Strona 1 z 1
---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 14:44
autor: adimen2007
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.
1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.
Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 14:49
autor: pawel15
adimen2007 pisze:Witam
Chciałbym sie dowiedzieć kiedy trzeba zrobić szlif cylindra.
1) jakie są objawy przed szlifem
2) gdzie i jakie luzy trzeba sprawdzić
3) oddając cylinder do szlifu czy trzeba powiedzieć o jakiś przewidywanych luzach itd.
Z góry dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
1) Motocykl może mieć mało mocy, tłok i pierścienie mogą dzwonić, będzie widoczny i wyczuwalny próg(ew.rysy).
2) To czy cylinder nadaje się do szlifu ocenia osoba która ten szlif robi.
3) To też ocenia osoba robiąca szlif.
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 14:52
autor: mati17_17
1) o szlifie dowiadujesz sie bardzo czesto jak twoja wsk nie mam mocy albo w ostateczności jak ci popekaja pierscienie lub wyskoczy zawleczka lub tez gdy robisz remont i zauważasz ze tłok lata po całym cylindrze
2) luz na tłoku trzeba sprawdzać na całej gładzi cylindra
3)przeważnie tokarz lub szlifierz wie o co chodzi jednakze dobrze jest jak szlif jest wykonany ciasno czyli tłok chodzi ciezko w cylindrze ale bez oporów
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 14:57
autor: wujcio
objawami są napewno próg i widoczny luz tłoka w cylindrze (przy pracy dzwoni strasznie)
Spec który robi szlif bierze nowy tłok i robi cylinder pod niego z odpowiednim luzem jak spec się tym zajmuje to wie jaki luz powinien być między tłokiem a szlifowanym otworem.
Oczywiście jeśli są rysy w cylindrze to możliwe że np z nominału nie wyjdzie pierwszy szlif tylko np drugi.
W Krakowie jest spec który robi to za 70 zł (tłok dodaje tylko że z Agmotu) bez tłoka 40 zł
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:08
autor: adimen2007
a gdzie mam spojrzeć na ten próg?
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:13
autor: wujcio
na samej górze tam gdzie dochodzą pierścienie
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:16
autor: adimen2007
ale jak spojrze na ten próg to co mam tam zobaczyć?
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:22
autor: Tukan
Jaki jest "wysoki". Im większy tym bardziej zużyty jest cylinder. A co do oddawania do szlifu to zawsze powinno się dawać zestaw cylinder do szlifu + nowy tłok, żeby później nie było płaczu, że nowy tłok dokupiony później ma za duży luz.
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:23
autor: wujcio
no jak jest to znaczy że cylinder do szlifu się nadaje jak wsadzisz tłok i będzie miał wyraźny to znaczy że jest wyrobiony.
Odwracasz cylinder głowicą w dół przytykasz ręką i jak wsadzisz tłoka od góry to powinien powoli wpaść na dół z opóźnieniem.
Jak wpada szybko to znaczy że jest wypracowany i nie trzyma kompresji.
Tłok o ile pamiętam ma mieć luzu 0,05 mm więc bardzo mało.
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:39
autor: adimen2007
jeżeli mam 0,35 to ewidentnie musze dać do szlifu. A ja mam średnice cylindra 52mm a progi praktycznie nie wyczuwalne. Czy warto zrobić 1 szlif i kupić nadwymiarowy tłok czy pozostać przy pozostać i kupić nowy nominalny tłok. Jak doradzacie.
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:43
autor: wujcio
jeśli tłok ma mały luz i cylinder nie jest wypracowany można zostawić.
Dla pewności lepiej zrobić szlifa.
Ja też mam taki cylinder nominalny prawie bez progu ale robię pierwszy szlif bo chce mieć pewność że nic nie będzie tłukło się w środku.
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 15:45
autor: adimen2007
To dzięki za cenne informacje.
A które pierścienie lepsze zwykłe czy te chromowane?
Re: ---SZLIF CYLINDRA---
: 2009-05-31, 16:45
autor: 175mirek
U mnie objawami lipnego cylindra nadającego sie do szlifu jest okropne dzwonienie i to że od góry cylindra widze pierścienie na tłoku xD musze koniecznie zrobić szlif bo tak jeździł nie będę.