Strona 1 z 2
Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 18:19
autor: Wujek Edek
Czy silnikowi może stać się coś złego jeżeli nie dokładnie wytarłem łożyska ze smaru, przed włożeniem w kartery ? Jak smar rozpuszcza się w benzynie ? I czy odkłada się z niego jakiś syf ?
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 18:26
autor: wujcio
lepiej oczywiscie lozyska dobrze wyczyscic z towotu ale mysle ze nic nie powinno sie dziac zlego w koncu to tez smar a beznyna go wyplucze jak silnik pochodzi chwile.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 18:37
autor: xradusx
A co ty otwierałeś łożyska od strony wału ? a co ma się silnikowi stać od smaru tylko to że w 3 min go przepali
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 19:02
autor: wujcio
a czemu mial by tego nie robic? przeciez nalezy zdjac oba dekielki ;>
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 19:12
autor: Wojtek
Ten smar wcale tak szybko się stamtąd nie wypłukuje. Kiedyś włożyłem łożyska z własnym zapasem smaru na wał korbowy. Zdjąłem krycie i tylko z wierzchu przetarłem idąc właśnie tym tropem, który napisaliście. Po jakimś czasie znów dobierałem się do tego łożyska i uszczelniacz koło niego był cały zakitowany syfem i smarem z łożyska. Lepiej je wypłukać dokładnie w benzynie.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 19:37
autor: Wujek Edek
Czy ten syf przeszkadza w pracy silnika ? Czy może coś zepsuć ?
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 20:30
autor: Wojtek
Napewno nie pomaga ale czy grozi czymś to nie wiem.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 22:29
autor: xradusx
wujcio pisze:a czemu mial by tego nie robic?;>
Z tego samego powodu
wujcio pisze:przeciez nalezy zdjac oba dekielki
A gdzie tak jest napisane
lol
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 23:02
autor: PrzeMOC
xradusx pisze:
A gdzie tak jest napisane
lol
w katalogu części...
łożyska na wale nie są łożyskami zamkniętymi (2Z) z tego powodu, że pracują pod wysokimi obrotami, pod wysoką temperaturą i tawot z czasem przestaje smarować - powinny mieć więc stałe smarowanie mieszanką benzynowo-olejową, więc najprościej jest kupić porządne łożyska 2Z i wyjąć dekielki...
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-13, 23:17
autor: xradusx
Dobra bo się nie zrozumieliśmy miałem na myśłi to:
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 08:22
autor: KoSzU
Kolego weź do ręki krater i go sobie dokładnie obejrzyj!
W połówkach są specjalne kanaliki które doprowadzają mieszankę do łożysk by były smarowane...
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 13:30
autor: SuLeK
no właśnie tak jak koszu napisał specjalnie się przyjżałem i są te kanaliki.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 14:26
autor: Tukan
xradusx wg. Twojego obrazka simmering od strony koła magnesowego to na sucho miał by pracować?

Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 15:46
autor: xradusx
Tukan pisze:xradusx wg. Twojego obrazka simmering od strony koła magnesowego to na sucho miał by pracować?

Nie nie na sucho ponieważ osłonka jest tylko z jednej strony zdjęta a co nam to daje to dodatkowe zabezpieczenie dla uszczelniacza
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 15:50
autor: maykii
Ale tej mieszanki w skrzyni korbowej nie ma tyle co by mogło przedostać sie przez osłonke w łożysku... Także Lipa, bo simmering chodzi możnaby powiedzieć na pół sucho. Od strony sprzęgła można zaakceptować takie rozwiązanie.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 16:10
autor: xradusx
A od kiedy simmering musi mieć mokro to nie łożysko, Bynajmniej tak mi się wydaje

Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 16:25
autor: maykii
Po pierwsze "bynajmniej" i "przynajmniej" mają dwa różne znaczenia...
Simmering to guma, a guma przy dłuższym tarciu nie zachowuje swoich właściwości...
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 16:37
autor: xradusx
guma guma ale odporna na wysokie temperatury i duże tarcie czyż nie
bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,bynajmniej, bynajmniej, bynajmniej,

Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 22:12
autor: Wojtek
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Bardzo ważne zdanie jest napisane na tej stronie.
xradusx pisze:Nie nie na sucho ponieważ osłonka jest tylko z jednej strony zdjęta a co nam to daje to dodatkowe zabezpieczenie dla uszczelniacza
Zabezpieczenie przed czym?
xradusx pisze:A od kiedy simmering musi mieć mokro to nie łożysko
Mniej więcej od zawsze. To zwiększa jego trwałość.
Re: Smar w łożyskach.
: 2010-04-18, 22:25
autor: Tukan
Poza tym o czym tu mowa... ciśnienie w komorze nie raz wydmuchuje simmeringi, wiec takie gówienko na łożysku po 100 m by się wyślizgnęło.