Uszczelki głowicy typy?

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Uszczelki głowicy typy?

Post autor: AudioBas » 2012-02-15, 01:26

Hej!

Jakie fabrycznie zakładano?
Oraz czy pod nakrętki głowicy stosowano podkładki sprężynowe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki głowicy typy?

Post autor: Johnny » 2012-02-15, 01:43

Na zdjęciach poniżej pokazałem dwie uszczelki produkowane w PRLu:
uszczelka_1.jpg
uszczelka_2.jpg
Uszczelka po prawej stronie (zgodnie z moją wiedzą) była zakładana fabrycznie. Ta po lewej to chyba produkcja na polmozbyt.
Były jeszcze uszczelki całe miedziane z azbestowym wypełnieniem - muszę pstryknąć fotkę to wrzucę :)

Co było montowane fabrycznie a co było na polmozbyt trudno teraz dociec :) Na pewno uszczelki jakie wrzucił Audio to współczesne doróbki.

Jeżeli mogę coś radzić przy doborze uszczelki to zwracanie uwagi aby wewnętrzny pierścień był wyraźnie grubszy od "mięsa" uszczelki. To na tym pierścieniu uszczelnia się połączenie i jeżeli będzie za gruby to nie uzyskamy szczelności. Mięsko uszczelki się nie dopasuje (jest za twarde) i prędzej zerwiemy szpilki niż połączenie będzie szczelne :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki głowicy typy?

Post autor: Skinder » 2012-02-15, 08:37

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na ostatnią, aluminiową uszczelkę pochodzącą z zestawów za 5zł - szczelność uzyskać można tylko, kiedy głowica jest idealnie gładka, a w moim przypadku bodajże na 6 głowic czy 7 tylko 1 taka była. Pozostałe nosiły ślady obróbki, co w zasadzie powodowało zerową kompresje. Można również całkiem zrezygnować z uszczelki pod głowicą.

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki głowicy typy?

Post autor: mundy1 » 2012-04-22, 18:43

A zapomnieliscie wspomnieć o zasadniczej rożnicy uszczelka prl-a dzisiejsza.
Wszytkie dizsiejsze , spotkalme o grubości 1 mm, a PRL-owskie wykonywano o grubości 3 mm ;).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość