Strona 1 z 1

Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-06, 20:32
autor: fido1979
Koledzy, mam pytanie.Nabyłem motocykl jak na foto.Maszyna stała ponad 20 lat nie odpalana.Pytanie - od czego zacząć próbę przekręcenia silnikiem żeby go nie uszkodzić?Świece zapłonowe są wkręcone więc syfu chyba nie naszło.Zdjęte są kolektory wydechowe i nie wiem czy od tej strony zaworów jakaś śniedź nie złapała.Czy wlać na tłoki w cylindry od góry np olej?

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-06, 21:03
autor: qpa
Wlej olej na tłoki a najlepiej naftę, i zakręć silnikiem nawet pchając na biegu, olej proponowałbym zlać przed ruszaniem i zalać najtańszym olejem nawet samochodowym, po nagrzaniu zlać i zmienić na docelowy.

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-06, 21:31
autor: fido1979
Wlanie nafty rozważałem ale czy nie za bardzo rozpuści nagary i osady i czy nie wpłynie negatywnie na wszelkie uszczelnienia w silniku?

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-06, 22:19
autor: qpa
Nic się nie stanie, a ładnie ruszy przyrdzewiałem pierścienie :)

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-07, 04:10
autor: MajkelCIN
Jak już wlejesz naftę/olej/ czy WD40 do cylindrów, to nie ruszaj od razu wałem korbowym. Poczekaj z dzień-dwa, a nawet tylko pół dnia. Niech wszystko, co ma się wymoczyć, niech się porządnie wymoczy w zalewajce.

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-07, 17:15
autor: daroohd
qpa pisze:Wlej olej na tłoki a najlepiej naftę, i zakręć silnikiem nawet pchając na biegu, olej proponowałbym zlać przed ruszaniem i zalać najtańszym olejem nawet samochodowym, po nagrzaniu zlać i zmienić na docelowy.

Kolego zalej olejem motocyklowym jaki ma być polecany przez producenta japońskie motocykle maja ten sam olej w skrzyni i silniku wiec nie ma co kombinować z samochodowym, jak chcesz tanio kup Mannola 10w40. kapni po pare ml oleju pod świece i zakręć silnikiem np na biegu jak polecają koledzy, zalej paliwo z jakiejś strzykawki lub butelki i zobacz czy chyci, może się okazać ze stare paliwo pozalepiało dysze w gaźniku, no i nie zalewaj baku do pełna bo jak stał nie pełny to jak puści w środku rdza to ci pozasyfia wszystko.

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-07, 22:04
autor: fazerofz6y
Prze odpaleniem rozkrec gazniki i je przeczysc a przede wszystkim dysze .

Re: Kawasaki LTD 440 LTD 550

: 2016-12-07, 23:03
autor: Majster55
wyczyść gaźniki, ale najlepiej tylko na tyle, aby ich nie rozregulować, bo jakaś szansa zawsze jest, że może są ustawione poprawnie. synchro dopiero po odpaleniu. ja bym na Twoim miejscu po wstrzyknięciu oleju na tłoki i odczekaniu jakiś czas zrobił kilka obrotów ręcznie - kluczem osadzonym na czopie. wydaje mi się, że pod lewą kapą powinno być przygotowane pod nasadke