Strona 8 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 09:20
autor: rafalgb
Koledzy jak zaczniecie rozbierać te statory proszę abyście zrobili dokładną dokumentacje jak sa cewki nawinięte tz. w którym kierunku i jak sa połączone?? jest to dla mnie bardzo ważne gdyż dużo kombinuje z prądami w starych motocyklach a jeszcze nie miałem w rekach statora od royala. dokumentacje zróbcie zwykłym długopisem na kartce i to wszystko w imię nauki na przyszłość dla pokoleń ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 11:02
autor: Muciek
Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym. Przykład stare koło w simku daje tam jakieś 40 parę wat i chodzi na org statorze , po założeniu nowego chińskiego koła z magnesami neodymowymi pali wszystko jak leci. Teraz pytanie ten z royala ma dużo mocniejsze koło magnesowe?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 11:23
autor: Alien
Różnice w mocy magnesów między royalem, a oryginałem określiłbym jako kur**nie wielką :) generalnie zanim zakupiłem ten zestaw pytałem czy nie wystarczy przewinąć wueskowych cewek i dać mocny magnes z royala, ale nikt mi wtedy nie potrafił udzielić odpowiedzi. Tam wiele więcej drutu nie ma. może rdzeń jest mniejszy ale na pewno nie jakoś radykalnie.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 11:27
autor: Muciek
Spróbuj zrobić takiego mixa kolo z royala i stator z WSK ;D

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 14:08
autor: rafalgb
Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Też tak myślę.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 14:13
autor: Alien
Za jakieś 2h wrzucę foty jak wyglądają połączenia i będziemy kminić.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 14:15
autor: Muciek
Ze schematów można wywnioskować że bezmasowe ładowanie , i oddzielne cewki do zasilania świateł i ogranicznik napięcia ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 15:25
autor: wujcio
rafalgb pisze:
Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Też tak myślę.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??
No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]

Powiem tyle że rdzeń cewek jest w royalu o 10 mm cieńszy niż w WSK.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 18:22
autor: AudioBas
Alienie i jak masz fotosy??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 18:39
autor: rafalgb
wujcio pisze:No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]
Myslalem ze jestem w dobrym miejscu w każdym razie tytuł na to wskazuje

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 19:39
autor: Alien
Wygląda to tak - czarne i śmierdzi jak diabli. Można jakoś sprawdzić czy te cewki jeszcze się do czegoś nadają?
Fotki na szybkości bo muszę lecieć, jakby były jakieś konkretne miejsca które chcecie zobaczyć to proszę sprecyzować i zrobię jutro nowe zdjęcia.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 20:16
autor: AudioBas
Uuuu....
Rozwinąć całe i nawinąć na nowo...
Nic raczej z tym już nie zrobisz....

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 20:21
autor: Muciek
Pewnie nawinęli to na drucie z cienką izolacją i bez oleju powstało zwarcie między zwojami.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 22:33
autor: AudioBas
Odwiń ten drut udaj się do zakładu przewiającego silniki, niech Ci zmierzą dokładnie.
Kup drut podwójnie emaliowany i przewiń tak samo :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-03-31, 23:17
autor: rafalgb
Ja powiem tak daj se z tym stojanem spokój zdobądź oryginalny 12V od WSKi i połącz cewki tak jak byly w tym i na pewno będzie dobrze a śmie podejrzewać ze będzie lepiej skoro od WSKi ma grubszy rdzeń. tylko zostaw ten wirnik z inndi te magnesy mają moc ;D

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-01, 01:02
autor: AudioBas
A można dokupić z tego zestawu sam wirnik?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-01, 01:09
autor: Muciek
Można, wychodzi 150zł z transportem ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-01, 13:39
autor: Alien
Cewki przewine tak samo, z tym że jedna pójdzie jako CDI i będzie ogień - bezstykowy na 120W :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-01, 14:25
autor: wujcio
Jestem zmuszony zmienić uszczelnienie prawej pokrywy od wału korbowego - zastosowałem błędnie papierową uszczelkę + hermetyk i mi cieknie przy okazji zmienię też simering na nowy.
Odkręciłem zapłon i mój zapłon po przebiegu motocykla 4500 km wygląda tak:
P1060471.jpg
P1060472.jpg
Tu widać że przy kablach jest troszkę okopcone:
P1060473.jpg
Kable i tak będę zmieniał na troszkę grubsze.
P1060474.jpg
P1060475.jpg
Jakieś tragedii nie ma moim zdaniem i prądnica powinna działać poprawnie.
Postaram się pomierzyć oporności obwodów wg serwisówki z RE.

Alien strasznie mnie dziwi to że Tobie tak się to zfajczyło :-( Ile km przejechałeś na Swojej prądnicy to nie możliwe raczej żeby tak szybko się zjarało samo od siebie...
Coś musiało się pewnie zewrzeć w samej prądnicy albo okablowaniu idącym do regulatora i mostka ;(

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2012-04-01, 14:31
autor: Muciek
Jakoś tak ubogo te druty na cewce wyglądają (mało emalii??). Weź sobie to przejedź dobrą emalią jeszcze raz.