Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: rykun » 2013-09-29, 19:03

Dzięki za rysunek.
Przy wyciskaniu czopa od strony zapłonu wskaźnik prasy pokazał 6 ton. Trochę mało. Myślałem że będzie sporo więcej bo domowymi metodami (ramka i lewarek) nie udało mi się go wycisnąć.

bayu

Re: CENTROWANIE WAŁU WSK 175 REGENERACJA WAŁU

Post autor: bayu » 2013-09-30, 20:48

Panowie, ale nie popadajcie w paranoje, po pierwsze nic sie nie wysunie przy prawidłowym wcisku, bez spawania, i jak pospawasz to masz tylko zlodne poczucie bezpieczenstwa, a tak naprawdę utrudniasz sobie kolejną regeneracja jesli jej nie eliminujesz całkowicie, bo co potem z takim walem zrobisz jak zatrzesz korbe np?

Pozatym wska nigdy nie będzie miała 70KM wiec to nie potrzebne wogóle!!! w tym przypadku, natomist co do naprężeń to fakt ale nie na tyle aby ustapily przy dobrym wcisku, zato po wyprasowaniu i dorabianiu nowego sworznia warto dodac nieco do poprzedniego wcisku tak aby te różnicę naprezen wyrównac, a przy pewnej wprawie wyczujesz na prasie jak bylo co spasowane i ile dodac lub nie.

Przy zbyt duzym wcisku skolei nie będziesz mial możliwości wycentrowania walu, lub zaciagniesz otwór(o ile nie zniszczysz otworu) bo go nie przestawisz skolei wiec nie mozna przesadzic w zadna ze stron, to delikatny proces. i setka lub dwie mają tu ogromne znaczenie, a wy rzucacie od 0,08 do 1,4mm


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość