Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2014-12-06, 21:41

... u siebie nic nie przewijałem za wyjątkiem cewki CDI którą kupiłem od AudioBas-a , podłączyłem wg. schematu Wujcia i śmigam :)

Awatar użytkownika
radza76
Posty: 9
Rejestracja: 2014-01-12, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Suzuki DR 650 r , Wsk 175 M21W2
Lokalizacja: Wisła
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: radza76 » 2014-12-06, 22:27

Dzięki :)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Mateusz WSK » 2015-04-10, 10:52

Nie widziałem, żeby prędzej było wspominane o wymiarach tulejki dystansowej pomiędzy wirnik a dekielek z uszczelniaczem.
Jakby ktoś potrzebował to podaję wymiary mojej tulejki.

-Grubość 5mm
-Średnica zewnętrzna 29mm
-Średnica wewnętrzna 19mm

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2015-04-11, 01:41

5 mm?
MEGA dużo! Musiałeś mieć wał osadzony na maksa w stronę kosza :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Mateusz WSK » 2015-04-11, 16:15

AudioBas pisze:5 mm?
MEGA dużo! Musiałeś mieć wał osadzony na maksa w stronę kosza :)
Sprawa wygląda tak, że założyłem jakaś zwykłą lipe ( miała z 1,5mm grubości reszty wymiarów nie znam ) i mi wirnik charatał o dekielek z simmeringiem, blachy na wirniku popękały i złom ;D.
Wziąłem zapasowy silnik ( w częściach ) i pojechałem do tokarza. Pomierzył mi to wszystko, taką wytoczył i śmiga, nic nie obciera :)

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: kwadrat49 » 2015-05-04, 19:24

AudioBas pisze:Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
Dlatego jedną trzeba wyciągnąć z innego zapłonu...
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem więc ją wywalamy i w jej miejsce wrzucamy cewkę CDI :)
Witam Audio
nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, jeżeli żle to mnie popraw . Czy jak mam zaplon 6v to po wymianie tej cewki z cienkim drutem I zastosowaniu wirnika z RE, prąd ładowania bedzie 12v? czy dalej 6v? Czy może bede musiał przewinąć wszystkie cewki na 12v, jeżeli tak to jaką one mają oporność I jakim drutem są nawinięte?

pozdr)-

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2015-05-04, 19:31

Jak połączysz wszystkie cewki zgodnie ze schematem będziesz miał napięcie 12V.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: kwadrat49 » 2015-05-04, 22:07

wujcio pisze:Jak połączysz wszystkie cewki zgodnie ze schematem będziesz miał napięcie 12V.
dzieki Wujcio,
rozumię że są 2 opcje :
1. to że w miejsce tej cewki z cienkim drutem wstawiam cewke CDI I łącze odpowiednio pozostale jak na twoim schemacie, wirnik RE I mam ładowanie 12v oraz cewke do CDI
2. to że zastępuje ta cewke z cienkim drutem inną cewką z innego stojanu z drutem grubszym, łącze wszystkie do tego drugiego schematu + wirnik RE I też mam ładowanie 12v z zaplonem na platynkach.
swoją drogą to tą drugą opcje zawsze można przerobić na ta z CDI,
Pytanie które mi jeszcze do głowy przychodzi to czy te cewki które zostają muszą być jeszcze dowinięte czy zostają w oryginale poza podpięciem ich w odpowiedni sposób?
Mówię tu o przerobieniu zapłonu 6v oczywiście.

Czy ktoś z forumowiczów zmierzył może jaka jest moc takiego zestawu?

Kamil_52
Posty: 10
Rejestracja: 2015-04-07, 15:37
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 84'
Lokalizacja: Sąspów, okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Kamil_52 » 2015-06-02, 23:00

A jak podpiąć światła?

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: kwadrat49 » 2015-06-04, 19:39

Kamil_52 pisze:A jak podpiąć światła?
jak masz altka RE z czterema kablami to dwa ida do swiatel jak w oryginale a jak z trzema lub orginal podpiety jak RE to z akumulatora.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-06-08, 19:25

Oryginalna prądnica WSK do przerobki pod wirnik Royala to musi byc koniecznie 12 v czy moze byc 6 V ?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2015-06-08, 20:41

Myślę że można wykorzystać prądnicę 6V. Audio pisał o tym jakie cewki najlepiej dobrać ale wydaje mi się że tu też nie powinno być problemu.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: jasiu » 2015-06-08, 23:58

u siebie miałem 6v ładowanie i 12v światła , po przeróbce jest spoko, jak na razie śmigam :)

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-06-10, 09:54

Jasiu - sam przerabiałes prądnice czy ktos Ci to ogarną ?

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-06-12, 10:26

a wie ktos moze jakim drutem (jakiej grubosci) sa ponawijane cewki w stojanie Royala?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2015-06-12, 12:50

Tak wydaje mi się że pisałem to w tym temacie.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-06-12, 20:32

przeczolgales mnie przez temat :)
jesli jest to 0,8 to jest to fail na dzien dobry, bo grzac sie powinno bardziej niz WSK - chyba ze ma mniej zwojow.
(ZTCW WSK ma 0,85 i 120 zwojów)
zastanawiam sie jeszcze jak w warunkach domowych ocenic o ile magnes z Royala jest silniejszy od tego z WSK,
wtedy moznaby pokombinowac z grubszym drutem

wg moich obliczen cewki WSK da sie przewinac drutem 0,9 "na styk" tj ze ledwo dadza sie wlozyc na stojan.
Przy tej samej ilosci zwojow powinno sie to wtedy wszystko mniej grzac....

czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Iradalin
Posty: 9
Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK-175
Lokalizacja: Domaniewice
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Iradalin » 2015-06-15, 10:02

rss pisze:czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
Ja przymierzam się do zakupu wirnika, ponieważ stary wirnik mi chyba wysiadł bo cewka CDI daje mi jedynie 12-14V (zamiast ok 50V), a nie znalazłem innego na sprawdzenie.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-06-15, 22:50

Iradalin pisze:
rss pisze:czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
Ja przymierzam się do zakupu wirnika, ponieważ stary wirnik mi chyba wysiadł bo cewka CDI daje mi jedynie 12-14V (zamiast ok 50V), a nie znalazłem innego na sprawdzenie.
sprawdz ile ohm pokazuje, bo mogla przebicie zlapac. mysle ze nawet przy najbardziej zdymanych wirnikach
powinna dawac wiecej niz 14V
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Iradalin
Posty: 9
Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK-175
Lokalizacja: Domaniewice
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Iradalin » 2015-06-16, 11:32

rss pisze: sprawdz ile ohm pokazuje, bo mogla przebicie zlapac. mysle ze nawet przy najbardziej zdymanych wirnikach
powinna dawac wiecej niz 14V
ma 98ohm, przewinąłem ją już ponownie nie poprawiło się. Zmieniłem stojan, również bez rezultatu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość