Strona 1 z 3
					
				Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 16:50
				autor: Prevent
				Chciałbym zrobić sobie remont silnika w Kosie. Kupiłem niedawno WSKę i nie podoba mi się praca silnika. Po pierwsze coś w środku dzwoni i grzechocze, po drugie silnik nie wkręca się na obroty i słabnie pod obciążeniem. Doszedłem do ładu z zapłonem kupując CDI, bo wcześniej trudno było nawet uruchomić. Odpala od strzała ale nie da się pojeździć. Do wiosny chciałbym to ogarnąć.
Nie jestem jeszcze za bardzo obeznany jakie części warto kupować a jakich unikać. Widzę na allegro i OLX całe zestawy naprawcze ale czy warto to kupić? Najchętniej zleciłbym to zadanie komuś z doświadczeniem w tej materii, żeby nie błądzić. Sam bardziej zajmuje się samochodami i to raczej czterosuwami, z tym nie mam problemu. Remont silnika WSK mogę również zrobić sam ale potrzebuję porad i wskazówek. Wolę wydać więcej i mieć gwarancję, że do tematu nie wrócę przez długi czas.
Pytanie do doświadczonych wueskowiczów, czy jesteście mi w stanie pomóc zdalnie w doborze części oraz przeprowadzeniu remontu?
Co kupić, gdzie i jak to wymienić?
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 18:02
				autor: Mateusz WSK
				Na pewno wiele osób chętnie pomoże. Unikaj dzisiejszej tandety. Jak współczesne części to tylko sprawdzone, na forum można poczytać np o tłokach itp oraz w jakich sklepach i u kogo kupować.
Jak rozbierzesz silnik możesz wrzucić foty i ocenimy.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 18:42
				autor: brobmw
				Budowa silnika jest dosyć prosta,na pewno sobie poradzisz tym bardziej że masz styczność z mechaniką.Ja zawsze coś podpowiem.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 18:56
				autor: motolis
				Jeśli  chodzi o wał to daj do regeneracji do Iławy lub Poznania , z tego  co wiem  mają wielu  zadowolonych  klientów ,i niewiele skuch , W Poznaniu Pan Marek  Olachowski jako jeden z  nielicznych zakłada blachy po regeneracji ,w Iławie  nie  wiem . Koszt to 220 zł . Jak  dawałem wały do Iża  to  się  wypytałem 

.
 Podobno te  allegrowe  korby  też  nie  są  złe ,ale niech się wypowie ktoś ,kto to  użytkuje (ja  niebawem  obadam temat ) 

 Łożyska-pakuję zazwyczaj SKF lub FAG .
Cylinder  zostaw  oryginalny ,  tłok -mnie CX nie  zawiódł podczas 6-dniowego  pałowania ,ale są różne opinie . Wiadomo że najlepiej jakiś ori 

 Jeśli tryby  będą  wyjechane -skompletuj za używek .
 Ogólnie do  nowych części , które  odważyłbym się założyć należą:
-łożyska,uszczelniacze
-tarcze sprzęgłowe
-tłok (sworzeń i pierścienie też)
-wałek  kopniaka
-łańcuszek (chyba 

 )
-tulejki  skrzynki biegów
  Tak wygląda moje  podejście  do  ''trójek'' ,ale  niech się  wypowiedzą starzy  wyjadacze, bo ja  mam małe  doświadczenie z nimi.
 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 20:44
				autor: franq87
				Gdybyś był zainteresowany fachową naprawą główną silnika pisz pw. Jeśli chcesz zrobić to sam, służę radą.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-26, 23:48
				autor: Prevent
				Tak to pracuje, dzwoni, nie wkreca się...
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=jqKO1go ... e=youtu.be[/youtube]
 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-27, 00:10
				autor: Mateusz WSK
				Kosik bardzo ładny 

 ale silnik się tarabani stasznie. Pisz do kolegi 
franq87 jak chce pomóc, mega wiedza i doświadczenie, będziesz zadowolony.
Z tych części które wymienił 
motolis to bym nie zastosował łańcuszka sprzęgłowego ( jeżeli mowa o jakichś okinoi ) oraz tłoka, miałem raz współczesny i to był horror 

. Tarcz, Wałka kopniaka nie mialem więc nie wiem ale słyszałem, że wielowypusty się sypią w wałku 

 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-27, 01:31
				autor: Prevent
				Juz właśnie jestem na łączach z franq87, dziękuję za odzew panowie. Mam nadzieje, że do wiosny ogarnę sprzęt i jakiś zlot zaliczę.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-01-30, 15:29
				autor: Prevent
				franq87 wysyłałem do Ciebie PW, jeżeli możesz daj znać.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-17, 19:41
				autor: artur2885
				z tego co ja słyszę to ten silnik ma walniętą tulejkę na główce korbowodu i to tak dzwoni wymień na razie tylko tulejkę i zobaczysz że będzie OK .
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-20, 16:49
				autor: Prevent
				A dziękuję, trochę mam teraz innych zadań. Bardziej zwiazanych z samochodami ale jak to tylko to, to zabiorę się za to może nawet jutro.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 13:30
				autor: Prevent
				Rozkręciłem silnik, faktycznie wszystko lata strasznie. Nie dziwię się, że to dzwoniło.
Powiedzcie mi teraz, bardziej doświadczeni wueskowicze gdzie kupić jakieś zestawy naprawcze?
Chciałbym kupić cały zestaw: wał, cylinder, tłok z pierścieniami. 
Podpowiedzcie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę.
Wsadziłem tymczasowo inny silnik, niby lepszy, nowy tłok, wszystko jakby bez luzów.
Uzbroiłem, odpaliłem i ten silnik również się nie wkręca i nie ma mocy. 
Jakieś sugestie, czym to może być spowodowane? Gaźnik regulowałem na wszystkie sposoby, świeca jest nowa, zapłon CDI.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 14:01
				autor: Muciek
				Wał do przebicia na nową korbę , gar do szlifu , korbę z allegro masz na igiełkach a tłoki na Skuter Dębica z Tajwanu ten komplet po 60zł. Gaźnik 21mm z allegro od skuterów. Wszystko znajdziesz na forum jak wpiszesz te hasła do szukajki.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 19:34
				autor: irena41
				wał i cylinder daj do regeneracji franq87 napewno bedziesz zadowolony
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 20:14
				autor: Mateusz WSK
				Te dzisiejsze zestawy naprawcze to się za bardzo do niczego nie nadają. Zrób tak jak pisze irena41.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 22:14
				autor: Prevent
				Właśnie mam obawy dotych zestawów, gdyby taki dorwać z epoki... Te ładnie wyglądają ale boję się że nie posłużą za długo.
Takie coś np.: 
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5113889934
Ile to pojezdzi?
Pewnie wymontuję wal z korbą, tlokiem i cylindrem i podeślę do franq87. Chce jak najwięcej zrobić sam ale wueskowe tematy jeszcze dla mnie są nie do końca odkryte.
 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 22:48
				autor: Texas Ranger
				A czy franq87 zajmuje się regeneracją wałów?
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-21, 23:09
				autor: Prevent
				Niech franq87 się wypowie, oferował usługę w postaci remontu silnika,  to chyba też.
			 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-22, 00:15
				autor: franq87
				
Nie rzecz w tym ile to pojeździ, a jak. Ten wał waży o ok kilogram więcej od oryginalnego, w cylindrze są niepoprawnie wykonane kanały płuczące -nie dosyć, że za wąskie to jeszcze zamiast kierować mieszankę w momencie wymiany ładunku w stronę kanału ssącego to kierują ją na wprost . W efekcie silnik na tym zestawie słabo reaguje na otwarcie przepustnicy, wibruje i nie osiąga pełnej mocy. 
Jeśli chodzi o wały korbowe owszem naprawiam, ale raczej gdy naprawiam cały silnik. 
Regeneracją wałów się nie reklamuję ze względu, że za każdym razem oddaję do chromowania czopy i korbę do nawęglania co niestety wydłuża czas oczekiwania nawet do trzech tygodni. A jeśli trzeba dorabiać blachy to koszty wychodzą jak za wał z allegro i wiadomo co sie dzieje.
 
			
					
				Re: Remont silnika 125 - prośba o wsparcie
				: 2015-02-22, 08:54
				autor: Prevent
				Ok, czyli wniosek jest taki żeby kupić wał ale o właściwej wadze, tak? Ile taki wal powinien ważyć?
Czy ten będzie ok? 
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5106785687
Czy lepiej Tajwan: 
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4902089307
Nowy tłok nadwyniar i szlif cylindra powinno być najlepszym rozwiązaniem. Pytanie jeszcze o korbe, bo doczytałem, że zdarzają się za krótkie. Jaka jest właściwa długość? Wiem, mogę zmierzyć u siebie ale może ktoś mi poda zanim do końca rozbiore silnik.