Strona 1 z 3

cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 08:56
autor: Wuja
Witam,
orientujecie się może do którego roku montowano do WSK 125 cylindry żeliwne?
Czym one się różniły?(Kanały?)
I najważniejsze-czy cylindry te można stosować zamiennie między sobą?
Pozdrawiam
Wuja

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 12:53
autor: pawel15
Cylindry żeliwne robiono od początku produkcji do roku 1984/5. Wydaje mi się, że oryginały niczym się od siebie nie różniły(chodzi mi o kanały) ale pewien nie jestem. Współczesne cylindry aluminiowe mają mniejsze kanały. Cylindry można stosować wymiennie między sobą. Lepiej będzie jeżeli zrobisz szlif oryginalnego żeliwnego cylindra niż jak miał byś kupować cały nowy zestaw. Chyba tyle w tym temacie :).

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 16:08
autor: Wuja
A głowice były takie same dla obu cylindrow?Czy rózniły sie np.komorami spalania?

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 16:16
autor: wujcio
takie same są :)

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 17:39
autor: Stary
Podam Ci jeden powód dla którego nie warto kupować alusa - gwint wydechu może Ci się momentalnie zerwać. Nie wiem jak obecna produkcja, ale ja kiedyś tych cylindrów (NOMINAŁÓW) z pozrywanymi gwintami miałem kilka. Za każdym razem dostawałem je jako "nominały" z innymi częściami, a później okazywało się, że są do nieopłacalnej naprawy.

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 18:41
autor: pawel15
Stary pisze:Podam Ci jeden powód dla którego nie warto kupować alusa - gwint wydechu może Ci się momentalnie zerwać. Nie wiem jak obecna produkcja, ale ja kiedyś tych cylindrów (NOMINAŁÓW) z pozrywanymi gwintami miałem kilka. Za każdym razem dostawałem je jako "nominały" z innymi częściami, a później okazywało się, że są do nieopłacalnej naprawy.
Dokładnie- gwint w bdb stanie w cylindrze aluminiowym to duża rzadkość. A w cylindrach żeliwnych nie ma problemów z gwintem :).

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 18:58
autor: Wuja
Nie, Panowie bez obaw, nie chcę zmieniać cylindrów, pytałem się z ciekawości.
A tak dla ciekawostki podam to co znalazłem na ten temat na innym forum:


..."można zauważyć różnice miedzy cylindrami żeliwnym a aluminiowym w żeliwnym był większy luz montażowy z racji gorszych właściwości co do oddawania ciepła do otoczenia przez żeberka żeliwne, oraz większej rozszerzalności tulei cylindra(bardziej się grzał)
Większy luz montażowy w cylindrze żeliwnym powodował zmniejszenie mocy o około 1-1,5KM w stosunku do cylindra wykonanego z aluminium w tym samym silniku (miał w oznaczeniu S32U dla odróżnienia zastosowanego cylindra aluminiowego)
Reasumując na twoim miejscu oglądał bym sie za cylindrem aluminiowym z racji tej jak opisałem wyżej w WSK 125 sytuacja będzie taka po zastosowaniu cylindra aluminiowego...(wzrost mocy o 1-1,5KM)Nie tylko chodzi o luz montażowy w aluminiakach okna sa innaczej rozłożone przynajmniej w WSK.."

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 19:43
autor: Stary
Bzdura, co ma piernik do wiatraka? Tuleja ta sama, a nawet byłbym skłonny zaryzykować, że w alu gorsza. Wszyscy narzekają otwarcie na współczesne tuleje ściera się niemożliwie szybko.
Większy luz montażowy w cylindrze żeliwnym powodował zmniejszenie mocy o około 1-1,5KM w stosunku do cylindra wykonanego z aluminium w tym samym silniku
To jest dopiero hit. Dziwne, że literatura nic takiego nie podaje. Nawet jeśli zrobić szlif na żeliwnym na 8 setek, to nie ma szans żeby na aluminiowym wyciągnąć mniej jak 5 setek. 3 setki na pasowaniu = 1-1,5KM? Przy 7KM standardowych? 21%? To ja lece przeszlifować wszystkie moje motocykle! Kpina ... Lepiej niech się skupią na tłoku i pasowaniu wydechu, a nie na pisaniu bzdur. Dawno się tak nie uśmiałem.

Podaj link do tego forum, chętnie poczytam więcej mądrości.

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 19:48
autor: Kapiii
Haha :D Grubo :D Nie wiem aż co napisać...

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-03-29, 20:37
autor: Wuja
No forum jest dość uznane.Trafił mi się tylko taki kwiatek.Może przez grzeczność podam na priv:)

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-07, 10:12
autor: Blesso1
A ja dziś byłem się pytać o szlif i koleś krzykną mi 100zł (choć kiedyś robił po 50zł) po chwili powiedział że za 90zł zrobi. Pytam czemu tak drogo on na to że nie opłaca mu się bawić z ustawianiem szlifierki ale do rzeczy mam zamiar kupić cylinder, tłok, pierścienie, segery za 70zł wszystko nowe.Z tego co słyszałem cylindry ujdą co chodzi o jakość ale tłoki to podobno chiński horror. Czy da się jakoś zahartować taki tłok lub cokolwiek wzmocnić.

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-07, 10:34
autor: Brat
[url]http://wsk_fenix.republika.pl/olej_tlok.html[/url]

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-07, 11:03
autor: Blesso1
No to nici z mojego planu kupna nowego cylindra :(

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-07, 23:10
autor: Stary
Zapomnij o takim prażeniu w oleju, bardziej zaszkodzisz niż pomożesz.

Kup Almota albo Gorzyce, załóż, spokojnie dotrzyj i będzie śmigał. Chyba, że masz więcej kasy to w dobrej cenie (200-250zł) możesz zamówić tłok w firmie Legra.

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-08, 15:36
autor: Tukan
Stary pisze:Zapomnij o takim prażeniu w oleju, bardziej zaszkodzisz niż pomożesz.
Możesz rozwinąć?

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-08, 15:54
autor: Stary
Czytanie z Listu Jacota do wiernych:

"Pod żadnym też pozorem nie należy świeżo nabytego tłoka gotować ani smażyć w oleju. Metoda ta miała niegdyś zastosowanie i uzasadnienie w odniesieniu do tłokow wytwarzanych pokątnie, mając zastąpić właściwą obróbkę i sezonowanie a także dla "ratowania" tłokow wytartych ze szczętem wobec braku zamiennych. Jednak w zastosowaniu do tłoków produkowanych zgodnie z zasadami technologii nie ma najmniejszego sensu i niczemu nie służy, bowiem odlewy tłoków poddaje się obróbce termicznej przed ostateczną obróbką kształtu i wymiaru. Jesli jakkolwiek uda się tą drogą uzyskać zmiany w tłoku to będzie to równoznaczne m.in. z jego deformacją nienaprawialną w amatorskich warunkach. Jeśli zaś uda się nie osiągnąć żadnej zmiany to tym bardziej cała operacja nie ma sensu:).
Ot, jeszcze jeden przykład jak często w "przekazach ludowych" ulegają pomieszaniu właściwe cele i sens niektórych działań warsztatowych:)."

http://www.junak.riders.pl/tlok.htm

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-16, 10:09
autor: Blesso1
Coś mi sprzedawca szepną o tłokach Almota. Czyli mogę go spokojnie kupić ?

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-04-16, 10:29
autor: Stary
No cóż, obecnie najlepsze dostępne zamienniki w przystępnej cenie. W wsk słyszałem, że sprawują się bez problemu (mi w 125 nigdy nie puchł, ale ekstremalnie nie używałem silnika). W sierpniu zdam relację jak tłok almotu sprawdza się w junaku - szlif na 6 setek więc będzie już jakiś obraz. Z tego co słyszałem w junaku niestety almot puchnie. Wcześniej miałem też almota ale na 12 setek luzu (więc za dużo) i zatarć nie było. Zobaczymy w sierpniu.

Zawsze można zrobić tłok na zamówienie w firmie Legra. Koszt w granicach 200-300zł w zależności od tego co chcesz uzyskać i od razu można zamówić pod jakieś konkretne japońskie ostre pierścienie.

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-06-03, 13:06
autor: ArtekGS
Czołem,

Czy wiecie jakie opinie krążą o zestawach: cylinder żeliwny+tłok z allegro?

Re: cylinder aluminiowy a żeliwny

: 2010-06-03, 14:36
autor: Wężu
Kupiłem tydzień temu, po wakacjach bd wiedział jak nabije km.