Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
... u siebie nic nie przewijałem za wyjątkiem cewki CDI którą kupiłem od AudioBas-a , podłączyłem wg. schematu Wujcia i śmigam
- radza76
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-01-12, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki DR 650 r , Wsk 175 M21W2
- Lokalizacja: Wisła
- Kontaktowanie:
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie widziałem, żeby prędzej było wspominane o wymiarach tulejki dystansowej pomiędzy wirnik a dekielek z uszczelniaczem.
Jakby ktoś potrzebował to podaję wymiary mojej tulejki.
-Grubość 5mm
-Średnica zewnętrzna 29mm
-Średnica wewnętrzna 19mm
Jakby ktoś potrzebował to podaję wymiary mojej tulejki.
-Grubość 5mm
-Średnica zewnętrzna 29mm
-Średnica wewnętrzna 19mm
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
5 mm?
MEGA dużo! Musiałeś mieć wał osadzony na maksa w stronę kosza
MEGA dużo! Musiałeś mieć wał osadzony na maksa w stronę kosza
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Sprawa wygląda tak, że założyłem jakaś zwykłą lipe ( miała z 1,5mm grubości reszty wymiarów nie znam ) i mi wirnik charatał o dekielek z simmeringiem, blachy na wirniku popękały i złom .AudioBas pisze:5 mm?
MEGA dużo! Musiałeś mieć wał osadzony na maksa w stronę kosza
Wziąłem zapasowy silnik ( w częściach ) i pojechałem do tokarza. Pomierzył mi to wszystko, taką wytoczył i śmiga, nic nie obciera
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam AudioAudioBas pisze:Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
Dlatego jedną trzeba wyciągnąć z innego zapłonu...
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem więc ją wywalamy i w jej miejsce wrzucamy cewkę CDI
nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, jeżeli żle to mnie popraw . Czy jak mam zaplon 6v to po wymianie tej cewki z cienkim drutem I zastosowaniu wirnika z RE, prąd ładowania bedzie 12v? czy dalej 6v? Czy może bede musiał przewinąć wszystkie cewki na 12v, jeżeli tak to jaką one mają oporność I jakim drutem są nawinięte?
pozdr)-
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak połączysz wszystkie cewki zgodnie ze schematem będziesz miał napięcie 12V.
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
dzieki Wujcio,wujcio pisze:Jak połączysz wszystkie cewki zgodnie ze schematem będziesz miał napięcie 12V.
rozumię że są 2 opcje :
1. to że w miejsce tej cewki z cienkim drutem wstawiam cewke CDI I łącze odpowiednio pozostale jak na twoim schemacie, wirnik RE I mam ładowanie 12v oraz cewke do CDI
2. to że zastępuje ta cewke z cienkim drutem inną cewką z innego stojanu z drutem grubszym, łącze wszystkie do tego drugiego schematu + wirnik RE I też mam ładowanie 12v z zaplonem na platynkach.
swoją drogą to tą drugą opcje zawsze można przerobić na ta z CDI,
Pytanie które mi jeszcze do głowy przychodzi to czy te cewki które zostają muszą być jeszcze dowinięte czy zostają w oryginale poza podpięciem ich w odpowiedni sposób?
Mówię tu o przerobieniu zapłonu 6v oczywiście.
Czy ktoś z forumowiczów zmierzył może jaka jest moc takiego zestawu?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2015-04-07, 15:37
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 84'
- Lokalizacja: Sąspów, okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A jak podpiąć światła?
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
jak masz altka RE z czterema kablami to dwa ida do swiatel jak w oryginale a jak z trzema lub orginal podpiety jak RE to z akumulatora.Kamil_52 pisze:A jak podpiąć światła?
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Oryginalna prądnica WSK do przerobki pod wirnik Royala to musi byc koniecznie 12 v czy moze byc 6 V ?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Myślę że można wykorzystać prądnicę 6V. Audio pisał o tym jakie cewki najlepiej dobrać ale wydaje mi się że tu też nie powinno być problemu.
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
u siebie miałem 6v ładowanie i 12v światła , po przeróbce jest spoko, jak na razie śmigam
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jasiu - sam przerabiałes prądnice czy ktos Ci to ogarną ?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
a wie ktos moze jakim drutem (jakiej grubosci) sa ponawijane cewki w stojanie Royala?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tak wydaje mi się że pisałem to w tym temacie.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
przeczolgales mnie przez temat
jesli jest to 0,8 to jest to fail na dzien dobry, bo grzac sie powinno bardziej niz WSK - chyba ze ma mniej zwojow.
(ZTCW WSK ma 0,85 i 120 zwojów)
zastanawiam sie jeszcze jak w warunkach domowych ocenic o ile magnes z Royala jest silniejszy od tego z WSK,
wtedy moznaby pokombinowac z grubszym drutem
wg moich obliczen cewki WSK da sie przewinac drutem 0,9 "na styk" tj ze ledwo dadza sie wlozyc na stojan.
Przy tej samej ilosci zwojow powinno sie to wtedy wszystko mniej grzac....
czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
jesli jest to 0,8 to jest to fail na dzien dobry, bo grzac sie powinno bardziej niz WSK - chyba ze ma mniej zwojow.
(ZTCW WSK ma 0,85 i 120 zwojów)
zastanawiam sie jeszcze jak w warunkach domowych ocenic o ile magnes z Royala jest silniejszy od tego z WSK,
wtedy moznaby pokombinowac z grubszym drutem
wg moich obliczen cewki WSK da sie przewinac drutem 0,9 "na styk" tj ze ledwo dadza sie wlozyc na stojan.
Przy tej samej ilosci zwojow powinno sie to wtedy wszystko mniej grzac....
czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK-175
- Lokalizacja: Domaniewice
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja przymierzam się do zakupu wirnika, ponieważ stary wirnik mi chyba wysiadł bo cewka CDI daje mi jedynie 12-14V (zamiast ok 50V), a nie znalazłem innego na sprawdzenie.rss pisze:czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
sprawdz ile ohm pokazuje, bo mogla przebicie zlapac. mysle ze nawet przy najbardziej zdymanych wirnikachIradalin pisze:Ja przymierzam się do zakupu wirnika, ponieważ stary wirnik mi chyba wysiadł bo cewka CDI daje mi jedynie 12-14V (zamiast ok 50V), a nie znalazłem innego na sprawdzenie.rss pisze:czy ktos planuje zakup wirnikow ? z checia dopisalbym sie na 2 sztuki. im bardziej kombinuje jak nawinac cewki
tym bardziej opadaja mi rece.
powinna dawac wiecej niz 14V
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK-175
- Lokalizacja: Domaniewice
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
ma 98ohm, przewinąłem ją już ponownie nie poprawiło się. Zmieniłem stojan, również bez rezultatu.rss pisze: sprawdz ile ohm pokazuje, bo mogla przebicie zlapac. mysle ze nawet przy najbardziej zdymanych wirnikach
powinna dawac wiecej niz 14V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość