Strona 1 z 1

WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.

: 2014-04-03, 14:27
autor: cienkibolo
Pytanie jak w temacie, jakie podnóżki kierowcy? Spawane czyli pręt do płaskownika z otworami czy kute?

Re: WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.

: 2014-04-03, 14:55
autor: DarekRz
A co masz na myśli pisząc "kute"?
Wg. mojej wiedzy był tylko jeden rodzaj podnożków kierowcy. Taki jak w katalogu części - foto ze strony poniżej.
Jedynie w starszych modelach ten "płaskownik" był solidniejszą odkuwką o grubości ok. 12 mm - wykrawaną sztancą na gorąco - co widać po brzegach i po kształcie ząbków wokół otwory na śrubę. Mlodsze egzemplarze mają często wersję - economik - czyli wycięty płaskownik z ząbkowaniem wokół otworu nacinanym na zimno.
Nie wiem, kiedy nastąpiła ta ekonomizacja - w motorze, który mam były obie wersje. Mój ojciec miał wsześniej fumkę kupioną w 61 r. Potem, w '65 kupil nową i tę ja posiadam, ale jeden z podnóżków jest przekręcony od starej. Wynikałoby z tego, że do 61 włącznie były te z grubszego materiału, choć może być i tak, ze były równolegle różne - że wcale nie czas o tym decydował, tylko montowali co akurat mieli.

Re: WFM 1959 jakie podnóżki kierowcy.

: 2014-04-03, 15:46
autor: cienkibolo
I wszystko jasne.
Po prostu odpadł mi jeden podnóżek. W garażu miałem jeszcze kute czyli takie jak na tej aukcji;
http://allegro.pl/wsk-podnozki-gumy-sto ... 36887.html
nie wiedziałem jakie są założone w WFM. Założyłem te kute ale już spawam te z katalogu i wracam do oryginału.

Wygląda że te z aukcji są od WSKi.