Strona 8 z 13

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 12:05
autor: Sebastian440
90 według licznika ?

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 14:22
autor: final
GPS. Licznika :D to miałbym ze 100 :D

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 14:31
autor: Skinder
Daj zdjęcie albo film z pomiaru.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 14:54
autor: final
Hm... Mogę zrobić ale aparatem podczas jazdy za chuja nie trafie :D a jak zrobię na postoju to będzie mało wiarygodne ;/

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 14:57
autor: Szczepan
Weź nagraj jak to pracuje i sie wkręca :)

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 16:32
autor: final
A to mogę nagrać w najbliższym czasie :D ino boje się że zostanę zlinczowany za Profanacje :D Z góry dodam że silnik nie został wyciągnięty z sprawnego motoru ino złomu w żaden sposób nie nadającego się do renowacji.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 16:41
autor: Szczepan
Spokojnie, nie linczujemy :)

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-16, 20:36
autor: bartek85
Nie chcę krytykować jakiś usprawnień ale kumpel miał zwykłą 125 w oryginale i tez leciał 90 km/h. Z nim to moim zdechłym kobuzem się nie nudziłem. Ale z doświadczenia wiem że są WSK i wsk i nic no to nie poradzimy jedne idą lepiej drugie gorzej.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-23, 02:36
autor: bayu
no sa WSKI i wski ato dlatego ze były duze niedokladnosci w produkcji i jak sie zgrał kiepski cyl, nie spasowany z karterami, i jakas głowica wyższa przez co sprezanie nizsze to jest wska, a jak sie zgralo w druga strone to jest WSKA:) podobnie było z junakami, potrafilo byc kilka koni ruznicy miedzy egzemplazami:). Ale do tego cylindra prócz wiekszego gaznika co jest sprawą pierwszorzędą, to by sie przydal słuszny stopien sprezania i podkowa. Bo nie dosc ze tam jest duza pojemnosc szkodliwa w fabryce to jeszcze sie zwiekszyła przy dodatkowych kanałach, i jaki masz tam stopien sprężania?

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-26, 20:38
autor: bayu
Fabrycznie w silniku WSK 125 stopien sprężania wynosi ok 6,5-7atm i choćby bylo 8 płuków to przy takim sprężaniu szału nie bedzie, ustaw spręzanie na 9-10,5 bara a zobaczysz jak silnik odżyje, przytym gdybys dorobil podkowe to by było dobrze, ale zacznij od stopnia spr. Powodzenia

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-29, 20:23
autor: auriol77
A wał powie dobranoc :)

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-29, 20:27
autor: Muciek
Przecież Błażej ma w tym i podkowę i splanowaną głowicę...... Wystarczy poczytać ze zrozumieniem temat o lelku.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-09-29, 21:01
autor: Savier
... i tak na razie nie jedzie :D.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:01
autor: bayu
Tak faktycznie wspominał o splanowanej głowicy, ale przy samym splanowaniu, stopien sprężania wyniesie pewnie cos koło 8,5 atm, trzeba by to pomierzyć, i przydało by sie kolo 9,5 atm to by było optymalne minimum, i ktos tu wspominał zeby wywalic uszczelkę co faktycznie obnizylo by głowice o jakis milimetr. naewno by pomogło.
Ale ktos tez poruszył bardzo istotny szczegól, czyli czasy i obroty na które został zestrojony cylinder. I moze faktycznie byc tak ze został on zestrojony na nie osiagalne, konstrukcyjnie przez silnik obroty, bo faktycznie wał i dolot czyli gaznik jest tu głównym problemem dla osiągniecia wyższych obrotow. i jesli tak jest a wychodzi nato ze moze tak byc to co teraz? no dwie sprawy mozna zrobic.

Raz to ten nie szczesny gaznik, trzeba by wspawac w króciec jak tu mądrze było pisane, i większy stopien sprężania.
Mając pełny wal chiński, mozna by go stoczyc dosć sporo w celu zmniejszenia masy wirującej, umożliwiając wkrecanie sie na wyższe obroty, i zrobienie wypełniacza do komory.

Dwa mozna by zmienic czasy otwarcia kanałów, na mniejsze przez podtoczenie cylindra od dołu, zaczynajac od 1mm, i sprawdzic efekty, czy mu sie poprawia czy nie, dzieki temu uzyskamy większe sprężanie, bo nam tlok wyjdzie ten mm do komory i mozna zostawic uszczelkę pod glowice, o ile niema wielkich progów a skoro jest nowy to pewnie gładz jest ok.
Po taki obnirzeniu cylindra mozna latwo go podnisc przez grubszą podkladke o ten 1mm. Generalnie mozna go obniżyć tyle byle pierscienie nie wychodziły z tulei- mogą byc na równo z jej górną krawedzią lub ciut niżej, przez takie zatoczenie mozemy troche poczarowac z czasami. Zmienimy strojenie na niższe obroty, przy polepszeniu napełniania w niższych bo mamy wiecej okien. Tylko przy takim zatoczeniu wiecej niz milimetr trzeba by albo podtoczyć głowice robiac miejsce na tłok, (najlepiej wtedy w nie planowanej) albo prowizorycznie podkładkami sie bawić.

Zostaje jeszcze sprawa okna ssącego bo jego czas otwarcia wtedy sie wydłuży, a przy podcięciu tłoka pojawiły sie jeszcze gorsze osiągi, choc nie wiem o ile byl podcięty ten tlok, moze przy milimetrze nie było by problemu ale przy 2 czy 3ech to mamy zonka, i tu trzeba by przedłużyć płaszcz tłoka. Ale jak?. no brutalnie i prowizorycznie ale sposob jest, trzeba tylko tiga, stary tlok, płaskownik i dwa ściski i spawacza, odciac ze starego tłoka końcówke plaszcza dopasowac i wspawać do docelowego tloka, przedłużając mu plaszcz, nawet o 2 milimetry wiecej niz został obniżony cylinder bo może tez czas otwarcia tego okna jest zbyt duży, zawsze można skrócić potem podczas strojenia.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:06
autor: Muciek
Te ostatnie pomysły ze spawaniem tłoka to już bajki takie że na dobranockę można dzieciom puszczać :mrgreen:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:09
autor: Savier
Piszesz, jakbys tego silnika na oczy nie widział :). Pierścienie na równo z tuleją, spawanie tłoków...

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:13
autor: bayu
zadne bajki. Potrzeba matką wynalazków :), a dospawanie samej końcowki wydłuzajac tłok o ok 5-6mm (czyli 3 mm obniżenia cylindra i + 2mm dla naddatku do strojenia) w niczym nam nie przeszkadza przecież :) to tylko sterowanie oknem sącym.

Pozatym jak chcesz to zrobic inaczej?

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:14
autor: Savier
Robiłeś tak już czy tak sobie piszesz? :-D

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:16
autor: bayu
A co Ci pierścienie przeszkadzają wyżej? czyli bliżej krawedzi tuleji? w czym to przeszkadza według ciebie?

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

: 2012-10-01, 19:18
autor: Savier
Czyli tak sobie gadasz... Widziałeś taki tłok na oczy w ogóle? Wiesz jaką musiałbyś dać podkładkę pod głowicę, zeby to nie napierda** w komorę spalania? Po co, żeby zmienić charakterystykę przerobionego cylindra? W takim wypadku lepiej wziąć dremla i samemu rzeźbić a nie kombinować ze spawaniem tłoka...