Strona 1 z 1
Czy szlif cylindra może osłabić wał?
: 2008-09-18, 18:43
autor: fanatyk 001
Witam, czy to prawda ze po wykonaniu szlifu cylindra, korbowod na wale ulegnie osłabieniu i dostanie wiekszych luzów? Planuje zrobic szlif z nominału na pierwszy.
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-18, 19:14
autor: pawel15
Hmm pierwsze słyszę o czymś takim. Niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-18, 19:38
autor: maykii
Wątpię żeby 0,25 większa pojemność mogła zaszkodzić, przed remontem miałem nominał chodził przez 13 000km i pękł pierścień i mój ojciec musiał na nim chwile pojeździć

cylinder był tak porysowany, że dopiero wydał drugi szlif ledwo. po 1 500 km nie mam żadnych luzów na podstawie korbowodu jedynie na sworzniu tłoka, bo wymieniłem po 5 km z powrotem na stary

sorry za troszkę OT
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-19, 16:27
autor: wskmaniak
dużo słyszałem ale czegos takiego jeszcze nie

,nic sie z korbowodem nie stanie ja mam 2szlif
orginalą korbe a luz jest minimalny
pozdrawiam
krzysiek
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-19, 17:06
autor: motonita
chodzi tu o teoretyke,
nadwymiar, podobnie jak zle ustawiony nzapłon obniza zywotnosc wału jednak w takim znikomym stopniu....
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-21, 22:05
autor: fanatyk 001
Dzieki za wszystkie odpowiedzi, mnie tez wydawało sie to nieistotne przy robieniu szlifu lecz taka wypowiedz uzyskałem od pewnego "mechanika".

Re: Szlif cylindra
: 2008-09-21, 22:28
autor: Stary
Szkoda gadać.... wy tu się o 0,25mm martwicie, a jak w junakach o 2 mm rozwiercają i pakują o 100g cięższe tłoki od 125p to co? Jeździ:P Pomijam pajaców którzy rozwiercają silnik o 15mm !!!!!!!!!! I pakują cylindry z tłokami od VW ;P
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-21, 23:30
autor: ŻbiKu
Musiałbyś porozmawiać z panem Stachiewiczem. Opowiadał mi, Wojtkowi i Procy jak właśnie rozwiercali cylindry pod większe tłoki, żeby uzyskać większą pojemność i moc Janka.
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-22, 14:28
autor: kamil_Ziomek
Tu nie chocdzi całkiem o wage tłoka tylko wyważenie całego układu korbowego i tłoka. Tak samo źle ustawiony zapłon powoduje że siły nacisku na tłok nie równoważą się z innymi siłami. Tłok nie powinien różnić się o więcej niż 0,5g od orginlnego idealnego tłoka. Więc można po szlifie wziąć tłok na wage i doprowadzić do tej wagi i wszystko będzie dobrze.
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-25, 13:48
autor: adasiek185
A mam takie pytanie. Jak się mocuje cylinder w uchwycie tokarki? Bo myślałem od wewnątrz, ale wtedy kawałek góry nie chwyci, za żebra nie bo to nie będzie idealnie wycentrowane, od dołu za ten wpust co w blok wchodzi też nie, bo są wycięcia na kanały i też się go nie złapie. A to musi być pewne mocowanie. Więc jak? Są jakieś specjalne szczęki którymi się chwyta za otwory na szpile cylindra? Pytam bo mam zapasowy cylinder, trochę zużyty. A i mam teraz na praktykach dostęp do jakiegokolwiek sprzętu więc pomyślałem o szlifie. Tylko jak to umocować. Bo ten instruktor jest ciemny. Nawet tulejki na sworzen tłoka nie umiał zrobić

przepraszam za taka długa lekturę. Pozdrawiam
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-25, 21:43
autor: adasiek185
Jaka szlifierka? Chyba nie kątowa

Zawsze byłem przekonany że robi się to tokarka a potem do honowania
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-25, 21:44
autor: leśia

hehe
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-26, 11:38
autor: kamil_Ziomek
Ale mocuje się tak samo. Robi się takie coś idealnie korąglego ( taka podstawka co wygląda jak róra z bardzo gróbej blachy.) w środku musi być otwór na tą część tuleji co wystaje . Tą podstawkę przykręca się do cylindra za pomocą śrób. Później w szlifierce mocuje się ten uchwyt sprawdzając bicie na tyleji cylindra czujnikiem zegarowym zębatym.
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-26, 13:13
autor: adasiek185
Tam jest mnóstwo różnego sprzętu. Tylko próbuje się tutaj dokładniej dowiedzieć co i jak. O kątowej nie mówiłem serio. Tym się szlifu raczej nie zrobi. Kamil_ziomek dzięki za odpowiedź z której się dużo dowiedziałem
Re: Szlif cylindra
: 2008-09-27, 13:52
autor: kamil_Ziomek
W sumie to najważniejsze żeby cylider był dobrze ustawiony (nie miał bicia) i był tak przymocowany żeby nie zmienił swojej pozycji. Należy też oczyścić miejsce gdzie była uszczelka cylinder-kartery.