Hej!
Jakie fabrycznie zakładano?
Oraz czy pod nakrętki głowicy stosowano podkładki sprężynowe?
Uszczelki głowicy typy?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Uszczelki głowicy typy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelki głowicy typy?
Na zdjęciach poniżej pokazałem dwie uszczelki produkowane w PRLu:
Były jeszcze uszczelki całe miedziane z azbestowym wypełnieniem - muszę pstryknąć fotkę to wrzucę
Co było montowane fabrycznie a co było na polmozbyt trudno teraz dociec
Na pewno uszczelki jakie wrzucił Audio to współczesne doróbki.
Jeżeli mogę coś radzić przy doborze uszczelki to zwracanie uwagi aby wewnętrzny pierścień był wyraźnie grubszy od "mięsa" uszczelki. To na tym pierścieniu uszczelnia się połączenie i jeżeli będzie za gruby to nie uzyskamy szczelności. Mięsko uszczelki się nie dopasuje (jest za twarde) i prędzej zerwiemy szpilki niż połączenie będzie szczelne
Uszczelka po prawej stronie (zgodnie z moją wiedzą) była zakładana fabrycznie. Ta po lewej to chyba produkcja na polmozbyt. Były jeszcze uszczelki całe miedziane z azbestowym wypełnieniem - muszę pstryknąć fotkę to wrzucę

Co było montowane fabrycznie a co było na polmozbyt trudno teraz dociec

Jeżeli mogę coś radzić przy doborze uszczelki to zwracanie uwagi aby wewnętrzny pierścień był wyraźnie grubszy od "mięsa" uszczelki. To na tym pierścieniu uszczelnia się połączenie i jeżeli będzie za gruby to nie uzyskamy szczelności. Mięsko uszczelki się nie dopasuje (jest za twarde) i prędzej zerwiemy szpilki niż połączenie będzie szczelne

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelki głowicy typy?
Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na ostatnią, aluminiową uszczelkę pochodzącą z zestawów za 5zł - szczelność uzyskać można tylko, kiedy głowica jest idealnie gładka, a w moim przypadku bodajże na 6 głowic czy 7 tylko 1 taka była. Pozostałe nosiły ślady obróbki, co w zasadzie powodowało zerową kompresje. Można również całkiem zrezygnować z uszczelki pod głowicą.
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelki głowicy typy?
A zapomnieliscie wspomnieć o zasadniczej rożnicy uszczelka prl-a dzisiejsza.
Wszytkie dizsiejsze , spotkalme o grubości 1 mm, a PRL-owskie wykonywano o grubości 3 mm
.
Wszytkie dizsiejsze , spotkalme o grubości 1 mm, a PRL-owskie wykonywano o grubości 3 mm

http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość