Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Jeżeli chcesz na tym szybko jeździć to lepiej kup coś gotowego , ale jeżeli do celów poznawczo-użytkowych to buduj, kombinuj, na tym człowiek się uczy i zdobywa doświadczenie .
Wiesz ja raczej mam już ten okres odkrywczo-rozwojowy za sobą ( z racji wieku) wolę kożystać z gotowych rozwiązań .
budowanie modułu od podstaw jest napewno czasochłonne ( nie wiem nigdy nie budowałem) a ja tym czasem niestety nie dysponuje .
Ale Ciebie zachęcam buduj , w miarę możliwości i czsu pomogę .
Wiesz ja raczej mam już ten okres odkrywczo-rozwojowy za sobą ( z racji wieku) wolę kożystać z gotowych rozwiązań .
budowanie modułu od podstaw jest napewno czasochłonne ( nie wiem nigdy nie budowałem) a ja tym czasem niestety nie dysponuje .
Ale Ciebie zachęcam buduj , w miarę możliwości i czsu pomogę .
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
I powiedz mi jeszcze że Twój motor jeździł bez kondensatora ! To będę musiał zrewidować całą moją wiedzę na temat zapłonów .
Kondensator jest konieczny przy zwykłych zapłonach, bez nich motorki chodzą , jeżeli uda się zapalić tylko na wolnych obrotach i prychają w gaźnik .
Kondensator nie jest bezpośrednio na przerywaczu , jest on przykręcony obok tarczki z przerywaczem w wsk 175 ( okrągła puszeczka o średnicy około 1,5 cm i długości około 3 cm z wyprowadzonym kablem )
Kondensator jest konieczny przy zwykłych zapłonach, bez nich motorki chodzą , jeżeli uda się zapalić tylko na wolnych obrotach i prychają w gaźnik .
Kondensator nie jest bezpośrednio na przerywaczu , jest on przykręcony obok tarczki z przerywaczem w wsk 175 ( okrągła puszeczka o średnicy około 1,5 cm i długości około 3 cm z wyprowadzonym kablem )
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
wiem jak wygląda kondensator a to mogło być przyczynom że w ogóle nie chciała odpalić podczas pchania strzelała w tłumik i nic więcej co chwile sie zalewała nom nie jeździła ale ja nie wiedziałem że tam powinien być kondensator sam ja składałem i nie miałem wcześniej styczność z Wueską rozebraną na części wiec nie miałem pojęcia że tam go brakuje może ma ktoś zdjęcie w którym miejscu dokładnie powinien być zamontowany ten kondensator na tej pokrywie prądnicy
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Kolego nie mogę Ci w tej sprawie pomóc , nie mam niestety żadnych zdjęć .
Jeżeli Coś Ci to da to mogę powiedzieć że długość tego kabla od kondensatora powinna naprowadzić Cię na odpowiednie miejsce ( jest tam tylko jeden otwór nagwintowany na śrubkę)
podłącz końcówkę kondensatora do miejsca gdzie jest podłączony ten czarny kabel od przerywacza a sam kondensator przykręć do masy .
Wracając do sedna tego tematu czyli modułu od Poloneza ,mam dla Was jeszcze jedną dobrą wiadomość moduł będzie pracował na 6 V instalacji , jednak zalecam przeróbkę instalacji na 12 Volt z powodów już wcześniej opisywanych .
Ale do przeprowadzenia prób wystarczy 6 Volt .
Jeżeli Coś Ci to da to mogę powiedzieć że długość tego kabla od kondensatora powinna naprowadzić Cię na odpowiednie miejsce ( jest tam tylko jeden otwór nagwintowany na śrubkę)
podłącz końcówkę kondensatora do miejsca gdzie jest podłączony ten czarny kabel od przerywacza a sam kondensator przykręć do masy .
Wracając do sedna tego tematu czyli modułu od Poloneza ,mam dla Was jeszcze jedną dobrą wiadomość moduł będzie pracował na 6 V instalacji , jednak zalecam przeróbkę instalacji na 12 Volt z powodów już wcześniej opisywanych .
Ale do przeprowadzenia prób wystarczy 6 Volt .
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
Witam
Chciałbym nawiązać do tematu i tego co tam wcześniej napisałem. Dziś zmontowałem moduł zapłonowy, który będzie współpracował z tradycyjnym przerywaczem później planuje wstawić czujnik optyczny. Teraz pokażę Wam schemacik, który jak wcześniej pisałem wykopałem z forum elektronicznego (elktroda pl ):
Jutro planuje podłączanie i pierwsze próby.
Edit:
Próba udana, motor odpalił, niestety regulacja gaźnika i zapłonu mnie czeka.
Motor odpalił trochę "kpie" w nogę tzn, że za szybki zapłon, podczas jazdy przerywa.
Wniosek z tego taki, że jeszcze jutro posiedzę w garażu...
Chciałbym nawiązać do tematu i tego co tam wcześniej napisałem. Dziś zmontowałem moduł zapłonowy, który będzie współpracował z tradycyjnym przerywaczem później planuje wstawić czujnik optyczny. Teraz pokażę Wam schemacik, który jak wcześniej pisałem wykopałem z forum elektronicznego (elktroda pl ):
Jutro planuje podłączanie i pierwsze próby.
Edit:
Próba udana, motor odpalił, niestety regulacja gaźnika i zapłonu mnie czeka.
Motor odpalił trochę "kpie" w nogę tzn, że za szybki zapłon, podczas jazdy przerywa.
Wniosek z tego taki, że jeszcze jutro posiedzę w garażu...
