Strona 1 z 1

Usprawnienia gaźnika GM26U

: 2009-12-21, 15:13
autor: bing17
Witam.
Naprawiam właśnie silnik od motocykla SHL M17 Gazela. Wyjąłem gaźnik, wyczyściłem itp. zrobiłem całą obsługę jaką powinienem zrobić. Jednak, często słyszałem o zawodności tych gaźników. Mam w zapasie nowy, nieużywany korpus do tego gaźnika i pomyślałem, że warto Was zapytać jakie proponujecie usprawnienia tego gaźnika. Oczywiście mowa tutaj o względach czysto ekonomicznych, nie mam na celu zrobienia z niego gaźnika do motocykla sportowego. Na co należy zwrócić szczególną uwagę ?? Czy ten gaźnik lubi gdzieniegdzie się "pocić" ?? Co warto w nim poprawić ??
Pozdrawiam bing17.

Re: Usprawnienia gaźnika GM26U

: 2009-12-21, 15:39
autor: kamil_Ziomek
Jeśli masz nowy nie urzywany to pasowałoby ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej ale bez specjalnej śrubki jest ciężko. Fajnie regulacja tego gaźnika opisana jest w książce do twojego motorku.
Ja to opisze w skrucie utawiam zapinke na iglicy według instrukcji, śrubke od regulacji naciągu linki mocno poluzowuje aby linka miała spory luz (silnik ciepły) śrubke od dodatkowego powietrza wkręcam do oporu ustawiam przepustnice w położeniu w którym silnik pracuje równo , a następnie wykręcam śróbke dodatkowego powietrza do momentu uzyskania największych obrotów. Puźniej zostaje regulacja obrotów biegu jałowego i naciągu linki.
Mój gaźnik poci się delikatnie przy śrubie mocującej odstojnik. Nowego lepiej nie rozbierać więcej niż potrzeba. Możesz przesmarować przepustnice olejem silnikowym.