Strona 1 z 1
					
				tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 00:48
				autor: gacekx1
				Witam. Otóż posiadam tłok AK20 do wsk 125, wyciągnąłem go z silnika kuzyna podczas remontu. Tłok jest na pierwszy szlif, oto fotki. Ktoś wie skąd to cudo?? z jakiej fabryki wyjechało??
SNV15782.JPG
 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 01:02
				autor: Savier
				Załączniki są obowiązkowe 

.
Mam taki tłok, jest to CX - dzisiejszy wyrób.
 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 01:07
				autor: gacekx1
				już jest załącznik, myli mi się jeszcze...
Jest to według mnie odlew dobrej jakości, można by zastosować go do ciaśniejszego pasowania powiedzmy 4 setki. Gdzie nabyć taki nowy?? szukałem ale jakoś nie mogę znaleźć nigdzie.
			 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 08:09
				autor: 35C2S1P
				To się trafia różnie. Normalnie był ze stopu AK12. Stop AK20 zawiera 20% krzemu tak więc jest trochę mniej kruchy. Tłoki z tego stopu najczęściej spotykam w cylindrach aluminiowych CX'a, są dodawane do kompletu 

 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 11:36
				autor: gacekx1
				A czy CX to CrossImpex?
			 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 11:39
				autor: Savier
				Tak, to ta firma. IMHO nic lepszego w tym AK20 nie ma 

.
 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 14:50
				autor: 35C2S1P
				Krąży mit, że tak nie puchnie 

 
			
					
				Re: tłok AK20 wsk 125
				: 2011-12-26, 15:13
				autor: Alien
				Mitem jest to że zawartość krzemu zmniejsza jak to powiedziałeś "kruchość". Wzrost zawartości krzemu powoduje zmniejszenie wytrzymałości tłoka, ale zmniejsza także rozszerzalność cieplna. Więc jeśli faktycznie jest z AK20 to nie będzie tak puchnął jak oryginał, kwestia tylko jak ten tłok jest obrobiony - nie miałem w ręce więc się nie wypowiem.