Strona 2 z 3
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-06-03, 21:14
autor: Chota
Ja biję już 700 km w tym sezonie na tłoku "No-name" i żeliwniaku,nic niepokojącego się nie dzieje, nie puchnie nie uderza o głowice ani też żaden potwór z niego nie wyskoczył
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-07-13, 13:23
autor: cstrefa
A jak z mocą ?
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-07-14, 09:23
autor: Chota
Na razie się silnik z ramy wyrywa,ale z takim przebiegiem wiele powiedzieć nie mogę zobaczymy co będzie za np. 10 tyś kilometrów
![:hyhy:](./images/smilies/naughty.gif)
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-07-14, 10:17
autor: Lukasz1331
Chota pisze:Na razie się silnik z ramy wyrywa,ale z takim przebiegiem wiele powiedzieć nie mogę zobaczymy co będzie za np. 10 tyś kilometrów
![:hyhy:](./images/smilies/naughty.gif)
wątpię żeby ci współczesny tłok wytrzymał taki przebieg. moja WSK ma nieco ponad 9tyś km przelotu na nominalnym cylku oczywiście żeliwnym ZMD, wymienione pierścionki i sprzęgło i śmiga jak ta lala.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-07-14, 15:40
autor: Skinder
"wątpię żeby ci współczesny tłok wytrzymał taki przebieg." Dlaczego tak twierdzisz? Miałeś? Co do oryginału to pierwsza wueska miała jakieś 15k druga 20k na oryginalnym tłoku. W przypadku tej drugiej to luzy powodowały, że chodziła jak rudy 102,.Obie chodziły jak ta lala, dopiero jak rozebrałem silniki to troszeczkę się zmarszczyłem. W innym silniku miałem współczesny tłok, widać już trochę jeżdżony i był ok, nie poprzycierany itd, jeździłem na nim krótko ale wg zaleceń właściciela już był dotarty.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-07-18, 17:21
autor: Stary
Junak M10 1964 - pełny oryginał, nigdy nie ruszany. Tłok i cylinder nominał, przebieg licznikowy 12600km, licznik nadal działa. Niestety szlif nadchodzi dużymi krokami.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2010-08-05, 23:24
autor: davido125
ja tez kupiłem cylinder i tlok z allegro ale jeszcze niezalozylem i niewiem jak sie bd sprawowal
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 22:23
autor: zombek301
Witajcie. Czy cylinder aluminiowy z takim sygnowaniem to współczesny zamiennik?
![Obrazek](http://i66.tinypic.com/24epe01.jpg)
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 22:25
autor: Savier
Wygłuszenia gumowe != zamiennik. Masz oryginał.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 22:38
autor: franq87
Ten cylinder jest produkcji MOTOIMPEX.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 22:52
autor: Savier
Na górze przy przylgni z głowicą powinno być w takim razie oznaczenie CX.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 23:09
autor: franq87
CX to crossimpex, a motoimpex tam jakąś imitację kontroli technicznej bije.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 23:28
autor: Muciek
Jak ściągniesz cylinder to pewnie gluty na pół kanałów płuczących będą wisieć
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mam taki cylinder i tam tak było.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-04, 23:29
autor: BikerDS
Ja mam oryginał aluminiowy i poza selekcją i logo ZMD na przylgni z głowicą nie ma nic. Oczywiście są gumowe wyciszenia. Almot również nie ma takiego logo jak i CX ( ale kupiony w 2000 roku jakoś ).
Muciek
![:)](./images/smilies/smile.gif)
W ZMD alu też tak jest bardzo często
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-09, 19:49
autor: zombek301
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-10, 11:46
autor: franq87
Ten żeliwny to wiadomo, oryginał.Pomimo gorszego odprowadzenia ciepła lepszy, bo ma większą zdolność absorpcji drgań. W którym miejscu ma te 52,50? Jak jest mały naddatek to ciężko wytoczyć ,ale samą honownicą można zrobić. Gość ma rację ,bo to trzeba jeszcze tak wyprowadzić żeby wydało. Podaj średnicę z okolic okna wylotowego, lub 8mm od górnej krawędzi w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia ,z tych pomiarów można określić najbliższy wymiar naprawczy.
Zdarzają się cylindry ,które nie chcą się mieścić w obudowy, najczęściej winą są same krawędzie ,a wynikało to z pośpiechu przy produkcji ta wystająca część tulei potrafi się nawet rozchylić przy zbyt szybkim honowaniu i dotyczy to w zasadzie wszystkich cylindrów z Nowej Dęby. Można to łatwo naprawić.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-10, 12:49
autor: BikerDS
franq87 pisze:... ma większą zdolność absorpcji drgań..
Przepraszam, że wchodzę w dyskusję. Masz na myśli fakt, że aluminium bardziej przenosi drgania, a przez to hałas? Tak czy owak, cylinder aluminiowy mimo gumowych wkładek jest zatem głośniejszym cylindrem od żeliwnego. Uważam jednak, że fakt szybszego odprowadzania ciepła to niezaprzeczalna zaleta, ale tylko w przypadku ZMD. Almot z tego co pamiętam ma mniejsze okna płuczące, o CX się nie wypowiadam, bo tam już w ogóle jest meksyk.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-10, 14:08
autor: franq87
To znaczy cylinder żeliwny ma sporą masę i to ona poza pewnymi naturalnymi zdolnościami żeliwa do pochłaniania drgań powoduje ,że silnik emituje mniejsze wibracje. Hałaśliwość cylindra aluminiowego wynika wprost z drgań przenoszonych na użebrowanie i to jest rzecz naturalna, faktem jednak jest o niebo lepsze odprowadzenie ciepła . W silnikach S32 luz montażowy tłoka w cylindrze żeliwnym to 0,09-0,12mm, a w cylindrze aluminiowym już 0,06mm. W silnikach S01 nie zmieniono pasowania tłoka do aluminowego cylindra, bo fabryka i tak luzowała cylindry, praktyka pokazała, że na tych czterech setkach trzeba było bardzo delikatnie docierac i długo unikać rozwijania pełnych obrotów. Gdyby WSKę produkowano jeszcze kilka lat w główka korby była by łożyskowana tocznie ,były plany takiego wykonania jednak zdążono wprowadzić tylko ten aluminiowy cylinder, bo w zasadzie silnik ten miał byc całkowicie zastąpiony silnikiem W1.
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
: 2016-01-10, 16:23
autor: zombek301
franq87 pisze: Podaj średnicę z okolic okna wylotowego
.
Nie mam średnicówki. Zmierzyłem tylko u samej góry suwmiarką. Ale jeśli faktycznie jeden rozmiar to mało dla dokładnej obróbki postaram się od razu o tłok R4. Chciałbym jeszcze zasięgnąć porady czy przy okazji szlifu warto oddać do splanowania głowicę? I o jaką wartość ewentualnie planować? Oczywiście by obyło się bez szkody dla silnika. Motocykl używany do jazdy rekreacyjnie. Czy warto również próbować skorygować okna cylindra wg. schematu książki Załęskiego?
![Obrazek](http://i68.tinypic.com/2vcjg3m.jpg)
Tanie cylindry z Allegro
: 2016-02-04, 20:44
autor: Impala
Mam pytanie.
Mój cylinder jest już po ostatnim szlifie i dokonuje żywota.
Na Allegro są tanie zestawy ( cylinder tłok i pierścienie ) z ok. 90zł - aluminiowe i żeliwne - podobno polskie.
Czy ktoś z Was ma do czynienia z tymi cylindrami?
Wiem, że nie ma takich i dobrych rzeczy ale ponieważ robię nie więcej niż 1000km w sezonie rozważam taką opcję.
Natknąłem się na forum na negatywną opinię co do samej konstrukcji cylindra.
Poproszę o rady - za i przeciw.
Warto? Jeśli tak to żeliwny czy amelinowy?