Strona 1 z 1

Plomby i uszczelki w fabrycznie NOWYM silniku

: 2009-08-09, 12:52
autor: mikenio
Siemanko! Znalazłem w mojej miejscowości starego dziadka, który ma silnik od WSK 125. No właśnie, niby zwykły silnik zawinięty w szmaty i leżący na półce w ogrzewanym pomieszczeniu. Cały sęk w tym, że silnik wygląda jak nówka, a dziadek cały czas zapewnia, że silnik jest nowy, z Polmozbytu i nigdy nie uruchamiany. Jako że człowiek ten cieszy się raczej opinią bajkopisarza i gawędziarza, chciałem Was zapytać - gdzie fabrycznie nowe silniki miały plomby, i gdzie były wszystkie uszczeliki?

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-09, 18:39
autor: Tukan
Jedna plomba jest przy wylocie wydechu, druga przy tylnym mocowaniu silnika na śrubce od mocowania osłony sprzęgła. Dodatkowo nowy silnik ma razem nowy gaźnik z zaślepką (przy wydechu również zaślepka) a zaraz przy nim powinna wisieć karteczka (o ile się zachowała).

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-09, 19:57
autor: pawel15
I chyba powinno być widać plamy z hermetyku który był używany do składania silników(bynajmniej na fabrycznie nowych silnikach wystawianych na allegro takie plamy są).

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-09, 22:16
autor: Weros
Sprawdź kanał wydechowy czy nie ma w nim nagaru, czy na tłoku nie ma rys, przepustnica czy są rysy itp.

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-09, 23:32
autor: mikenio
Zaślepka na wydech jest, karteczki brak i gaźnika również. Nagaru nie ma. Obie plomby istnieją. Pomiędzy karterami jest czarna uszczelka, nie wiem z czego zrobiona. Z tego co wiem silniki 059 i 060 były składane na hermetyku. Czy podobnie jest z silnikami s01?

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-09, 23:43
autor: wujcio
nom wszystko było na tym składane
Ty się jeszcze zastanawiasz czy nie brać?

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-10, 12:46
autor: kamil_Ziomek
mikenio pisze: Pomiędzy karterami jest czarna uszczelka, nie wiem z czego zrobiona.s01?
A to wam nie daje nic do myślenia. Jak silniki były składane na hermetyku to z kąd tam jest uszczelka. Jaka cena tego silnika.

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-10, 13:45
autor: 175mirek
w 125 były oryginalnie uszczelki między karterami z czarnego materiału i na dodatek hermetyk na to szedł,kupiłem kiedyś taka od starszego Pana który sprzedawał duzo nowych częsci zmd.dałem za nią 3zł,

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-10, 17:06
autor: piotrek7533
Te czarne uszczelki to były z azbestu jeśli się nie mylę :)

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-10, 18:15
autor: wujcio
przecież pod hermetyk tez była uszczelka możliwe ze to było składane na towocie bez hermetyku

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-21, 23:07
autor: DeMoN
Jeśli chodzi o te czarne uszczelki to mój kumpel kiedyś kupił nowy silniczek a właśnie S01, i też miały takie uszczelki, czyżby jakiś nowy rodzaj uszczelek :?: :?:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-21, 23:12
autor: WSK
Czarne uszczelki idzie normalnie kupić w sklepie, są w zestawie "na pomarańczowym tle" przynajmniej u mnie mam do takowych dostęp.

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

: 2009-08-22, 00:47
autor: Weros
Nad czy wy sie rozwodzicie uszczelki czarne były oryginalnie montowane na hermetyku i tylee. Jeśli dorze pamiętam są one z kręgielitu.