Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: z-tomek » 2012-10-01, 19:09

Gaźnik sprawuje się bardzo dobrze. Poprawiłem też kanały i dolot ale seryjny tłumik blokuje osiągi. Może kiedyś tłumik pod wymiar :?:

final

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: final » 2012-10-02, 10:39

Ja mam ten sam gaźnik co AudioBass Phbg21 gaźnik fajny o niebo lepiej niz na seri . Ssanie w rączce ale regulacja to katusza :D testowałem wszystkie dysze od 0.75 do 1.05 i chodzi na każdej i do każdej jest jakieś ale . Albo mocny na dole zalewa na wysokich albo odwrotnie :D na 0,75 splanko 2l/100 na 1.05 4 litry w górę. pytanko czy silnik wsk 125 bardziej lubi uboga czy bogatą mieszankę ? wiem ze 175 lubie uboższą

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: auriol77 » 2012-10-02, 10:48

z-tomek pisze: seryjny tłumik blokuje osiągi. Może kiedyś tłumik pod wymiar :?:
Czysta teoria. Nie jeździłeś na innym tłumiku więc to suche domysły.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2012-10-02, 13:14

final pisze:Ja mam ten sam gaźnik co AudioBass Phbg21 gaźnik fajny o niebo lepiej niz na seri . Ssanie w rączce ale regulacja to katusza :D testowałem wszystkie dysze od 0.75 do 1.05 i chodzi na każdej i do każdej jest jakieś ale . Albo mocny na dole zalewa na wysokich albo odwrotnie :D na 0,75 splanko 2l/100 na 1.05 4 litry w górę. pytanko czy silnik wsk 125 bardziej lubi uboga czy bogatą mieszankę ? wiem ze 175 lubie uboższą
Jak byś dał do tego normalny filtr to dało by się wyregulować i chodziło by normalnie.

final

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: final » 2012-10-02, 13:58

Filtr mam gąbkowy wiec myślę że jest ok. Dzisiaj założyłem dysze 75 wkręca się lepiej ale dłużej schodzi z obrotów , iglica na samym dole . Dam jeszcze dzisiaj na samą górę iglicę zobaczymy czy coś to zmieni. Btw Wczoraj zatankowałem do pełna i powinienem wlać 340 ml oleju ale weszło tylko 150 . jechałem powoli ale coś mnie podkusiło żeby dać w palnik...i jestem zdziwiony bo miał lepszego kopa... czy olej w mieszance powoduje spadek mocy ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2012-10-03, 00:12

Ja miałem za bogato...
Leciało mi paliwo jak dodałem gazu z tłumika.
Dysza najmniejsza, zapinka iglicy na samą górę... I moim zdaniem ma jeszcze za dużą dyszę (fakt testy były na stożku)...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2012-10-03, 17:21

Bez filtra sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2012-10-03, 17:56

Bez filtra to se możesz sprawdzać, w miejscu będzie się wkręcać będziesz chciał ruszyć i dupa będzie.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: z-tomek » 2012-10-03, 20:10

auriol77 pisze:
z-tomek pisze: seryjny tłumik blokuje osiągi. Może kiedyś tłumik pod wymiar :?:
Czysta teoria. Nie jeździłeś na innym tłumiku więc to suche domysły.
Domysły ale poparte eksperymentami na innym motorze teżz silnikiem S01 gdzie sam tłumik poprawiał osiągi.
Czy ktoś się orientuje czy do tych gaźników 21mm z ssaniem ręcznym można nabyć jakiś zamiennik aby ssanie ręczne przerobić na linkę :?:

hckosmo
Posty: 29
Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hckosmo » 2012-10-24, 15:13

z-tomek pisze:Gaźnik sprawuje się bardzo dobrze. Poprawiłem też kanały i dolot ale seryjny tłumik blokuje osiągi. Może kiedyś tłumik pod wymiar :?:
Jaką dyszę dobrałeś??
ziolas94 pisze:Powiem wam że mnie lekko zirytował g20, nowe podkładki miedziane "wyżarzone" żeby były miękkie wszystko ładnie skręcone mocno i co? i kapie z niego nosz kurde, nie wiem trzeba będzie spróbować chyba podkladke z tworzywa, lub zmienić na jakieś Dellorto 19/21mm, na starym gaźniku złożonym byle by było mniej ciekło,
Uszczelki z fibry, do kupienia w pierwszym lepszym sklepie Wod. kan. gaz i CO. bierzesz stare i dopasowujesz, ewentualnie mała korekta pilnikiem. Koszt parę groszy, dostępność OGROMNA, no i nie bawisz się w kleje, uszczelniacze i inne paskustwa. Tak mam złożone wszystkie gaźniki i nie ma mowy o przeciekach, nawet jeśli powierzchnie są lekko krzywe, czy też skorodowane ( wżery )

Le-chu
Posty: 128
Rejestracja: 2012-03-03, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: ntv 650 85r
k 650 71r
wfm 57r
wsk 84r
Lokalizacja: Brzozowiec
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Le-chu » 2012-10-25, 09:05

Ja też kupiłem ten sam gaźnik co koledzy i nie mogłem znaleźć węża żeby połączyć to kolega wytoczył mi taką rurkę przejściówkę i mam oryginal.króciec który wychodzi z cylindra i do niego ta przejściówka i gaźnik fajnie zamontowane tylko filtr się już za bardzo nie mieść.Gaźnik zapalił od pierwszego bez filtra od razu wysokie obr.teraz zamontowałem stożkowy ale już nie zdążyłem porobić testy a dysza 90 ta co była oryginalna.Zauważyłem że tam gdzie wchodzi iglica,patrząc od strony filtra tam gdzie wchodzi iglica wystaje tak ja by taki kołnierz i ten kołnierz mam w połowie wyłamany.Czy to może też mieć jakiś wpływ na pracę.Jak to zobaczyłem tak się wkur... że masakra myślę no nie kasa wywalona bo tego raczej chyba się nie dorobi?Strasznie też ciekło paliwo ale podgiołem delikatnie blaszkę w pływaku i już jest ok.
Mam takie zapytanko jakie i z czego?macie filtry założone?

hckosmo
Posty: 29
Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hckosmo » 2012-10-26, 09:49

Ja stosuje filtry papierowe, takie same jak w samochodach. Z tym że trzeba bo wykonać samemu :
- kupujesz najtańszy filtr samochodowy,
- wyciągasz wkładkę filtra od wiesi,
- wypruwasz siatkę metalową
- na obwódkę ramki kładziesz silikon w celu uszczelnienia ( zwykły czerwony do uszczelniania silników )
- z filtra samochodowego wycinasz prostokąt i wkładasz go do ramki filtra od wiesi
- Umieszczasz kratkę metalową w celach zabezpieczenia filtra

Jeśli chcecie wrzucę zdjęcia mojego filtra.

Gotowe

Do stożkowych mam spory dystans, zawłaszcza tych tanich. Nie twierdze że Dodają mocy ( czy cuś tam ) ale jak to wychodzi z jakością powietrza, która trafia do silnika?? Dlatego też w każdym motocyklu stosuje papierowe filtry, w końcu na nich jedzą samochody które nie mają takich tolerancji na syf w powietrzu jak nasze maszyny, a druga sprawa to nawijają naście razy więcej km niż wiesie.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2012-10-26, 10:42

Foty daj...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Le-chu
Posty: 128
Rejestracja: 2012-03-03, 21:06
GG: 0
Moje maszyny: ntv 650 85r
k 650 71r
wfm 57r
wsk 84r
Lokalizacja: Brzozowiec
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Le-chu » 2012-10-29, 08:16

Daj kilka coś w stylu foto manuala,czekamy.

hckosmo
Posty: 29
Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hckosmo » 2012-10-29, 23:33

Z zrobieniem manualna są pewne trudności, gdyż musiałbym filtr wypruć na części pierwsze, lecz zlazłem jakąś starą fotkę przy okazji robienia z jednego z takich filtrów.

Akurat jest to filtr od wiesi, z tym że zaadoptowałem go do AWO ( Powody znane - wysoki stopień filtracji powietrza = większa żywotność silnika )

Obrazek

Czy mamy filtr prostokątny czy okrągły postępujemy tak samo.

Co jest nam potrzebne:

1. Filtr samochodowy - ja stosuje od malucha, lub forda ( ważne aby wydał i był tani ;-) )
2. Silikon - bez znaczenia jaki, ważne aby był odporny na benzynę ( przypadkowe zalanie gaźnika ) ja stosuje typowy czerwony który większość ludzi uszczelnia silniki przy składaniu
3. Narzędzia : flamaster, nożyczki, szczypce ewentualnie płaski wkrętak ( patrz śrubokręt )

Krok po kroku:

1. Wyciągamy krateczkę która z obydwu stron w filtrze przytrzymuje siatkę filtrującą. Tu wspaniale spisują się malutki ostre szczypce i wkrętak płaski. Oczywiście wyciągamy ją tylko z jednej strony.
2. Wywalamy w pieruny siatkę filtrującą
3. prujemy filtr samochodowy, aby uzyskać arkusz materiału
4. Przykładamy nasz docelowy filtr i odrysowujemy kształt
5. Wycinamy
6. Uszczelniamy wnętrzne filtra silikonem i wkładamy nasz wkład samochodowy ( ważne aby była harmonijka )
7. montujemy z powrotem krateczkę
8. Czekam aż silikon wyschnie i gotowe.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: piotrBe » 2012-10-30, 01:14

hckosmo pisze:Z zrobieniem manualna są pewne trudności, gdyż musiałbym filtr wypruć na części pierwsze, lecz zlazłem jakąś starą fotkę przy okazji robienia z jednego z takich filtrów.

Akurat jest to filtr od wiesi, z tym że zaadoptowałem go do AWO ( Powody znane - wysoki stopień filtracji powietrza = większa żywotność silnika )

Obrazek

Czy mamy filtr prostokątny czy okrągły postępujemy tak samo.

Co jest nam potrzebne:

1. Filtr samochodowy - ja stosuje od malucha, lub forda ( ważne aby wydał i był tani ;-) )
2. Silikon - bez znaczenia jaki, ważne aby był odporny na benzynę ( przypadkowe zalanie gaźnika ) ja stosuje typowy czerwony który większość ludzi uszczelnia silniki przy składaniu
3. Narzędzia : flamaster, nożyczki, szczypce ewentualnie płaski wkrętak ( patrz śrubokręt )

Krok po kroku:

1. Wyciągamy krateczkę która z obydwu stron w filtrze przytrzymuje siatkę filtrującą. Tu wspaniale spisują się malutki ostre szczypce i wkrętak płaski. Oczywiście wyciągamy ją tylko z jednej strony.
2. Wywalamy w pieruny siatkę filtrującą
3. prujemy filtr samochodowy, aby uzyskać arkusz materiału
4. Przykładamy nasz docelowy filtr i odrysowujemy kształt
5. Wycinamy
6. Uszczelniamy wnętrzne filtra silikonem i wkładamy nasz wkład samochodowy ( ważne aby była harmonijka )
7. montujemy z powrotem krateczkę
8. Czekam aż silikon wyschnie i gotowe.

Dzięki za sprostowanie, choć wykonanie tego bez większego opisu jest banalne :hihi:

Teraz kilka pytań:
Jak na tym ciągnie silnik? Jakieś spadki mocy, dławienia lub poprawa?
Ile km przejechałeś na tym?
Kiedy zaglądałeś do swojego wynalazku? Jak obecnie wygląda?
Na jak długo starcza? Opisz warunki w jakich jeździsz.


Na pewno przemyśle pomysł i wykorzystam w swojej B3 jeśli co nieco więcej opiszesz jak się sprawuje.

Jedyny minus jaki teraz widzę to taki, że jak już zabije się syfem to trzeba się szarpać z sylikoem by go wyciągnąć i ponownie zacząć od zera (ale to chyba z 1godzinka roboty + wyschnięcie) Chyba że zastosować pewien chwyt - czyszczenie takiego filtru sprężonym powietrzem oczywiście w przeciwną stronę niż zasysa gaźnik.

hckosmo
Posty: 29
Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hckosmo » 2012-10-30, 13:27

piotrBe pisze:
hckosmo pisze:
Dzięki za sprostowanie, choć wykonanie tego bez większego opisu jest banalne :hihi:

Teraz kilka pytań:
1. Jak na tym ciągnie silnik? Jakieś spadki mocy, dławienia lub poprawa?
2. Ile km przejechałeś na tym?
3. Kiedy zaglądałeś do swojego wynalazku? Jak obecnie wygląda?
4. Na jak długo starcza? Opisz warunki w jakich jeździsz.


Na pewno przemyśle pomysł i wykorzystam w swojej B3 jeśli co nieco więcej opiszesz jak się sprawuje.

5. Jedyny minus jaki teraz widzę to taki, że jak już zabije się syfem to trzeba się szarpać z sylikoem by go wyciągnąć i ponownie zacząć od zera (ale to chyba z 1godzinka roboty + wyschnięcie) Chyba że zastosować pewien chwyt - czyszczenie takiego filtru sprężonym powietrzem oczywiście w przeciwną stronę niż zasysa gaźnik.
,, Dzięki za sprostowanie, choć wykonanie tego bez większego opisu jest banalne :hihi: "

Prosili chłopaki to postarałem się opisać jak najbardziej czytelnie.

1. Nie zauważyłem, lecz może dlatego że nie jestem zwolennikiem wyciągania wszelkich możliwych koni z silnika. Testy organoleptyczne ( dmuchanie w filtr - nigdy nie wciągajcie powietrza!!! opary silikonu rozwalają płuca ) nie wykryły różnicy, co nie znaczy że różnicy nie ma, ale trudno ją zmierzyć.
2. Na AWO w sezonie 2011 zrobiłem około 5000km i filtr był troszkę zanieczyszczony, ale nie było tragedii. Przyjąłem że wymiana nastąpi przy wymianie reszty czynności ( pozostałe filtry oleje itp ) czyli raz na rok.
3. W wsk taki filtr mam stosunkowo niedługo ( jakieś dwa trzy miesiące ) natomiast AWO ma już drugi sezon, i do niego zaglądałem w połowie wakacji - było OK
4. Cały sezon. Warunki w przypadku AWO to 90% asfalt ( nie nadaje się na teren ) co innego wiesia, ale dwa miesiące to raczej za mało aby coś stwierdzić.
5. Niestety sprężone powietrze nie da rady. Pomagają wszelakiej maści płyny do usuwania uszczelek oraz mała szczotka druciana.

Zróbmy porównanie :

+ zwiększona żywotność silnika
+ niski koszt wykonania ( filtr od malucha kosztuje poniżej 10 zł a wystarcza średnia na dwa razy )
+ Po drobnych zabiegach kosmetycznych ( wyczyszczenie z silikonu itp ) możliwość powrócenia do oryginału

- godzina pracy w warsztacie
- ewentualne czyszczenie strego silikonu
- niestwierdzone zmniejszenie mocy ( może ktoś z lepszym 6-tym zmysłem to zdiagnozuje )

arekemail
Posty: 4
Rejestracja: 2012-07-29, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 78r
M06B3?
Lokalizacja: Plock okolice
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: arekemail » 2013-04-29, 10:27

Mam pytanie na jakim ustawieniu gaznika minarelli 21pbgh, jezdzicie. Zalozylem dysze 75 iglica na srodku i standardowy filtr wsk. Swieca jest koloru ceglanego ogolnie jakos sie jezdzi i odpala ale nie wiem czy nie zalozyc ciut wiekszej? Czy moze zakupic filtr gabkowy polini do tego gaznika bo to nie droga sprawa z tego co pamietam

kacpersm
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-02, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Derbi Senda 70/50 SM
Kawasaki Kx 125
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: kacpersm » 2013-05-06, 13:47

Jak świeca ma kolor ceglany to jest ok. Załóż 80 i testuj.

kuba3511
Posty: 5
Rejestracja: 2011-06-19, 13:09
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: kuba3511 » 2013-05-13, 22:08

Polecam podróbkę 21mm AM6 MINARELLI, ja mam z ssaniem ręcznym. WSK ładnie zapala, reaguje na regulacje i silnik nie jest ciągle ulany.
Chodzenie po bagnach wciąga

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości