Strona 1 z 1
Komar
: 2007-06-18, 02:13
autor: irek
Cześć, ja zanim dosiadłem WSK 175 zdobywałem szlify na komarze, zarówno w jeździe jak i mechanice. Chciałbym porozmawiać, powymieniać zdania na temat komara. Napewno ktoś z forumowiczów takiego ma lub miał, może znacie jakieś usprawnienia albo ciekawe patenty?
Pisać co bądź o komarze proszę
![:)](./images/smilies/smile.gif)
: 2007-06-18, 08:23
autor: 125 arek
mam rometa kadeta znaczy w sumie to nie ja ale mój brat
kolega rozwiercił w swoim gaźnik założył sportową ,świecę, wypolerował kanały ,i jeździ 60 zamykając licznik
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: 2007-06-23, 13:50
autor: golfer
Hej mam komarka z 63r na pedała. W tym roku zrobilem kapitalke. silnika nie dotykałem wziołem sie za rame i podzespoły. Musze powiedzieć ze komar ma dusze ale jak to komar jest awaryjny. Moze nie tyle co silnik a podzespoły. Prawdą jest równiez to ze nie jest on nowy i gdy był to pewnie chodził inaczej.
pozdrawiam Przemek
: 2007-06-23, 17:22
autor: art
Ja mam Ogara, prawe to samo co komar tylko że nowsze
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Żeby usprawnić można wypolerować komorę spalania, odciążyć tłok, założyć gaźnik K60b od Delty.
: 2007-07-09, 20:34
autor: Wężu
Dziadek mojego kumpla ma komarka nie wiem jaki model 2 biegi bez pedałów. Tylko że to jest rozpad jak jest zimny to nigdy nie odpala na kopke jek ciepły to już prędzej odpada mu lakier i jest cały rozklekotany. Jak będzie go sprzedawał to jestem pierwsy (i jedyny) w kolejce. Co to usprawnień to my mu odkręcaliśmy tłumik i jakby trochę szybciej jeździł.
: 2007-07-09, 23:17
autor: Pietrusek
Ja tez zaczynałem od Komara model 2351 (mam go do tej pory) pierwsze dni po uruchomieniu to conajmiej trzy wypady do sklepu po czesi a miałem go na wsi a do sklepu 5km dobry trening,ale pózniej latał niezawodnie przez dwa sezony.Z komarów mam jeszcze 232,2330,231 mam tez komara sporta w czesiach oraz komara a raczej silnk do komara ze sprzegłem odsrodkowym i jedno biegowa skrzynia.
: 2007-07-09, 23:31
autor: Alien
Co to usprawnień to my mu odkręcaliśmy tłumik i jakby trochę szybciej jeździł.
Musze Cie zasmucić..Odkręcenie tłumika nie jest usprawnieniem
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
pewnie rura była tak zapchana że juz lepiej jeździło sie bez...ehh..aż żal czytać takie farmazony..
Btw ja mam komara, zrobiłem go raz a porządnie, nie spieszyłem sie i wszystko robiłem dokładnie...teraz tylko leje do baku..
kolega rozwiercił w swoim gaźnik założył sportową ,świecę, wypolerował kanały ,i jeździ 60 zamykając licznik
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sportowa świeca??A co to takiego
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
może po prostu była sprawna?
: 2007-07-10, 11:42
autor: Wężu
Alien pisze:pewnie rura była tak zapchana że juz lepiej jeździło sie bez...ehh..aż żal czytać takie farmazony..
Pisałem że to jest rozpad. Tłumik go po prostu mulił.
: 2007-09-05, 16:53
autor: golfer
Ogólnie o komarkach nie można złego słowa powiedzieć mają swoje zalety i wady. Posiadają swój urok. Wszystko zalezy od stanu w i eksploatacji. Jak sie wie do czego słuzy taki sprzęt to można tylko lać i jeżdzić.
pozdrawiam posiadaczy komarów
: 2007-09-08, 15:51
autor: soltys_16
Slyszalem ze mozna zamontowac tlok od czeskiej jawki 50 tylko trzeba troche przypilowac go na koncu, ale glowy nie daje, tlok ten ma 3 pierscienie zamiast dwoch, ale o pierscieniach to juz inna dyskusja, jedni za drudzy przeciw. Zawsze mozna sprawdzic...
Re: Komar
: 2009-01-26, 19:19
autor: Gracjan
Ja mam Komara 3 z 1975 roku. Został uruchomiony na wakacjach w 2007 roku i po ok. 25 latach odpalił za 2 kopem
![:shock:](./images/smilies/omg.gif)
po uprzednim wlaniu resztek benzyny z kanistra. Odpala za 1 kopem do dziś nawet przy mrozach o dziwo że jak kiedyś zdjąłem głowice i cylinder to zobaczyłem że luz w zamku pierścienia dwukrotnie przekracza normę zużycia
![:shock:](./images/smilies/omg.gif)
. Odkąd został odpalony to zmieniłem tylko przerywacz bo stary był zjechany i zrobiłem kilka usprawnień. Planuje zrobić mu jakąś małą renowację przez wakacje bo stan wizualny nie jest zadowalający.
Re: Komar
: 2009-01-26, 20:08
autor: rutkowski
ach poczciwy romecik
miałem 2 lata temu piździorynkę, była jak brzydka dziewczyna fajnie się jeździło ale wstyd się było pokazać
pary jej nie brakowało i nawet się za bardzo nie psuła, sprzedałem ją po 3 tygodniach bo nigdzie nie mogłem dostać wałka zdawczego, raz nawet wziąłem zepsutą wsk 125 na hol
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
miałem zrobione 2 patenty w niej
patent 1: obciąłem końcówkę tłumika, dźwięk był prawie jak w wsk
patent 2: obniżenie tłoka o 3mm po tym zabiegu silnik dostał skrzydeł
Re:
: 2009-02-07, 11:28
autor: misiek125
soltys_16 pisze:Slyszalem ze mozna zamontowac tlok od czeskiej jawki 50 tylko trzeba troche przypilowac go na koncu, ale glowy nie daje, tlok ten ma 3 pierscienie zamiast dwoch, ale o pierscieniach to juz inna dyskusja, jedni za drudzy przeciw. Zawsze mozna sprawdzic...
niestety próbowałem to zrobić tłok pasuje do cylka ale sworzeń jest inny
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Komar
: 2009-07-03, 10:48
autor: grande
Heheh też mam Komara, model 2350. Podobno kiedyś właśnie na moim egzemplarzu ludzie zdawali na kartę motorowerową. Komar awaryjny? Swojego mam już 8 lat i jedyne co w nim wymieniłem to cewka wysokiego napięcia, właściwie to pali nawet lepiej niż moja WSK xD
Re: Komar
: 2009-07-05, 17:16
autor: kamil_Ziomek
A co usprawnien to zmień zębatke z na kole na mniejszą i już lepiej leci. Prubowałem paru rzeczy ale jeśli nie mienisz tego gaźnika to i tak nic więcej nie zyskasz. 12 mm to trochy mało na silnik 50ccm
Re: Komar
: 2009-07-15, 20:34
autor: jarek_moto
A ja niedawno nabyłem Komara 2320 '71, z silnikiem rozebranym w mak i nie wiem czy kompletnym, dlatego jeśli ktoś ma katalog części do tego pierdziela to byłbym wdzięczny za podesłanie, instrukcja tez mile widziana
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Re: Komar
: 2009-08-02, 13:02
autor: kamil_Ziomek