Dystansowanie wału

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Vellar
Posty: 42
Rejestracja: 2010-05-25, 18:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 S1
Cezet 175
Simson sr50
Lokalizacja: Olkusz
Kontaktowanie:

Dystansowanie wału

Post autor: Vellar » 2010-11-12, 20:04

Witam, niestety nie znalazłem podobnego tematu(może słabo szukałem) chodzi mi o podkładki dystansowe między wałem a łożyskiem
znalazłem taki opis:
"Biorąc pod uwagę przeszłość warsztatowo -partyzancką większości wuesek, trzeba rozważnie brać się za dobór podkładek dystansowych na czopy główne wału korbowego.
- najpierw mierzymy suwmiarką (głębokościomierzem) głębokośc skrzyni korbowej w obu karterach,
- dodajemy do obu wyników grubość uszczelki,
- suma powyższych trzech wielkości daje nam szerokość skrzyni korbowej złożonego silnika
- mierzymy szerokość wau korbowego mierząc suwmiarką po zewnętrznych bokach przeciwwag,
- wynik odejmujemy od szerokości skrzyni korbowej
- uzyskujemy luz wału w skrzyni,
- od wyniku odejmujemy luz jaki musi mieć wał książkowo,
- otrzymujemy grubość potrzebnych podkładek dystansowych, którą dzielimy przez 2,
- mamy w ten sposób wymaganą grubość podkładek.
Wsio. "
w tym opisie nie ma tylko podanego luzu zaleconego przez fabrykę, ile on wynosi,
czy zna ktoś jakieś inne metody dobierania podkładek dystansowych

z góry dziękuje

Awatar użytkownika
CYcor
Posty: 1
Rejestracja: 2010-10-18, 21:14
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 B3
mz 250 es/2
Lokalizacja: ostrow mazowiecka

Re: Dystansowanie wału

Post autor: CYcor » 2010-11-19, 00:04

Ja nieiwem poco tam ten luz ;). Pewnie chodzi o to , zeby np nie zabraklo 0,2 mm i przez to polowki nie docisnely sie na max. Dlatego odjol bym te 0,5 i potem podzielil na 2 i masz grubość. Wiadomo margines musi byc moze uszczelka bedzie minimalnie ciensza .
Prawda jest jak dupa , każdy ma własną

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość