Strona 1 z 1
Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-21, 22:33
autor: Zwierzu
Witam ,
http://allegro.pl/cylinder-almot-wal-lo ... 09171.html
Co myślicie o tym zestawie ? Słyszałem , że cylinder almota ma nie najgorszą jakość . Ale co z tym wałem i łożyskami ? Może znacie jakiś lepszy zestaw w tej cenie . Mam w domu stary wał można by zregenerować ale czy się opłaca ? Sam nie wiem . Sprzedającego nie znam . Piszcie może macie jakąś lepszą propozycje bo to wszystko co jest w tym komplecie to u mnie trzeba zrobić .
Pozdrawiam
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-21, 22:47
autor: Kermit
Wał jest beznadziejny, przeciwwagi są pełne, nie jest wyważony, jest cięższy od oryginału, tulejka w główce z gównianego materiału, poza tym na pewno rozwiercona z za dużym luzem na sworzeń, czopy nie mają odpowiedniego wymiaru i nie da się na nie normalnie założyć łożysk, są miękkie i łatwo uszkodzić rowek na klin. Tłok może nie mieć takich wymiarów jak oryginał i lubi puchnąć, łatwo go zatrzeć, po odpowiedniej obróbce (anoda) powinien dać radę. Nie wiem jak jest z cylindrami z Almota, ale może mieć mniejsze kanały niż oryginał i poza tym łatwo zerwać aluminiowy gwint na kolanko wydechu, najlepiej jest kupić oryginalny, żeliwny cylinder i oddać go do szlifu. Łożyska na pewno najtańsze jakie były dostępne. Uszczelki są zrobione z papieru, najlepiej jest kupić jakiś dobry materiał i wyciąć sobie samemu.
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-22, 22:52
autor: AudioBas
Weź stary wał wyślij do dziadka z Iławy niech zrobi Ci na korbie:
http://allegro.pl/wsk-125-korbowod-duel ... 57256.html
Kup porządne markowe łożyska i masz japonię

Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-23, 22:45
autor: Zwierzu
Kermit pisze:Wał jest beznadziejny, przeciwwagi są pełne, nie jest wyważony, jest cięższy od oryginału, tulejka w główce z gównianego materiału, poza tym na pewno rozwiercona z za dużym luzem na sworzeń, czopy nie mają odpowiedniego wymiaru i nie da się na nie normalnie założyć łożysk, są miękkie i łatwo uszkodzić rowek na klin. Tłok może nie mieć takich wymiarów jak oryginał i lubi puchnąć, łatwo go zatrzeć, po odpowiedniej obróbce (anoda) powinien dać radę. Nie wiem jak jest z cylindrami z Almota, ale może mieć mniejsze kanały niż oryginał i poza tym łatwo zerwać aluminiowy gwint na kolanko wydechu, najlepiej jest kupić oryginalny, żeliwny cylinder i oddać go do szlifu. Łożyska na pewno najtańsze jakie były dostępne. Uszczelki są zrobione z papieru, najlepiej jest kupić jakiś dobry materiał i wyciąć sobie samemu.
Wiem , że taka jest prawda masz rację , ze lepiej oddać wał do regeneracji ten co mam nadaje się do tego . Tylko jest problem z cylindrem . Ten co mam ma pęknięty rowek , połamane 2 żeberka (niezły idiota musiał wcześniej go tak załatwić ) . Motor nie miał wcale sprężania . Problemik jest taki , że nie mam skąd wziąć dobrego cylindra na obróbkę . Moglibyście mi powiedzieć coś więcej o tych cylindrach almota , jakieś w miarę przyzwoite simeryngi i jakiej firmy polecacie łożyska (w rozsądnej cenie) ? Był bym wdzięczny . Jeżeli chodzi o uszczelki to i tak bym je od razu wyrzucił do kosza bo zawsze daje specjalny silikon (w moim romecie sklejanym na silikon nie wyciekła jeszcze kropelka oleju a nie rozkładałem go 2 lata ) . Dzięki za odpowiedzi

Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-24, 19:22
autor: kuba063
Lepiej kupić do szlifu na tablicy itd. Te ameliniowe to nadaja sie na skup metali kolorowych. Wiem z doświadczenia że nie warto się w to bawic.
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-29, 22:53
autor: Zwierzu
A łożyska ?
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-29, 23:01
autor: kuba063
Co do łozysk koledzy którzy jeżdżą w trasy i nabijaja większa ilość km niż ja napewno Ci doradzą.
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-29, 23:06
autor: Kubi124
Witam. Cylinder almota do niczego się nie nadaje, po przejechaniu 500 kilometrów wygląda na 14 tyś kilometrów. Nie polecam

Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-30, 00:02
autor: misiolek
Łożyska to najtańsza półka. Ja po 1200km je wymieniłem z powodu nadmiernego luzu.
Re: Komplet naprawczy wał , cylinder .
: 2013-10-30, 18:14
autor: krzysiek200
Idź do hurtowni albo ciagnikowego i kup polskie łożyska, cylinder używany żeliwny ZMD np. z allegro lub tablicy i do szlifu, tłok almot i odpowiednie pasowanie przy szlifie, wał regeneracja.