Strona 2 z 5

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 10:10
autor: rss
jannex pisze:A po co wyważać otwarte drzwi? Nie łatwiej kupić chińskie i na nowo ulepszyć je cieplnie? :-)
na pewno latwiej, :) ale licz sie z tym ze taki "na nowo ulepszony" walek bedzie mial trwalosc kilku godzin
(kwestii trzymania wymiarow nie poruszam)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 11:11
autor: AudioBas
Witam...

hehe widzę, ze oprócz mnie na tym forum mamy kilka osób, które mają podobne pomysły do moich.
Dwa tygodnie temu wysłałem oryginalny wałek do pewnej firmy z zapytaniem czy mi takie coś dorobią.
Ku mojemu zaskoczeniu, technicy odpowiedzieli, że są w stanie i to nawet zachowując jeszcze lepszą jakość :)
Problem polega na tym, że muszą zakupić jakiś specjalny przyrząd do maszyny (nie pamiętam, frez czy inny wynalazek) i takie coś kosztuje około 4 000 zł. Mają mi dokładnie potwierdzić ile co ma kosztować i będe decydował...

Dobrze, że wyszedł ten temat, bo naprawdę zacząłem się wahać czy jest sens mrozić tyle kasy...



OK, czekam na informacje.
I sam zakupiłbym z 3-4 sztuki, jeżeli cena nie przekroczy 100 zł za sztukę :)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 11:51
autor: rss
ale to chyba nie jest zle ze ludzie maja podobne pomysly, nieprawdaz ?

dorobienie takiego walka nie jest niczym szczegolnym. gdzies na tym forum nawet policzylem jaka jest korekcja
zarysu dla kolka zebatego (z=16) w tym walku. tym bardziej dziwi mnie Twoje "zaskoczenie". to naprawde nie jest zaden high -tech.

mnie z kolei zaskakuje to, ze na dzien dobry "pewna firma" chce zrobic Cie w jajo. za 4.000 jak bys sie postaral kupilbys
cala frezarke obwiedniowa (w cenie zlomu). samo narzedzie kosztuje duzo mniej (rzad wielkosci !) wyglada tak:
http://allegro.pl/frez-modulowy-slimako ... 76563.html
taki frez naprawde nei jest niczym szczegolnym, uwierz mi.

do walka sa potrzebne 2 takie narzedzia - jedno do kolka zebatego, drugie do wielowypustu.

co rozumiesz pod pojeciem "sa w stanie dorobic zachowujac jeszcze lepsza jakosc" ?

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 12:08
autor: AudioBas
rss pisze:ale to chyba nie jest zle ze ludzie maja podobne pomysly, nieprawdaz ?
Mnie to cieszy, bo zaoszczędza mi to czasu.
Sam kupuję na forum rzeczy, które ktoś dorabia :)
I jestem zadowolony, że jest grono ludzi, którzy cały czas działają czynnie i umożliwiają zakup pewnych rzeczy, których na rynku brak.
rss pisze:dorobienie takiego walka nie jest niczym szczegolnym. gdzies na tym forum nawet policzylem jaka jest korekcja
zarysu dla kolka zebatego (z=16) w tym walku. tym bardziej dziwi mnie Twoje "zaskoczenie". to naprawde nie jest zaden high -tech.
Znowu źle to odebrałeś...
Nie jest niczym szczególnym, ale nie mamy tego jeszcze dorobionego, to nie jest takie hop siup, ze idziesz dajesz 30 zł i masz pro koks wałek.
Jakby tak było to już każdy miałby to u siebie.
Mi się powoli zapas wałków 16Z kończy, pomyślałem, że trzeba coś z tym zrobić, bo niedługo w ogóle nie będę tego miał.

Temat tutaj się ciągnie, widzę, że ktoś ma lepsze dojścia do firm, które mogą to wykonać, dlatego z chęcią się podepnę do zakupu takiego wałka u kolegi, który temat założył.

rss pisze:mnie z kolei zaskakuje to, ze na dzien dobry "pewna firma" chce zrobic Cie w jajo. za 4.000 jak bys sie postaral kupilbys
cala frezarke obwiedniowa (w cenie zlomu). samo narzedzie kosztuje duzo mniej (rzad wielkosci !) wyglada tak:
http://allegro.pl/frez-modulowy-slimako ... 76563.html
taki frez naprawde nei jest niczym szczegolnym, uwierz mi.

do walka sa potrzebne 2 takie narzedzia - jedno do kolka zebatego, drugie do wielowypustu.
Droga wolna, działaj... Z chęcią kupię taki wałek od Ciebie :)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 13:59
autor: Gondek
Jak bedziesz miał wałki to biore od ciebie 3 sztuki. Na forum SHL też znajda się chętni na te wałki ;-)
A tak wogule to rozwiązał byś jeden z moich problemów życiowych wałek 16Z :cool:

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 14:12
autor: AudioBas
Do całości przydałoby się załatwić dorobienie "pierścień osadczy" na ten wałek bo, też jest z tym problem...

I

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 16:05
autor: jasiu
również chętnie bym się zaopatrzył w taki wałeczek.
... pogadaj z gościem czy był by w stanie zrobić całą skrzynię :)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 17:00
autor: Garry1
Jannex, nic to nie da, bo w myśl zasady z gówna bata nie ukręcisz.

Co do materiału, podejrzewam że skrzynia jest wykonana z tego co korba i półksiężyc startera, czyli 16HG. Można użyć stali w moim mniemaniu 18HGT, hartując ją na podobną twardość.

AudioBas, co do wyceny że chcą 4000 za narzędzie, to całkiem prawdopodobne jeśli zęby miałyby być szlifowane ściernicą ślimakową na obwiedniówce ;) Do naszych zastosowań raczej szlifowanie zębów nie jest konieczne, choć nie zaszkodziłoby a nawet poprawiło kulture pracy skrzyni.


Co do cen obróbek kół i innych rzeczy, znajomy mi mówił, że warto nawiązać kontakty z naszymi południowymi sąsiadami. W czechach ponoć obórbka jest dużo tańsza.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 17:40
autor: oskarmokwa
jannex pisze:A po co wyważać otwarte drzwi? Nie łatwiej kupić chińskie i na nowo ulepszyć je cieplnie? :-)
Tutaj jest problem nie ma wałków 16 zębów chińskich :D, jak by były, nie było by problemu.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 17:42
autor: oskarmokwa
Mateusz WSK pisze:Musisz liczyć się z tym, że zamrozisz kasę jak w przypadku Aliena z tłokami.
Ciekaw jestem co to za gość by Ci to zrobił i czy tak jak piszesz. Pracuje w jakimś rzeszowskim zakładzie?
W rzeszowskim nie, ale gdzieś pod Rzeszowem prowadzi takowy zakład

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 17:45
autor: oskarmokwa
AudioBas pisze:Do całości przydałoby się załatwić dorobienie "pierścień osadczy" na ten wałek bo, też jest z tym problem...

I
Ten pierścień to zmora...
Na zdjęcie jego mam prosty sposób (wbijam w otwory koła zębatego trzy aluminiowe nity, schodzi bez problemu), ale później to złożyć....
A jak się jeszcze ten pierścień złamie, to całkowita padaka.
Zapytam się, czy nie był by w stanie zrobić jeszcze czegoś takiego.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 17:46
autor: oskarmokwa
jasiu pisze:również chętnie bym się zaopatrzył w taki wałeczek.
... pogadaj z gościem czy był by w stanie zrobić całą skrzynię :)
Jeżeli będzie w stanie dorobić wałek, to myślę, ze z reszta również dałby radę.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 18:06
autor: AudioBas
Na pierścień to trzeba się odezwać do firm co takie coś dorabiają.
zmyngut chyba dorabiał pierścienie tłokowe? Może tam dorobią osadczy.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 19:33
autor: raflo87
Masz na myśli Wołgi ?, w takim razie już się boję !
Jesteś chyba z Nienadówki, tak ? :D
WSK-ę masz niezłą, idzie jak szalona.
Co do komentarza ''franq87'', a co to ma do rzeczy, jedno będzie się wycierać mniej, drugie bardziej ?
Żartobliwie to napisałem ;-) Ale pewności nie ma :-)
Z Nienadówki a tą Wsk to może ktoś się już goli ;-)
Działaj tam , temat nie jest prosty i koszta są niewiadome.
Kiedy się podowiadujesz czegoś?

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 20:16
autor: oskarmokwa
AudioBas pisze:Na pierścień to trzeba się odezwać do firm co takie coś dorabiają.
zmyngut chyba dorabiał pierścienie tłokowe? Może tam dorobią osadczy.
Ten pierścień to nie jest czasami zwykły kawałek blachy o przekroju kwadratowym zawiniętym w taki okrąg ?
Może takie coś też by gość ogarnął, dzisiaj albo jutro może będę wiedział coś więcej to dam znać :)

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-26, 20:17
autor: oskarmokwa
raflo87 pisze:
Masz na myśli Wołgi ?, w takim razie już się boję !
Jesteś chyba z Nienadówki, tak ? :D
WSK-ę masz niezłą, idzie jak szalona.
Co do komentarza ''franq87'', a co to ma do rzeczy, jedno będzie się wycierać mniej, drugie bardziej ?
Żartobliwie to napisałem ;-) Ale pewności nie ma :-)
Z Nienadówki a tą Wsk to może ktoś się już goli ;-)
Działaj tam , temat nie jest prosty i koszta są niewiadome.
Kiedy się podowiadujesz czegoś?
To co się stało biednej Wuesce ?
Możliwe, że dzisiaj będę już coś wiedział, a jak nie dzisiaj to na tygodniu.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-27, 01:26
autor: rykun
Jak ktoś wspomniał przydałby się zestaw 25/17 i czopy 12mm pod łożyska igiełkowe. Tylko przy kilkunastu sztukach cena będzie kosmiczna. Do wyścigówek koła zębate robią ze stali EN36 odpowiednik 15NiCr13. Cena dobrej stali w postaci wałka i jego nawęglanie może równać się cenie gotowego chińskiego elementu. Kiedyś kombinowałem z wałkiem zdawczym aby sam wieniec z uzębieniem dorobić i osadzić na starym walku. Tylko taka operacja dla pośredniego nie przejdzie.

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-27, 11:41
autor: rss
rykun pisze:Jak ktoś wspomniał przydałby się zestaw 25/17 i czopy 12mm pod łożyska igiełkowe.
po co ?
ruszaj z dwojki, bedzie ten sam efekt... (prawie takie samo przelozenie calkowite)
a tak na bardziej powaznie - taki zestaw ma sens w silniku wyczynowym, kiedy ruszenie z miejsca wspomaga Ci serwisant
i najnormalniej w swiecie Cie pcha (bez skojarzen :D), ale zawezasz sobie przelozenia a tym samym predkosci obrotowe silnika
w okolicach max momentu/max mocy. do normalnego silnika do normalnej jazdy 26/16 to optimum, dlubany lub rozwiercany da rade i na 27/15 (vide silnik W3T)

lozyska igielkowe ? O__O ?dla tak malych predkosci ? ma to sens TYLKO jesli budujemy sprzet do wyczynu i zalezy nam na kazdym 0.005 Konia mechanicznego.
rykun pisze:. Do wyścigówek koła zębate robią ze stali EN36 odpowiednik 15NiCr13.
za te informacje dzieki - poszukam czegos co mogloby byc odpowiednikiem tej stali na owczesne lata. tak czy inaczej - coraz bardziej sklaniam sie ku temu, ze byly to stale stopowe niskoweglowe, byc moze naweglane i gleboko hartowane.
rykun pisze:. Kiedyś kombinowałem z wałkiem zdawczym aby sam wieniec z uzębieniem dorobić i osadzić na starym walku. Tylko taka operacja dla pośredniego nie przejdzie.
jesli przeliczales wciski/momenty na walku to sie pochwal. mozna pokombinowac nad zablokowaniem dorobionego kolka Z=16 na walku jesli za duzy moment mialby ukrecic kolko na walku. osobiscie mysle ze jest to (jednak) wykonalne, ale nieoplacalne (za ciasne tolerancje wcisku kolka na walek)

tak czy inaczej - dzieki Ci za podpowiedzi/sugestie. ku chwale WSK :D

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-27, 15:16
autor: JimmyPage
Witam

Mam pytanie : Posiadam Wskę Garbatą z 1973 roku jest w niej silnik 059 . Podczas jazdy zauważyłem tzw dziurę między 3 a 4 biegiem i tu pojawia się pytanie . Czy w takim silniku można zastosować podmianę wałka pośredniego na 16z i zębatki zdawczej na 26z - czy jest to tylko opcja dla skrzyń kobuzowych (silnik 060) . Siłą rzeczy sam był bym chętny na taki dorabiany wałek .

Re: Nowe wałki 16Z do motocykla WSK 175.

: 2015-01-27, 15:46
autor: raflo87
JimmyPage pisze:Witam

Mam pytanie : Posiadam Wskę Garbatą z 1973 roku jest w niej silnik 059 . Podczas jazdy zauważyłem tzw dziurę między 3 a 4 biegiem i tu pojawia się pytanie . Czy w takim silniku można zastosować podmianę wałka pośredniego na 16z i zębatki zdawczej na 26z - czy jest to tylko opcja dla skrzyń kobuzowych (silnik 060) . Siłą rzeczy sam był bym chętny na taki dorabiany wałek .
Tak , możesz zastosować.
Różnica będzie.