Strona 1 z 1

tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 00:48
autor: gacekx1
Witam. Otóż posiadam tłok AK20 do wsk 125, wyciągnąłem go z silnika kuzyna podczas remontu. Tłok jest na pierwszy szlif, oto fotki. Ktoś wie skąd to cudo?? z jakiej fabryki wyjechało??
SNV15782.JPG

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 01:02
autor: Savier
Załączniki są obowiązkowe :).

Mam taki tłok, jest to CX - dzisiejszy wyrób.

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 01:07
autor: gacekx1
już jest załącznik, myli mi się jeszcze...

Jest to według mnie odlew dobrej jakości, można by zastosować go do ciaśniejszego pasowania powiedzmy 4 setki. Gdzie nabyć taki nowy?? szukałem ale jakoś nie mogę znaleźć nigdzie.

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 08:09
autor: 35C2S1P
To się trafia różnie. Normalnie był ze stopu AK12. Stop AK20 zawiera 20% krzemu tak więc jest trochę mniej kruchy. Tłoki z tego stopu najczęściej spotykam w cylindrach aluminiowych CX'a, są dodawane do kompletu ;)

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 11:36
autor: gacekx1
A czy CX to CrossImpex?

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 11:39
autor: Savier
Tak, to ta firma. IMHO nic lepszego w tym AK20 nie ma ;).

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 14:50
autor: 35C2S1P
Krąży mit, że tak nie puchnie ;)

Re: tłok AK20 wsk 125

: 2011-12-26, 15:13
autor: Alien
Mitem jest to że zawartość krzemu zmniejsza jak to powiedziałeś "kruchość". Wzrost zawartości krzemu powoduje zmniejszenie wytrzymałości tłoka, ale zmniejsza także rozszerzalność cieplna. Więc jeśli faktycznie jest z AK20 to nie będzie tak puchnął jak oryginał, kwestia tylko jak ten tłok jest obrobiony - nie miałem w ręce więc się nie wypowiem.