Strona 2 z 69
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-06, 00:13
autor: bigsoft
z-tomek pisze:3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?
To jest zapłon AC-CDI, zasilany z cewki w prądnicy. CDI działa na zasadzie ładowania i rozładowania kondensatora. Żeby taki kondensator naładować, to magneto musi się trochę zakręcić. To jest normalne. Co innego gdybyś miał DC-CDI, gdzie moduł zapłonowy zasilany jest z akumulatora, jednak układ taki jest droższy i rzadziej spotykany oraz trudniejszy do wykonania (moduł), bo zawiera w sobie przetwornicę impulsową, co dodatkowo komplikuje układ.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-06, 01:56
autor: z-tomek
Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-06, 13:24
autor: Karlicek
Z tego co wiem, cewa do takiego zapłonu ma inną rezystancję niż ta z ogara. Skoro masz moduł od Simsona, poszukaj też cewki pod niego.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-06, 16:33
autor: bigsoft
z-tomek pisze:Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
Skoro silnik odbije, to znaczy, że problem masz z wyprzedzeniem. Moduły zapłonowe z Simsona czy Charta działają na zmianę kierunku pola magnetycznego a co za tym idzie przepływu prądu. Oryginalnie w kole zamachowym (magnecie) Simsona czy Charta Elektronika jest specjalne miejsce z nabiegunnikami, gdzie to pole się zmienia odpowiednio, co powoduje przepływ prądu z impulsatora do sterowania i zapłon tyrystora.
Najlepiej by było mieć lampę stroboskopową, wyciągnąć świecę z głowicy, umieścić ją na bloku silnika, a sam wał korbowy czymś napędzić (w rometach/simkach da się to zrobić za pomocą klucza i wiertarki). Wtedy dzięki ciągłym obrotom wału i lampie zobaczysz kiedy występuje iskra na świecy i będziesz wiedział o ile jest przestawiony.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-07, 16:01
autor: wujcio
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-09, 19:19
autor: z-tomek
Zmieniłem cewkę zapłonową na tą od skutera iskra ładna jest ale niestety nie pali
Radek zagubił płuca podczas próby odpalenia na pych niestety nie udało się ale był blisko. Obstawiam że jest zbyt późny zapłon muszę przesunąć impulsator i wtedy zobaczę. a jeśli nie to zostaje jedynie załatwić lampę stroboskopową
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-09, 20:00
autor: Radek_SDZ
Przynajmniej sie przejechalem na WSK... szkoda ze napedzana sila twoich miesni
ale zawsze...
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-15, 23:44
autor: AudioBas
I jak tam prace idą???
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-16, 23:26
autor: Radek_SDZ
Pozyczylem tomkowi lampe stroboskopowa wiec mysle ze teraz ustawi sie zaplon i bedzie git
bo ostatnio jak sobie z nia biegalismy po placu to chiala odpalic ale nie mogla... wg mnie kwestia regulacji i bedzie smigala
sam czekam na efekty jak odpali bedzie relacja zdjecia i filmik na YT
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 14:17
autor: z-tomek
Jedna wielka lipa. ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP iskra jest biała kombinowałem z przerwą na świecy od 0,4 do 0,7mm i nie pali. Z kopnika 0 reakcji albo czasem odbije. Na pych coś tam zaczyna łapać ale gdy wciskam sprzęgło to gaśnie
Jakieś pomysły?
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 14:20
autor: AudioBas
Biała iskra hmmm... Nie ciekawie
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 14:32
autor: z-tomek
Teraz to pewnie przerwę na świecy pomieszałem. Iskra nawet jak niebieska była i przerwa na świecy 0.4mm to objawy były takie same
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 14:48
autor: rykun
Na obwodzie magneta jest taki wystający kilka mm pasek blachy?
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 17:56
autor: z-tomek
Oczywiście że jest. zapłon będzie ok ustawiany wg lampy stroboskopowej więc musi być te 3mm przed GMP przerwę na świecy zrobiłem 0,4mm i bez zmian --> muszę pożyczyć od kogoś inny gaźnik jeśli nie to to ja już nie wiem
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 18:51
autor: bigsoft
Spróbuj mu nalać trochę paliwa strzykawką na tłok przez otwór na świecę i zobacz czy zagada, nalej z 20ml.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 20:07
autor: rykun
Ten pasek jaką ma długość? Zakręć silnikiem wiertarką i zobacz czy znaki pod stroboskopem nie zmieniają pozycji.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 22:26
autor: z-tomek
Właśnie patentem z wiertarką ustawiałem zapłon. Próbowałem wachy zalewać pod świece niestety bezskutecznie. może być coś takiego że pod wpływem sprężania nie ma iskry?
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-19, 22:54
autor: bigsoft
Teoretycznie może, nagraj filmik jak wygląda ta iskra.
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-20, 12:33
autor: z-tomek
ten grat się nie nadaje nawet jako wystawa do baru. Jaka ma być przerwa między tym czujnikiem a magnetem? 0.05? 0.1 mm?? i jaki kolor iskry w końcu? od fioletowego,niebieski biały itd i nie pali
Re: CDI W WSK 125
: 2011-03-20, 12:40
autor: bigsoft
Kolor powinien przechodzić z fioletowego w niebieski. Coś w ten deseń. Przerwę pomiędzy czujnikiem a magnetem ustaw doświadczalnie. Masz jeszcze oryginalny zapłon z przerywaczem? Może prościej będzie go włożyć i sprawdzić czy sam silnik na pewno jest sprawny.