Strona 1 z 1

Dystansowanie wału

: 2016-06-24, 23:17
autor: dąbek
Witam!
Czy remontujac silniki dystansujecie wał korbowy, tak jak fachowa literatura nakazuje? U mnie wychodzi dosyć duży luz - 2,9 mm więc kilka podkładek muszę użyć. Przyznam , że wcześniej składając inne silniki nie przykladalem do tego uwagi, ale może warto?
Korzystając z okazji zapytam też - czy między łożysko a wałek główny stosujecie też podkładki dystansowe?

Re: Dystansowanie wału

: 2016-06-26, 11:37
autor: wujcio
Moim zdaniem trzeba wszystko dobrze zdystansować bo to niweluje późniejsze problemy z powstającymi luzami a nie zawsze tulejki lub kartery są identycznie spasowane do wału bo wystarczy dodać inną grubość uszczelki.
Zdystansowana skrzynia to pewność że wszystkie biegi będą zawsze dobrze się włączały.

Re: Dystansowanie wału

: 2016-06-26, 15:43
autor: dąbek
Tak się zastanawiam nad tym dystansowaniem, bo jak przeglądam relacje z remontów czy jakieś tutoriale to nikt nic nie wspomina o podkladkach na wale korbowym
Czy takie podkładki jak z tej aukcji będą odpowiednie czy muszą być jakieś specjalne?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6132005725

Re: Dystansowanie wału

: 2016-06-26, 22:44
autor: wujcio
Wszystko zależy od kompletu.
Najlepiej zrobić sobie ze starych łożysk wzory odległości (zeszlifować delikatnie otwór i zewnętrzną średnicę łożyska) tak aby lekko wchodziło w kartery i na wał i wtedy wszystko widać ile jest luzu więc wystarczy dobrać odpowiednie podkładki jeśli takie są za cienkie można u tokarza dorobić pod wymiar lub kupić kilka zestawów takich podkładek o różnej grubości.

Re: Dystansowanie wału

: 2016-09-03, 11:25
autor: maniek_wroc
Wujcio - jaki luz zostawiasz jak dystansujesz wał aby nie miał za ciasno ? u siebie przy rozbiórce miałem z każdej strony podkładkę 0,2 mm ... zabieram się za składanie silnika, czytam o dystansowaniu ale jakoś nie mogę doczytać na jaki luz dystansować wał i skrzynie .

Re: Dystansowanie wału

: 2016-09-03, 23:04
autor: wujcio
Rozbierałem kilka silników i one mialy również podkładki z obu stron wału między czopem a łożyskiem.

Trzeba to zrobić na wyczucie bo luz nie może być za duży jak i za mały wał musi kręcić się lekko po skręceniu karterami wraz z uszczelką która będzie docelowa.
W tym temacie pojawia się pytanie czy składasz silnik ten sam z tym samym wałem czy masz nowy wał lub jeśli był regenerowany to pytanie jak wygląda on po regeneracji.

Moim zdaniem należy zrobić sobie takie 2 luźno wchodzące łożyska skręcić wszystko do kupy i sprawdzić ile w osi jest tego luzu jakimś czujnikiem zegarowym i wtedy dobrać odpowiednie podkładki.

Skrzyni nie można za ciasno pasować więc myślę że w osi jak będzie luz 0,2- 0,3 to będzie ok.