Garaż: wsk 175 Kobuz
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
no widzę że jednak zrobiłeś ten moduł co pisałeś jaki koszt ci wyszedł i ciekawe jak będzie sie dalej sprawował np przy dłuższej eksploatacji albo jeździe dzięki za schemacik lubię sie bawić elektroniką to może też taki zrobię może porobisz zdjęcia i nam zaprezentujesz swoje dzieło
Ostatnio zmieniony 2007-03-01, 23:39 przez miklek, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
Dziś mogę Wam powiedzieć, że udało mi się okiełznać Kobuza na tym module. Pierwsze wrażenia z jazdy, co tu dużo mówić przybyło wysokich obrotów a niskie są takie jak w Junaku.
Ogólnie jestem zadowolony tylko, żeby do tego dojść musiałem pobawic się z przerywaczem (tym fabrycznym) wyprzedzenie zapłonu to około 1,5mm przed GMP i zmniejszyć przerwę na przerywaczu.
Pomysłodawca tego projektu zakłada, że będzie on współpracował z cewkami o oporze od 3 ohmów. Moja cewka ma 1,6 ohma i powinien być zastosowany opór np jak w fiacie 126 ale poszedłem na łatwizne i zaryzykowałem.
Koszt całości to 15zł.
Zobaczę jutro jak będzie zimny jak odpali..
Filmik z chęcią bym nakręcił fotki również bym podesłał ale nie mam takich możliwości, może jak poproszę kuzyna to załatwię to.
Ps. Układ jest na Mosfecie(tranzystorze) dzięki temu nie jest uzależniony od temperatury.
Ogólnie jestem zadowolony tylko, żeby do tego dojść musiałem pobawic się z przerywaczem (tym fabrycznym) wyprzedzenie zapłonu to około 1,5mm przed GMP i zmniejszyć przerwę na przerywaczu.
Pomysłodawca tego projektu zakłada, że będzie on współpracował z cewkami o oporze od 3 ohmów. Moja cewka ma 1,6 ohma i powinien być zastosowany opór np jak w fiacie 126 ale poszedłem na łatwizne i zaryzykowałem.
Koszt całości to 15zł.
Zobaczę jutro jak będzie zimny jak odpali..
Filmik z chęcią bym nakręcił fotki również bym podesłał ale nie mam takich możliwości, może jak poproszę kuzyna to załatwię to.
Ps. Układ jest na Mosfecie(tranzystorze) dzięki temu nie jest uzależniony od temperatury.
Garaż: wsk 175 Kobuz
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Może dodam tylko że ta końcówka nie trzyma się na świecy tak jak należy więc ja zastosowałem zwykłą fajkę oraz przewód wn z wiązką z drutu.andi w innym temacie pisze: Jak już zauważyłeś, cewki sterowane modułami nie potrzebują żadnych fajek a tym bardziej z dodatkowymi dławikami .
zaadaptuj drugą końcówkę tego kupionego kabla do tego z wiązką z drutu , na świecę zakręć tą tulejeczkę adaptującą z dwoma garbami i załóż kabel bezpośrednio bez fajki .
Kabel powinien mieć tylko taką długość jaka jest niezbędna by połączyć cewkę ze świecą .
Jeśli będziesz używać jakiejś samochodowej cewki jak np ja od tico, to kup ją razem z przewodem WN żebyś mógł zaadaptować jego końcówkę. W ogóle na przedostatniej stronie drugiego tematu o modułach jest o tym całkiem dużo napisane.
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Będzie chodzić. Jednak w instrukcji do modułu jest napisane że współpracuje on z cewką o oporze uzwojenia pierwotnego poniżej 1,5 ohma.
Ja pierwsze próby przeprowadzałem na oryginalnej cewce i silnik pracował. Potem użyłem cewki od tico lecz notorycznie padające świece zmusiły mnie do jazdy bez modułu. Cewkę od tico zostawiłem. Wciąż nie kupiłem nowego akumulatora więc moduł czeka nie podłączony.
Ja pierwsze próby przeprowadzałem na oryginalnej cewce i silnik pracował. Potem użyłem cewki od tico lecz notorycznie padające świece zmusiły mnie do jazdy bez modułu. Cewkę od tico zostawiłem. Wciąż nie kupiłem nowego akumulatora więc moduł czeka nie podłączony.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Jestem zielony w elektronice i tak się składa że po przeczytaniu całego tematu dalej nie wiem za wiele. Więc: skoro mam cewkę od Poloneza. moduł GL-118 oraz instalacje 6V muszę to po prostu wszystko podłączyć tak jak na schemacie, ustawić zapłon, zmienić bezpiecznik i wszystko powinno działać??? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
dla prób jest tak jak napisałeś , jednak do normalnej pracy trzeba przerobić całą instalację na 12Volt, inaczej braknie Ci prądu po niedługim czasie . I nie zapomnij o akumulatorze, to nie może być zasilane na "krótko" a przed chwilą właśnie wyczytałem z Twojego postu że jesteś miłośnikiem jazdy bez akumulatora .
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
W M21W2 jest wszystko tak jak Bóg przykazał akumulator, mostek i ładowanie sprawne. W B3 gorzej ale tam i tak nic z elektryki nie działa bo ktoś bale powyrywał...andi pisze:jesteś miłośnikiem jazdy bez akumulatora .
Dziękuje o to mi chodziło. Potem rozumiem że mam wymienić cewkę ładowania na 12V oraz akumulator tak???andi pisze:dla prób jest tak jak napisałeś , jednak do normalnej pracy trzeba przerobić całą instalację na 12Volt
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
żbiku jezeli podłaczysz wg. tego schematu nie otrzymasz 12V dokładnej jest to opisane w temacie o schematach topics16/schematy-instalacji-elektrycznych-vt120.htm
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość