Strona 1 z 1
					
				Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-02, 19:29
				autor: tom18
				Witam, jako, że nie mogę jeździć oryginalna WSK (brak prawka i sprawy zdrowotne) zastanawiam się nad budową repliki. Jestem w posiadaniu oryginalnych błotników (tylny w stanie b. dobrym - chyba z M06B3, przedni głęboki (a z jakiego modelu - nie wiem), zbiornika (garbaty) i plastikowej lampy (ta z "kominem" - też M06B3). 
Jako dawca ramy i napędu posłuży motorower Romet Router WS50. Jest to mniej więcej kopia Suzuki GN 125 z silnikiem Hondy Cub, poruszająca się na kołach 18" (2.75 i 3.00). 
Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat - wiem i liczę się z tym, że nie jest to oryginał i nigdy nim nie będzie.
Z tego co już zrobiłem, to  zamontowałem przednią lampę z tym, że oryginalny wkład zamieniłem na H4 firmy WESEM - pasuje bez problemu, oraz wymieniłem plastikowy błotnik na ten metalowy z WSK - muszę jeszcze tylko mocowania dorobić, bo kupiłem bez.
Na dzień dzisiejszy mam problem z mocowaniem zbiornika (muszę wykonać od podstaw mocowanie) i kanapą (ale ta będzie wykonana od podstaw). W kwestii osprzętu, mam tylko jedno pytanie - czy ktoś z was niema wolnego licznika z pasującego do tej lampy - sprawny być nie musi - niech tylko wygląda? 
Budowę repliki rozkładam w czasie z prostego powodu, motorowerem codziennie śmigam do pracy.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-02, 19:44
				autor: daroohd
				może wyjść ciekawy sam wstaw foto w głowie ciężko to poskładać.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-02, 23:04
				autor: Jakub
				Dokładnie . Jakieś foto .
Poza tym to nie będzie replika tylko jakiś Promot  

 
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-03, 00:33
				autor: tom18
				No i pojawiło się pierwsze pytanie - a mianowicie jaka była wysokość zbiornika w garbatej WSK - w senie, od ziemi do dolnej krawędzi baku.
Wczoraj już nie dałem rady więcej pisać. Mam w zamyśle pomalować nadwozie na kolor czarny - czy RAL9006 będzie odpowiedni? Poza tym szpachlówka, papiery ścierne (220 i 320) i podkład pod lakier już zakupione i czekają na odpowiedni moment. 
Dopóki nie porobię pomiarów i mocowań pod elementy nadwozia, to nie mam co malować elementów - szkoda mojej pracy. Moim jedynym ograniczaniem jest brak możliwości cięcia/spawania posiadanej ramy.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-03, 14:29
				autor: krzysiek200
				Dla mnie bez sensu. Jak chcesz jezdzic klasykiem to moim zdaniem lepiej odlozyc 1500 zl na prawo jazdy, kupic wueske i jezdzic jak czlowiek a nie jakims wynalazkiem.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-03, 15:18
				autor: tom18
				Wiesz, nie mówię, że nie. ale na swoją obronę powiem, że wszystkie części od WSK zostaną odnowione. Na razie pośmigam "wynalazkiem", a później jak już będzie prawko to to wszystko zostanie zainstalowane we właściwej maszynie. 
Przede wszystkim, postępuje według jednej zasady "nie dewastować oryginału"
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-03, 15:20
				autor: Szymon_1998
				tom18 pisze:
 Mam w zamyśle pomalować nadwozie na kolor czarny - czy RAL9006 będzie odpowiedni? 
Czarny to  RAL 9005.
 
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-04, 13:18
				autor: ziorko
				Osobiście jestem Ciekawy jakby to wyglądało 

 
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-04, 18:04
				autor: AndrzejJ
				Jeśli masz B powyżej 3 lat to możesz jeździć rowerem, jeśli jeszcze nie masz, to zrób, i przez najbliższe 3 lata jeździj oryginalnym routerem, potem wywal to na złom i kup sobie 125.
Taka rzeźba jest dla mnie bez sensu.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-07, 23:30
				autor: jasiu
				na moje to szkoda kasy ładować w takie udziwnienia ( pomijam już fakt że nie jestem fanem tego typu przeróbek jakichkolwiek sprzętów ) Później będziesz miał problem żeby sprzedać ten wynalazek. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na odbudowę oryginału albo na zakup takiego do remontu i powoli byś sobie dłubał, a routerem jeździł normalnie, ale to tylko moje zdanie i nie musisz się ze mną zgadzać.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-08, 00:00
				autor: tom18
				Trzymam się tego, że niczego nie niszczę. Wszystkie części zdemontowane z Routera, ma zakonserwowane i schowane. W każdym momencie mogę wrócić do oryginału. Tak samo części z WSK - wszystkie są oryginalne, bez cięcia czy spawania. 
Co do kosztów to nadwozie (lampa, błotniki zbiornik), zamknęły się w kwocie 100 zł, doliczając materiały (papiery ścierne, podkład lakier itd), jestem w kwocie 150 zł. Fakt, na dzień dzisiejszy nie mam boczków - ale to z prostej przyczyny brak ich w dobrych cenach i względnie blisko.
			 
			
					
				Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"
				: 2015-05-08, 13:14
				autor: grand
				nie bardzo wiem co chcesz osiągnąć, albo kup sobie coś co będziesz mógł remontować - w nie dalekiej przyszłości jeździć po drogach publicznych, albo coś bez papierów do jazdy po "polach". chyba ze chcesz custom-a? daj jakieś fotki i rozwiń bardziej temat.