CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-08-06, 17:55

kur** wszystko masz opisane jak dla .......!
Nawet się czytać Wam nie chce lenie jedne!!!!!!!!!!

28 stron z czego 20 wałkowane po 1000 razy to samo!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Alien » 2012-08-06, 18:09

Zrób opis, dodaj zdjęcia - i tak nie zrozumieją, każą podpisać sobie obrazki na forum.
Zacznij sprzedawać zestawy plug&play - nazwą cię handlarzem :D

bear

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bear » 2012-08-06, 20:23

Macie racje, przewaznie jak piszecie ze ktos zakupil 6 zestawow i nie wie sam ktory zalozyl ale wazne ze chodzi. Ok, ori podstawke trzeba zfrezowac na plasko i wystarczy przepiasc z chinola cewki. Super ale nadal nie wiadomo czy kazde magneto trzeba roztaczac i nikt nie powiedzial ktory zestaw jest najlepszy (dobre swiatla, ladowanie). Wstawiacie linki a za 2 posty okazuje sie ze zaplon nie pasuje i tak przez 20 stron.

hans

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hans » 2012-08-06, 22:15

Witam

Kupujecie: http://allegro.pl/iskrownik-magneto-cew ... 62234.html lub
http://allegro.pl/iskrownik-cewki-skute ... 82891.html lub
http://allegro.pl/stator-iskrownik-z-ko ... 05346.html lub allegro-szukaj- stator skuter-szukacie statora z kołem jak najtanszego kupujecie.
Przychodzi listonosz z paczką odpakowujecie..... dalej pisać??

Bierzemy starą podstawke kontówkę czyt.-boszke, gomowke ... nazwa zależy od WSI. Szlifujemy podstawkę i mocujemy do niej cewki. Następnie idziemy do tokarza z wałem od wsk 3(125ccm) kołem i mówimy jak ma zrobic stozek jak głęboko ma wchodzić proponuje zrobiś "płyciej" żeby nie dochodziło do końca gwintu co odsadzi nam trochę koło od silnika i nie będzie tarło o cewki. Zakładamy podlączamy 3 kable od zapłonu i 2 od ładowania i cała filozofiiiaaaaaa!!!!!! Stożek zrobi wam tokarz za 20-50 zł i mamy dzięki temu regulację.

hans

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hans » 2012-08-06, 22:22

bear pisze:Wstawiacie linki a za 2 posty okazuje sie ze zaplon nie pasuje i tak przez 20 stron.
Każdy zapłon o sr nie większej od org koła będzie pasował trzeba tylko wiedzieć jak założyć. Jak ktoś nie wie jak założyć po przeczytaniu tematu to nie założy nie będzie miał cdi i tyle. Mogę założyć w silnik na org podstawce za 200zł + częsci + wysyłka silnika w dwie strony jak ktoś by chciał miec cdi a nie wie jak po 29 str

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2012-08-06, 22:33

bear pisze:Nie wiedzialem ze mamy takich bogaczy na forum co wywalaja na lewo i prawo po 200zl.
Chcemy z kolega sie dowiedziec jakie dokladnie kupic zestawy aby pozniej nie pluc sobie w brode.
No niestety tuning kosztuje i trzeba ponieść jego kosztów jak się chce coś modzić.
Nie wiem czy za 200 kupisz cały org zapłon ZMD do wsk 175
oczywiście 200 zł to trochę przesadzona kwota ;)
Ostatnio zmieniony 2012-08-06, 23:34 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-08-06, 22:56

hans pisze:Witam

Kupujecie: http://allegro.pl/iskrownik-magneto-cew ... 62234.html lub
http://allegro.pl/iskrownik-cewki-skute ... 82891.html lub
http://allegro.pl/stator-iskrownik-z-ko ... 05346.html lub allegro-szukaj- stator skuter-szukacie statora z kołem jak najtanszego kupujecie.
Przychodzi listonosz z paczką odpakowujecie..... dalej pisać??

Bierzemy starą podstawke kontówkę czyt.-boszke, gomowke ... nazwa zależy od WSI. Szlifujemy podstawkę i mocujemy do niej cewki. Następnie idziemy do tokarza z wałem od wsk 3(125ccm) kołem i mówimy jak ma zrobic stozek jak głęboko ma wchodzić proponuje zrobiś "płyciej" żeby nie dochodziło do końca gwintu co odsadzi nam trochę koło od silnika i nie będzie tarło o cewki. Zakładamy podlączamy 3 kable od zapłonu i 2 od ładowania i cała filozofiiiaaaaaa!!!!!! Stożek zrobi wam tokarz za 20-50 zł i mamy dzięki temu regulację.


ZADEN Z TYCH LINKÓW NIE BĘDZIE PASOWAŁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szukaj magneta od 2t nic nie musisz toczyć@!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

bear

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bear » 2012-08-07, 00:19

LOL juz ucieszony ze zaloze CDI a tu znowu sprzeczne informacje.
Audiobaas napisz ty jak to robiles i co kupiles do CDI.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2012-08-07, 07:44

Żadna sprzeczna informacja. Kolega z junakiem w avatarze zaproponował bardzo rozsądne rozwiązanie. Bo aktualnie (z tego co ja się orientuję) są 3 drogi:
  • - magneto i niskie cewki, zestaw P&P (Jak w B3 AudioBasa)
    - magneto 3XG i tym samym wysokie cewki, trzeba stoczyć karter i/lub podstawkę o 3mm (tak jak w moich sprzętach: Lelek, M11W)
    - magneto pod cienki czop* i wysokie cewki, trzeba toczyć stożek, ale mamy dzięki temu (jeżeli dobrze zrozumiałem?) idealnie pasujący czop i odpowiednie zdystansowanie z cewkami. (propozycja kolegi z junakiem w awatarze)
Co do wysokości cewek, AudioBas bardzo ładnie przedstawił to gdzieś na schematach parę stron wcześniej. Jak ktoś będzie jęczał, że fotki zniknęły z darmowych serwerów to... sobie poczytam ;).
* gdzieś wyczytałem, że chińskie komarki mają właśnie tzw gruby i cienki czop. Gruby pasuje na wał od WSK.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-08-07, 09:42

Kur... muszę uruchomić wreszcie na stronie poradnik, bo widzę tu mega syf...!



Do oryginalnej podstawki czyli fabrycznej polecam to co wyżej kolega dał w linkach. Musimy stożek dorobić :)

Do staczania karteru lub jak kto woli mojej podstawki potrzebne są koła od 2t (ale nie musimy stożka zmieniać)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

hans

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hans » 2012-08-07, 10:16

Ja z Z-tomkiem jako jedni z pierwszych założylsimy cdi i był to właśnie najtanszy zestaw z allegro. Jemu trochę obcierało cewki jak pamiętam i coś tam szlifował dodatkowo dlatego zrobiłem od razu "płyciej" stożek i nie było u mnie żadnego problemu.
AudioBas pisze:Do oryginalnej podstawki czyli fabrycznej polecam to co wyżej kolega dał w linkach. Musimy stożek dorobić

Do staczania karteru lub jak kto woli mojej podstawki potrzebne są koła od 2t (ale nie musimy stożka zmieniać)
I tak i tak trzeba toczyć a zrobienie stożka będzie chyba tańsze niż dorabianie podstawki i lepsze niż ingerencja w kartery.

AudioBas nic nie uruchamiaj wszystko jest opisane a jak ktoś jest na tyle tępy że nie rozumie to nie założy choćbyś go za rękę prowadził.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-08-07, 12:00

AudioBas nic nie uruchamiaj wszystko jest opisane a jak ktoś jest na tyle tępy że nie rozumie to nie założy choćbyś go za rękę prowadził.
Święte słowa :papa:
To już jest kwestia wyboru jaki zestaw chcemy, ja bałem się dorabiać stożek, więc opracowaliśmy własny sposób montażu i teraz założenie CDI zajmuje chwile ;) Nawet bez użycia tokarki i przeróbka jest w pełni odwracalna.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jannex » 2012-08-07, 15:41

Chętnie bym pokazał jak zamontowałem ten zestaw u siebie w silniku z głębokim zapłonem ale obawiam się o szykany. handlarstwo i reklamowanie aukcji gdzie popadnie :evil:

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jarek » 2012-08-07, 18:36

http://allegro.pl/silnik-wfm-125-z-zapl ... 62961.html
jednego nie kumam napisałeś, że jest nieinwazyjny, ale wnioskuję z opisu że karter jest frezowany więc w sumie jest inwazyjne :evil:

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jannex » 2012-08-07, 18:43

Pare mm, których nie widać to nie ingerecja ludzie... :shock:
W mz ingerowałem staczając 100 g alu i wstawiając za to 200 g :d

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jarek » 2012-08-07, 18:50

Ingerencja to ingerencja :evil:
a tak na poważnie to nie dało sie tego zrobić bez ruszania karteru, czy jak w przypadku zwykłych karterów te kilka mm psuje krew ludziom ??

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jannex » 2012-08-07, 18:59

To są kartery od Wfm pod głęboki zapłon więc tu jestem pionierem :mrgreen:
Nie dało się - wytoczenie podobnej podstawki jak kolegów pochłonęło by z 0,5 kg alu a już ja dobrze wiem ile to kosztuje. Tak więc stara podstawa iskrownika w tokarkę, karter w frezarkę i do dzieła Jak coś ma działać to ja się nie zastanawiam nad sentymentami tylko działam. W każdej chwili można dać stary iskrownik z magnetem i nie widać tego więc o co ten lament?

Dawid17
Posty: 29
Rejestracja: 2012-07-30, 22:39
GG: 44308602
Moje maszyny: Wsk b3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Dawid17 » 2012-08-19, 12:17

AudioBas Mógłbyś podać wymiary tej twojej podstawki ? :)
Gdy umrę, pochowajcie mnie twarzą w dół, żeby cały świat mógł mnie pocałować w dupę .

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Matej » 2012-08-19, 12:21

Nie :P

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bartek85 » 2012-08-25, 19:58

M11W już na CDI. Bez ingerencji w oryginał. Na razie prowizorka na testowej podstawce. Ale się narobiłem na darmo bo myślałem że iskra jest jak się zaczyna znacznik na magnecie a jest jak się kończy i musiałem dwa razy podstawkę impulsatora przerabiać. Podstawka i tak na śmieci więc nie ma problemu. Cewki oparte prosto na podstawce bez żadnych dystansów. W sumie niepotrzebne toczyłem całą podstawkę bo cewki mogły głębiej wchodzić w magneto. Pierwsze zdjęcie motor odpalony widać po zadymieniu. Zapłon ustawiony na 3,5 i strasznie odbija kopniak będę musiał troszkę opóźnić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości