneto trzeba coś przerabiać czy wszystko pasuje poza podstawą cewek??

Re: CDI W WSK 125

: 2011-06-11, 16:25
autor: AudioBas
Ile razy mam o tym pisać?? :D

Trzeba przerobić :)