Moduł zapłonowy 6 i 12V

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-05, 12:31

To po odpięci zasilania od modułu motor Ci nie zgasł??
Chyba że zrobiłeś mu jakieś zasilnaie z cewek.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 955
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: Wojtek » 2008-09-05, 12:46

Mario, wybacz pytanie na niskim poziomie. Jak był zbudowany cały okład? Nie bazował on na samej cewce zapłonowej? Jaka była rola akumulatora? A może zupełnie wywaliłeś cewkę i zastosowałeś zapłon bateryjny?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: MarioM06 » 2008-09-05, 18:10

W tej chwili mam zapłon bateryjny, oryginalną cewkę wyciągnąłem, a to dlatego, że jak może czytaliście mam przewiniętą jedną cewkę oświetleniową, tak że z jednej mam oświetlenie a z drugiej ładowanie aq. w tym problem że mam za dużo prądu i musze coś z nim zrobić, i stąd zapł. bat.
Cewka oświetleniowa daje wystarczająco dużo prądu żeby zasilić zapł. bat. bez aq.
Ale mam już nowego pająka zalanego w żywicy (moduł), jutro testy na trasie. :D
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-06, 09:36

Tylko jak zasilasz ten moduł tylko cewką to daj mostek prostowniczy i jakiś dobry kondensator około 4700uF i do tego jeszcze 100nF żeby prąd był płyny a nie miał tętnień.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: MarioM06 » 2008-09-07, 18:19

Moduł zasilany jest z aq, który jest ładowany z cewki oświetleniowej przez mostek.
A na jakie napięcie zastosować te kondensatory?? założyłem jeden 330uF 200V bo przy zapłonie duże przepięcia występują.

A tak na marginesie to testy się nie powiodły bo pierwszy raz w życiu zatarłem silnik :-/ . Przypuszczam, że dlatego, że robiłem dużo prób wcześniej bez przemieszania paliwa w baku i wypaliłem olej który się wytrącił na dnie zbiornika.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-09, 16:37

Ja w romecie nie mam akumulatora tylko kondensator 4700uF 25V i nic mu nie jest. I nie mam modułu. WSK 175 jest dopiero kompletowana i ogólnie jej elektryka to aq cewka WN i włącznik.

Eksperymenty były na ogarze 205 i najlepszy był zapłon trystorowy bez akumulatora z wykorzystaniem oryginalnej cewki WN ale padł mi kondensator w module i lipa.Wróciłem do oryginalu.


Żbiku
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: qwert45 » 2008-09-09, 19:02

Konensator to nie problem, wymień go.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-10, 22:50

Tylko ten kondensator był 4,7uF 470V produkcji unitry więc był całkiem spory , a na innym kondensatorze już nie było tak dobrze i wkońcu padł triak i cewka butelkowa więc skończyłem eksperymwenty.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
wsk rider
Posty: 58
Rejestracja: 2007-06-01, 21:33
GG: 1827549
Lokalizacja: smolajny/WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: wsk rider » 2008-09-16, 16:56

witam mam problem, ponieważ ten plik rar nie odpala się u mnie na kompie. Dostałem go również w meilu ale też nie działa bo mój komp to wrak. Czy mógłby ktoś narysować prosty schemat i napisać po kolei co do tego jest potrzebne, ponieważ chciałbym takie coś założyć do WSK i nie wiem jak to zrobić! Proszę o pomoc!!
I jeszcze jedno. Czy ten moduł musi być na takiej aluminiowej podstawce??
czekam na szybkie odp.




PISOWNIA I STYL. Pierwszy i ostatni raz poprawiłem Ci cały post!!

ŻBIKU
Panowie ja poprostu lubie zapier....ć na wsk :) :) :) :)

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: Korpek » 2008-09-17, 14:45

:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: marcin300 » 2008-09-18, 22:17

Podajcie jakiś link do sklepu w którym znajdę wszystkie te rzeczy...

Awatar użytkownika
Korpek
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: Korpek » 2008-09-19, 14:58

Idź na miasto w pierwszym lepszym elektronicznym sklepie powinni to mieć, Link http://google.pl
Ring ding ding :)

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: marcin300 » 2008-09-19, 17:44

a jak jest kondensator 10NF/63 to mogę go zastąpić 10uF/63 ??????

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: marcin300 » 2008-09-20, 00:00

Już prawie wszystko znalazłem i mam takie pytanie czy mogę zamienić te rezystory
470ohm/0,5W na 470R/0,6W
560ohm/0,25W na 560R/0,25W
100ohm/0,125W na 100R/0,125W
Proszę o wyrozumiałość bo jestem zielony w tych sprawach...
Dajcie jakiegoś linka gdzie kupie resystor 300ohm/1W...

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: qwert45 » 2008-09-20, 20:22

R to jest to samo co ohm, za to nF i uF to co innego więc nie możesz zamienic tych kondensatorów.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-22, 13:43

A zamiast rezystora 300ohm 1W można dać 330 ohm 1W bo taki łatwiej znaleść a prąd na przerywaczu będzie minimalnie mniejszy. Może też mieć więcej niż 1W.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: qwert45 » 2008-09-27, 18:37

Można.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-09-29, 10:44

Już zamówiłem sobie tego mosfeta w sklepie bo denerwuje mnie zapłon w 175 12V. Jaką metodą i jakiej grubości używacie laminatu??
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: @ndi.pl » 2008-09-29, 18:07

witam
mam pytanie bo sie pogubiłem troche
jesli mam wsk125 6V instalke to moge zrobic sobie moduł zapłonowy i wypieprzam kondensator ale cewkę musze tez zmieneic na butelkowa no aku koniecznei tak ??? czy bez butelkowej tez da rade
no i jesli mam ta 6V to te oporniki itd wszytsko to same co w 12V ???
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy 6 i 12V

Post autor: lukiszka » 2008-09-30, 10:28

Kolego musisz mieć ładowanie 6lub12V na mostku gretza co jest wspomniane już niejednokrotnie na tym forum żeby mieć zasilanie tej elektroniki modułu zap. Cewka powinna być tą butelkową ponieważ znana jest wtedy rezystancja/opór tej cewki a tej na stojanie z wski 125 raczej nikt nie mierzył? Do tego modułu potrzeba cewki ok 1,6ohma z tego co pamiętam więc jeśli masz taką u siebie to spróbuj.

Jeśli masz jeszcze wątpliwości co do tego to radze przeczytać ten wątek od początku, jeden z kolegów już mówił że bez aq działał chwilkę i poszedł z dymem.
Garaż: wsk 175 Kobuz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości