Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jaki kondensator zielony masa i będzie git
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Działa! . Dzięki Savier! zawsze lepiej się upewnić.
Destroyers of the system
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Podłączyłeś to do cewek bezmasowych?
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tak, prądnica przerobiona ze schematu Wujcia pod wirnik royala.
Destroyers of the system
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 2013-10-30, 22:18
- GG: 0
- Moje maszyny: BMW R1150 GS ADV
WSK 175 M21W2S1 - Lokalizacja: okolice Zielonej Góry
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam
Przeczytałem temat. Fajna sprawa z tym altkiem. Pytanie podstawowe. Czy w PL można kupić wirnik do Royala? Ktoś wcześniej pisał że w Pruszkowie jest dystrybutor motocykli. Czy tam jest osiągalny?
Przeczytałem temat. Fajna sprawa z tym altkiem. Pytanie podstawowe. Czy w PL można kupić wirnik do Royala? Ktoś wcześniej pisał że w Pruszkowie jest dystrybutor motocykli. Czy tam jest osiągalny?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jeśli się nie mylę to chyba kolega z forum Oktan sprzedaje takowe. Poszukaj w dziale "Sprzedam".
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 2013-10-30, 22:18
- GG: 0
- Moje maszyny: BMW R1150 GS ADV
WSK 175 M21W2S1 - Lokalizacja: okolice Zielonej Góry
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Kolego na pewno użytkownik OKTAN? Nie znalazłem żeby miał do sprzedaży
-
- Posty: 2252
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tak, na pewno
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Oktan175 nick miał chyba dokładnie
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Z drobnym opóźnieniem odczytałem .Tak mam cały czas dostępne .
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak coś też mam używane, ale w dobrym stanie
Nawet całe zapłony na Royalu, które objechały BAŁKANY i nie tylko
Nawet całe zapłony na Royalu, które objechały BAŁKANY i nie tylko
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Panowie. Przymierzam się w zimę do wzmocnienia instalacji elektrycznej w WSK. Plan jest taki by zamiast Standardowych 12V 55W na aku oraz 12V 35W na reflektor zrobić instalację jednoobwodową by pociągła wszystkie odbiorniki + żarówka H4 ( i mały nadmiar na jakąś ładowarkę bądź może kiedyś przyczepkę niewiadówkę) Teraz mam pytanie po śledzeniu wątku co jest lepsze.
1 Kupić zestaw z royala 12V 120W + koło magnesowe + regulator
2 kupić regulator i koło magnesowe a cewki przewinąć ( jednak szukałbym na forum kogoś komu mógłbym to zlecić)
i kolejne pytanie. Gdy wsk będzie pracować na H4 to przełącznik świateł wytrzyma takie prądy czy lepiej puścić prądy przez przekaźnik??
1 Kupić zestaw z royala 12V 120W + koło magnesowe + regulator
2 kupić regulator i koło magnesowe a cewki przewinąć ( jednak szukałbym na forum kogoś komu mógłbym to zlecić)
i kolejne pytanie. Gdy wsk będzie pracować na H4 to przełącznik świateł wytrzyma takie prądy czy lepiej puścić prądy przez przekaźnik??
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Lepiej idź w magneto, wirnik z royala lata luźno na wale, do tego dochodzą kombinacje z przewijaniem itd. W tych czasach, przynajmniej dla mnie to gra nie warta świeczki.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Zamiana całości z royala byłaby najprostsza jednak czytałem w postach o tym że komuś spaliło się uzwojenie prawdopodobnie z powodu iż w oryginale wszystko pracuje w oleju z tego powodu pomyślałem o przewinięciu układu. A że znam się tylko na prostej elektryce to zwracam się do bardziej doświadczonych A to bardzo luźno pasowane jest to magneto?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2015-01-25, 18:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
WSK 175
Komar - Lokalizacja: Gołaszewo
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Luz jest okoł 0,1mm.
Ja zastosowałem stalową taśmę 0,05mm jaką używa się w narzędziowniach do owinięcia czopa wału i jest super.
Ja zastosowałem stalową taśmę 0,05mm jaką używa się w narzędziowniach do owinięcia czopa wału i jest super.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
0,1mm wydaję się mało. chociaż nie wiem czy tego luzu nie zlikwidowałbym osadzając magneto na kleju do łożysk/gwintu? szczególnie klej do łożysk podda się gdy pociągnie się koło ściągaczem.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2015-01-25, 18:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak M10
WSK 175
Komar - Lokalizacja: Gołaszewo
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Kleje do gwintów czy łożysk na tak dużej powierzchni mogą sprawić trochę kłopotu przy demontażu. A wirniki mogą się uszkodzić. Ich budowa jest raczej delikatna i nie ma w nich żadnego gwintu do zamocowania ściągacza.
Przy zastosowaniu kleju koniczne byłoby podgrzanie tego połączenia przed demontażem. Powinno to ułatwić zdjęcie wirnika z czopa wału
Przy zastosowaniu kleju koniczne byłoby podgrzanie tego połączenia przed demontażem. Powinno to ułatwić zdjęcie wirnika z czopa wału
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest docięcie blaszki żelaznej z puszki od piwa na cały obwód czopa zostawiając wyłącznie miejsce na klin . Wirnik wchodzi płynnie , trzyma się solidnie i nie ma mowy o biciu. Demontaż w tym przypadku jest znacznie łatwiejszy niż przy użyciu kleju.
Spalenie alternatora występowało wyłącznie przy zastosowaniu prądnicy Royala zaś w przypadku montażu zmodyfikowanej prądnicy od WSK problem nie następuje.
Modyfikacja to tylko zmiana kolejności połączeń cewek . Przewijanie wyłącznie jednej cewki tylko w przypadku gdy chcemy zapłon bezstykowy.
Spalenie alternatora występowało wyłącznie przy zastosowaniu prądnicy Royala zaś w przypadku montażu zmodyfikowanej prądnicy od WSK problem nie następuje.
Modyfikacja to tylko zmiana kolejności połączeń cewek . Przewijanie wyłącznie jednej cewki tylko w przypadku gdy chcemy zapłon bezstykowy.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Miałem taki wirnik przez chwile, jak zobaczyłem jak pasuje na wał to szybko się go pozbyłem. O ile dobrze pamiętam, to trzeba jeszcze dorobić dystans między niego i a dekielek uszczelniacza.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Kup CDI 150W na magnecie, zamiast bawić się w rzeźbe z royalem. Przy CDI stary zapłon odkręcasz, nowy przykręcasz, podłączasz kilka przewodów i jeździsz, a przy royalu masz wątpliwą przyjemność zabawy z przewijaniem cewek, przelutowywaniem i docinaniem puszki od piwa na czop wału
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości