Gazniki ---BING---
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Gazniki ---BING---
A WIEC TEN JEST NA STO PROCENT Z WSK
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=415287987" target="_blank" target="_blank
A ten to z czego
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=408889521" target="_blank" target="_blank
gosc pisze ze do wsk ale takiego to jeszcze nie widzialem
JAk myslicie??
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=415287987" target="_blank" target="_blank
A ten to z czego
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=408889521" target="_blank" target="_blank
gosc pisze ze do wsk ale takiego to jeszcze nie widzialem
JAk myslicie??
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BINGO---
Gaźnikz linku pierwszego ma 26mm przelotu i dysze 115 (zastosowanie do wsk125) jest poprawne. Gaźnik z 2 linku ma 23mm przelotu więc wątpie że to od sportowej wueski.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BINGO---
26 mm do 125? Nigdy w życiu. Tyle ma kobuz. 125 ma chyba gardziel 21mm. 23 mm ma bodajże którąś mz 150
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BINGO---
Mi tez tak jak Adaskowi sie wydaje ze to z jakiejs MZ
Ale tu na forum mamy wielu znawcow na temat gaznikow wiec zapraszam do dyskusji
Ale tu na forum mamy wielu znawcow na temat gaznikow wiec zapraszam do dyskusji
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Witam. Podejrzewam mz ts 150 bądź któraś z tych starszych
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Do orginalnej 125 to też wiem że nie ale do tej co ma 14KM i 4 biegi (mowa o 125 a nie 175) to raczej tak a w sportowych chyba były gaźniki o większym przelocie.
Chociaż ten tekst z naszego forum wskazuje że jest to gaźnik od 175. Opis poniżej.
Silnik
Typ: 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki)
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Liczba i układ cylindra: Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15*
Pojemność skokowa w cm3: 173,4
Średnica cylindra w mm: 61
Skok tłoka w mm: 59,5
Stopień sprężania: 9
Ciśnienie sprężania: 735 kPa (7,5 kG/cm3)
Moc maksymalna w KM (kW): 14 (10,3)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 6300 obr/min
Moment obrotowy w Nm: 16,31 (1,7 kGm)
Prędkość obrotowa przy momęcie maksymalnym: 5700 obr/min
Rodzaj rozrządu: symetryczny, krawędziami tłoka
Kąt otwarcia okna kanału ssącego: 158* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału dolotowego: 120* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału wylotowego: 166* obrotu wału korbowego
Paliwo: benzyna LO 94
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,5-3,9
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,3-0,4
Zalecana Świeca zapłonowa wg skali Bosch lub KLG: 250-260 lub F100
Odstęp elektor świecy w mm: 0,5-0,6
Filtr powietrza: Siatkowy, zwilżany olejem z benzyna (1:1)
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 4 tarczowe
Skrzynka biegów: 4 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: 1-2,93 2-1,79 3-1,35 4-1,0
Przełożenia na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280: 1-3,24 2-2,18 3-1,49 4-1,0
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu: 0,7 l
Wyprowadzenie napędu: Kołem zębatym łańcuchowym
o podziałce 12,7 mm (1/2'') 15 zębów i szer. 7 mm
Koło zębate duże:
-M21W2S2 45 zębów
Łańcuch:
-M21W2S2 122 ogniwa, dl. 1549,4 mm
Chociaż ten tekst z naszego forum wskazuje że jest to gaźnik od 175. Opis poniżej.
Silnik
Typ: 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki)
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Liczba i układ cylindra: Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15*
Pojemność skokowa w cm3: 173,4
Średnica cylindra w mm: 61
Skok tłoka w mm: 59,5
Stopień sprężania: 9
Ciśnienie sprężania: 735 kPa (7,5 kG/cm3)
Moc maksymalna w KM (kW): 14 (10,3)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 6300 obr/min
Moment obrotowy w Nm: 16,31 (1,7 kGm)
Prędkość obrotowa przy momęcie maksymalnym: 5700 obr/min
Rodzaj rozrządu: symetryczny, krawędziami tłoka
Kąt otwarcia okna kanału ssącego: 158* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału dolotowego: 120* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału wylotowego: 166* obrotu wału korbowego
Paliwo: benzyna LO 94
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,5-3,9
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,3-0,4
Zalecana Świeca zapłonowa wg skali Bosch lub KLG: 250-260 lub F100
Odstęp elektor świecy w mm: 0,5-0,6
Filtr powietrza: Siatkowy, zwilżany olejem z benzyna (1:1)
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 4 tarczowe
Skrzynka biegów: 4 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: 1-2,93 2-1,79 3-1,35 4-1,0
Przełożenia na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280: 1-3,24 2-2,18 3-1,49 4-1,0
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu: 0,7 l
Wyprowadzenie napędu: Kołem zębatym łańcuchowym
o podziałce 12,7 mm (1/2'') 15 zębów i szer. 7 mm
Koło zębate duże:
-M21W2S2 45 zębów
Łańcuch:
-M21W2S2 122 ogniwa, dl. 1549,4 mm
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
A wiec moze to wsk 125 calkiem ciekawe
Moze ma ktos jakas fotke z silnikiem 125 i zamontowanym tam takowym gaznikiem ?
Niezla to ciekawostka ,nie uwazacie?
A gdzie reszta naszych Formuowiczow
Zapraszam do DYSKUSJI.......
Moze ma ktos jakas fotke z silnikiem 125 i zamontowanym tam takowym gaznikiem ?
Niezla to ciekawostka ,nie uwazacie?
A gdzie reszta naszych Formuowiczow
Zapraszam do DYSKUSJI.......
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
kamil_Ziomek, żadna WSK 125 nie ma 14KM, nawet sportowa, nie słyszałem o takiej:p
Gaźnik z 1. linku jest przecież do WSK SPORT 2 i nad czym sie tu rozwodzić, co do drugiego gaźnika to nie mam pewności, czy to MZ.
Gaźnik z 1. linku jest przecież do WSK SPORT 2 i nad czym sie tu rozwodzić, co do drugiego gaźnika to nie mam pewności, czy to MZ.
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Mam książkę serwisową od mz to zobaczę później na średnicę gardzieli. Stawiam na ts 150
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Ten bing co ma 23mm gardziel na pewno nie jest od MZ. W MZ 150 były bingi 53 o śr gardzieli 24mm. Ta 23-ka równie dobrze może być od kosiarki, glebogryzarki i tego typu sprzętów. Ta firma produkuje gaźnik do samolotów, kosiarek, pił, motorów BMW itp. ,więc asortyment modeli ma ogromny od śr. 9mm do 48 z tego co pamiętam. Wysoka jakość sprawia że jest często wykorzystywana do różnego typu przeróbek. W czym pracował konkretnie ten egzemplarz to już chyba tylko on sam wie...
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
"mylić się jest rzeczą ludzką" dzięki za wyprowadzenie z błędu
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
No właśnie nie jestem pewien ale ktoś dał skan książki w którym była opisana wsk 175 o mocy 18km i 5 biegów ale nie wiem gdzie to jest bo w tej książce było włańie też gdzieś o tym wpomniane.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
nie slyszałem o WSK 175 z moca 18 KM i 5 biegową skrzynią biegów.słyszałem za to o WSK Formaero z mocą 21 KM i 6 biegową skrzynią ;]
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
18KM z 175cc i 5 biegów miały chyba prototypowe silniki 3.41.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Tak właśnie i były też prototypy 125 z silnikiem 3.42
Lata 1975-1979 to okres ukierunkowania na motocykle z silnikiem własnej konstrukcji. OBR przy WSK Świdnik podejmuje własne prace (porzucając konstrukcję ZM w Nowej Dębie) nad nowymi silnikami do motocykli turystycznych, w oparciu o doświadczenia zdobyte przy konstrukcji silników do motocykli sportowych, takich jak: „Formaero”, „Rodeo”. Początkowo powstaje konstrukcja silnika 3.40, w którym układ tłokowo-korbowy, głowica, cylinder, gaźnik, prądnica pozostaje z dotychczasowego silnika W2, natomiast nowa jest skrzynia biegów. Następnie powstaje już nowy silnik o symbolu 3.41 z nowym układem korbowo-tłokowym, głowicą, cylindrem o pojemności 175 ccm i mocy 16KM. Powstaje również silnik 3.42 o pojemności 125 ccm i mocy 13KM. Do wymienionych silników skonstruowano i wykonano prototypy w klasie 125 ccm M30T turystyczny i 175 ccm M30S sportowy.
Lata 1975-1979 to okres ukierunkowania na motocykle z silnikiem własnej konstrukcji. OBR przy WSK Świdnik podejmuje własne prace (porzucając konstrukcję ZM w Nowej Dębie) nad nowymi silnikami do motocykli turystycznych, w oparciu o doświadczenia zdobyte przy konstrukcji silników do motocykli sportowych, takich jak: „Formaero”, „Rodeo”. Początkowo powstaje konstrukcja silnika 3.40, w którym układ tłokowo-korbowy, głowica, cylinder, gaźnik, prądnica pozostaje z dotychczasowego silnika W2, natomiast nowa jest skrzynia biegów. Następnie powstaje już nowy silnik o symbolu 3.41 z nowym układem korbowo-tłokowym, głowicą, cylindrem o pojemności 175 ccm i mocy 16KM. Powstaje również silnik 3.42 o pojemności 125 ccm i mocy 13KM. Do wymienionych silników skonstruowano i wykonano prototypy w klasie 125 ccm M30T turystyczny i 175 ccm M30S sportowy.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
brzmi ciekawie ta moc. Ale to muszą być prawdziwe perełki o ile jeszcze istnieją
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
175 znalazłem na naszym forum w dziale modele wsk jedna była sokół a druga chyba orlik.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Witam. Mam w posiadaniu gaźnik Bing o numerze 1/23/8 i nie wiem od czego jest, być może z jakiejś kosiarki. Ma dorobiony króciec aby można go zamocować w WSK 175. Moje pytanie - czy taki gaźnik zadziała w 175? Czy potrzebne jakieś modyfikacje a może ktoś taki zakładał u siebie?? Poniżej zamieszczam kilka zdjęć.
http://img27.imageshack.us/gal.php?g=dsc01622c.jpg
http://img27.imageshack.us/gal.php?g=dsc01622c.jpg
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
Możesz założyć. Tylko pamiętaj że Twój Bing ma 23mm a oryginał 26mm. Da to efekt taki że jak założysz binga i wciśniesz gaz do końca to będzie tak jak w oryginale na 3/4. Można się domyśleć że w ten sposób nie przekroczysz pewnie 100km/h. Piszę tak bo powierzchnia gardzieli binga jest ok 25% mniejsza niż pegaza. Może dochodzić też kłopot przegrzewania sie z racji mniejszej ilości mieszanki itp.Pocieszenie jest takie że poprawią się dolne partie obrotów.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Gazniki ---BING---
W Wsk Sport 2 i Trialach, Mr-kach stosowano bingi o średnicy gardzieli 26mm. O ile dbrze kojarze w prototypie m22 zastosowano silnik w1 na gaźniku GM24 osiągający 13 KM. W żadnej seryjnej 125 nie stosowano nigdy gaźnika na gardzieli 26mm !!! Co innego gdy chodzi o motocykle trialowe, bądź wyścigowe, ale to już inna bajka. Tak więc seryjna 175 W-2 ma gaźnik o średnicy gardzieli 26mm, a 125 o średnicy 20mm. Nie mówmy o prototypach, bo było tego bardzo dużo w różnych konfiguracjach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości