Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Czy cewkę zapłonową z poloneza (do modułu gl 118) mogę zastąpić cewka od VW o podobnej rezystancji?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
tylko ta cewka musi mieć opór większy niż 1,5 ohma
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Potrzebuje schemat podłączenia modułu GL-118. Możliwe, że spalił mi się moduł lub źle go podłączyłem i po prostu nie działa. Proszę o pomoc. Zależy mi bardzo na tym. Szukałem w google ale nie udało mi się znaleźć nic pomocnego na tyle, żebym sobie poradził. Aha nie mam oryginalnych polonezowskich kabli więc proszę najlepiej o rysunek tego podłączenia przy module.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Jeśli piny w 200 i 118 są takie same to.. voila !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Dziękuje:-) O to chodziło. Jestem Twoim dłużnikiem:-)
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Tak szczerze to Andi go opisał, wiec to jemu trzeba dziękować
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Ale coś nie tak mam. U mnie jest jeden kabel więcej do podłączenia. Ale chyba moduł jest jednak spalony. Ja oprócz kabla bezpośrednio do modułu 12V mam jeszcze kabel 12V ale z opornikami.
Edit: Prawdopodobnie mój moduł jest spalony więc Kupiłem już nowy za 20 zł na allegro. Jest to moduł GL-100 współpracujący z klasycznym przerywaczem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Edit: Prawdopodobnie mój moduł jest spalony więc Kupiłem już nowy za 20 zł na allegro. Jest to moduł GL-100 współpracujący z klasycznym przerywaczem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Witam. Ostatnio dużo naczytałem się o modułach zapłonowych i zapłonach elektronicznych, przerobiłem chyba wszystkie tematy z forum. Tak więc zakładając moduł trzeba przede wszystkim porządnie zrobić wszystkie połączenia doprowadzające prąd ładowania do akumulatora i gniazdo bezpiecznika zamienić na gniazdo nowego typu. Czyli wszystkie połączenia muszą być pewne by moduł się nie spalił. Ale mam kilka pytań bo czytając te wszystkie tematy na forum nie doszedłem do ostatecznego wniosku w kilku kwestiach.
Chciałbym założyć moduł zapłonowy z Poloneza 1.5 (nie Borewicz tylko ten troche nowszy z tyłem od Caro) i nigdzie nie mogę znaleźć jakie ten moduł ma oznaczenia, dla wyjaśnienia nie widziałem tego modułu bo trafi w moje ręce dopiero za kilka dni, a chcę już jakoś zacząć przygotowywać motor by nie tracić czasu.
Po pierwsze czy prąd doprowadzany do modułu musi zostać jakoś dodatkowo wyprostowany? Jakieś dodatkowe kondensatory, czy może zwykły mostek prostowniczy Graetza jest wystarczający.
Drugą rzeczą jest oporność cewki. Dowiedziałem się z tego co wyczytałem że oryginalna nie będzie dobra. Potrzebna więc będzie też z Poloneza, czyli też butelkowa. Czy wie ktoś może jaka powinna być prawidłowa oporność cewki pod tego typu moduł?
Chciałbym założyć moduł zapłonowy z Poloneza 1.5 (nie Borewicz tylko ten troche nowszy z tyłem od Caro) i nigdzie nie mogę znaleźć jakie ten moduł ma oznaczenia, dla wyjaśnienia nie widziałem tego modułu bo trafi w moje ręce dopiero za kilka dni, a chcę już jakoś zacząć przygotowywać motor by nie tracić czasu.
Po pierwsze czy prąd doprowadzany do modułu musi zostać jakoś dodatkowo wyprostowany? Jakieś dodatkowe kondensatory, czy może zwykły mostek prostowniczy Graetza jest wystarczający.
Drugą rzeczą jest oporność cewki. Dowiedziałem się z tego co wyczytałem że oryginalna nie będzie dobra. Potrzebna więc będzie też z Poloneza, czyli też butelkowa. Czy wie ktoś może jaka powinna być prawidłowa oporność cewki pod tego typu moduł?
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Gracjan, każdy moduł zapłonowy z poloneza da się podłączyć do motoru. Było kilka wersji zależnie od tego czy był przerywacz czy czujnik indukcujności. Gl-200 był pod przerywacz GL-118 był chyba na czujnik ale to wystarczy tylko dorzucić opornik 330 ohm do plusa ( plus przez opornik do kabla od przerywacza). Co do cewki to powinna mieć opór w granicach 1-1,5 ohma ( te moduły mają wbudowane ograniczenie prądowe)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Ja mam u siebie moduł zapłonowy GL-100 który może działać ze zwykłymi przerywaczami czy działa z bezstykowym czujnikiem tego nie wiem (trzeba było by sprawdzić)
Mogę powiedzieć że iskra jest piękna.
Moduł posiada odcięcie zapłonu (tak samo jest w gl-200) z jednej strony jest to dobre bo silnik się nie rozleci.
Odcięcie jest gdzieś w granicach 6000-7000 ciężko to określić ale silnik kręci się dosyć wysoko.
V-max jaki zmierzyłem to do odcięcia na 4 jest licznikowo 120 km/h a na gpsie 100 km/h jak na wueske to chyba w miarę dużo
Mogę powiedzieć że iskra jest piękna.
Moduł posiada odcięcie zapłonu (tak samo jest w gl-200) z jednej strony jest to dobre bo silnik się nie rozleci.
Odcięcie jest gdzieś w granicach 6000-7000 ciężko to określić ale silnik kręci się dosyć wysoko.
V-max jaki zmierzyłem to do odcięcia na 4 jest licznikowo 120 km/h a na gpsie 100 km/h jak na wueske to chyba w miarę dużo
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2010-01-17, 18:45
- GG: 9740097
- Moje maszyny: MZ ES 250/2
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
Gdzie tak wyczytałeś, że GL 100 ma odcięcie? On nie ma żadnego odcięcia, jest wykonywany techniką grubowarstwową z bardzo drogim tranzystorem mocy, nie wiem czy ktoś go jeszcze stosuje.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V
tak mi się wydawało bo po zamontowaniu go w motorze przy pełnych obrotach jest tak jakby odcięcie zapłonu może to tylko koniec moich obrotów w silniku:P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości