Strona 1 z 2
Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-12, 08:35
autor: nik102
Wczoraj poskładałem moja wsk. Wszystkie łożyska w silniku nowe, wał po regeneracji, cylinder po szlifie. I teraz moje pytanie czy to normalne że po szlifie dzwonią pierścienie, czy to się dotrze??
Wsk bardzo dobrze pali i jeździ kompresja jest ale nie rozumiem o co chodzi z tymi pierścieniami. Czego to może być przyczyna??
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-12, 22:35
autor: wujcio
nie zakładałeś przypadkiem może do tłoka jako zabezpieczenie sworznia segerów (takie blaszki z dwoma oczkami) bo jeśli je wsadziłeś to możliwe że one dzwonią - dlatego w motorach są te druty ponieważ siedzą ciasno w rowku (oczywiście to też zależy od tłoka bo często rowki są za wąskie albo za płytkie i te zabezpieczenia wypadają w tłokach rzemieślniczych)
Może Ci tłok o głowicę uderza albo o uszczelkę.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 00:19
autor: termin21
A dzowni ci w jakich partiach obrotów.Ja mam silnik na nowych częściach złorzony i po 2tys.km coś wyraźnei zaczęło mi dzwonić,ale przy wolnych obrotach było cicho i przy wysokich tez dzownienie zaczynało sięprzy dodawaniu gazu.Co się okazało lub co ustaliłem to to ,że mam wyrąbaną przepustnice z luzem(bo gaźnik pozostał stary),lub po prostu klasycznie dzwniące pierścienie.W silniku w sumie oprucz pierścieni juz nei ma co dzownić bo jak by był wał źle zrobiony to by stukał więc ja obstawiam ,ze gniazda pierścieni na tłoku majązbyt duży luz pionowy(mam taki tłok rzemieślniczy )i to łatwo sprawdzić zdjemij cylinder i poruszaj pierścieniami czy mają jakiś luz pionowy.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 06:05
autor: wujcio
termin21 pisze: łatwo sprawdzić zdjemij cylinder i poruszaj pierścieniami czy mają jakiś luz pionowy.
Najprościej zdejmij kolanko wydechowe i będziesz widział pierścienie wtedy możesz sobie sprawdzić te luzy (ściąganie cylindra to już większa zabawa

)
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 07:54
autor: nik102
Głównie dzwoni na wolnych obrotach jak dodam gazu to się ucisza trochę. Właśnie wkładałem te segery ale czy to możliwe że one tak dzwonią??
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 10:51
autor: wujcio
możliwe że tak bo one nie przylegają idealnie do rowka (rowek w tłoku jest ciut większy i szerszy niż seger - seger na znormalizowane wymiary)
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 11:55
autor: nik102
Ja raczej jetem za teorią "termin21" z luzem pionowym pierścieni. Bo to jest niemożliwe żeby segery aż tak dzwoniły na razie zostawiam to tak jak jest mam drugi cylinder zrobię sobie na nim szlif i tylko podmienię ale to zimą.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 12:04
autor: Kermit
Jeśli na prawdę mocno dzwoni to mogła się też odczepić blacha wału.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 12:14
autor: nik102
Blach na 100% nie odczepiła się bo są tak zrobione że nie ma takiej opcji. A poza tym wsk dzwoni od pierwszego odpalenia. To na pewno siedzi w cylindrze.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-13, 21:22
autor: davidoff
Cylinder masz alu czy żeliwny? Może to poprostu żeberka dzwonią, przyłóż jakąś szmatę czy coś i zobacz czy będzie różnica.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-14, 10:04
autor: nik102
Mam żeliwny już próbowałem tak jak mówisz i nic to nie daje, dzwoni na 100% w cylindrze wyraźnie słychać. Wczoraj dosyć dużo pojeździłem wsk i teraz dalej dzwoni ale już mniej zobaczymy może się to jakoś dotrze.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-15, 12:20
autor: pawel15
A sworzeń i tulejkę wymieniałeś?
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-08-15, 21:30
autor: nik102
sworzeń nowy i cała korba nowa łącznie z tulejką.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-12-22, 01:36
autor: ŻbiKu
Ciężko powiedzieć, ogólnie wszystkie trójki brzęczą taki ich urok. Jeżeli jest to ponad normę, to pytanie brzmi czy montaż silnika został przeprowadzony umiejętnie? Poza tym, tak mi teraz wpadło do głowy, dopasowałeś odpowiednio luz między sworzniem i tulejką? To samo się tyczy końcówek pierścieni, każde nowe należy podpiłować z zachowaniem normy.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-12-22, 14:29
autor: GhostRider_WSK
Ale po co podpiłować pierścienie ? Ja tam nigdy nic nie przerabiam.. kupuje nowe, składam tak jak być powinno i jazda. Na początku po remoncie mojej B3 też pierścienie brzęczały ale po około 100 km i ostrym przepale nie dzwoni do dzis nic a nic nawet jak motor dostanie mocno po garze. Kwestia dotarcia, pojeźdźij troche, poczekaj aż bedzie cieplej może będzie ciszej, bo jeśli silnik nie jest dobrze rozgrzany to elementy nie współpracują ze sobą odpowiednio, a jak nie to trzeba coś robić. Pozdro.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2010-12-23, 10:57
autor: ŻbiKu
Po włożeniu pierścienia do cylindra (poniżej progu) między jego końcówkami ma być zachowana odpowiednia szczelina, jeżeli będzie za duża bądź za mała silnika nie uzyska odpowiedniej kompresji, a pierścienie ulegną uszkodzeniu. Jaka to wartość - sprawdź sobie w książce. Zmierzenie tej szczeliny i ewentualne wypiłowanie odpowiedniej przy montażu pierścieni to zabieg obowiązkowy.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2011-01-20, 00:38
autor: carramba
Sprawdz moze czy to nie dzwoni przepustnica w gazniku:P Moze przed remontem po prostu tego nie zauwazales.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2011-01-20, 08:06
autor: nik102
Ostatnio wsk im ma więcej przejechane po remoncie tym wydaje się ciszej pracować więc może się dotrze zobaczymy.
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2013-02-16, 14:43
autor: michaleczekd
Ja słyszałem, że to nawet głowica może tak dzwonić... Przyłóż rękę do głowicy i wtedy zobcz czy dzwoni...
Re: Wsk po remoncie strasznie dzwoni.
: 2013-02-16, 18:06
autor: Lukasz1331
u mnie dzwoni głowica jak złapie reką to dzwonienie ustaje