WSK 125 M06B3
Witam, ostatnio jechałem wską i nie mogłem wbić 3. biegu, pchałem do góry i nie byłem w stanie wbić 3. Po dociśnięciu nogą wajchy i przesunięciu jej do góry weszła 3., ale nie mogłem później wbić 1 biegu. Docisnąłem ręką wajchę, nacisnąłem w dół i 1 weszła, ale znów nie było 3. i tak w kółko. Wie ktoś może co się mogło dokładnie stać i czy obejdzie się bez rozpoławiania silnika? Tak na koniec dodam, że podobno już kiedyś dziadek miał podobny problem z biegami i jako tako jeździł, ale później nie było żadnego biegu, oddał silnik do mechanika :)
Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2024-08-31, 08:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Romet Ogar 205
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 - 79
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
Czyli jak rozumiem dociskasz ją w w stronę silnika tak?
Po pierwsze tam luz osiowy powinien być tzw montażowy czyli 0,3-0,4 mm - dystansuje się to podkładkami na wałku od środka silnika - bynajmniej ja tak robię.
Bez rozpołowienia silnika się nie obejdzie. Warto to zrobić chociażby biorąc pod uwagę jakość poprzedniej naprawy/remontu.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
Winny luz na wałku zmiany biegów. Jeśli ma promieniowy to nie zazębia się prawidłowo z mechanizmem wybieraka i tyle. A jeśli źle zrozumiałem i należy dociskać głębiej to luz na kamieniu, brak dystansowania skrzyni lub wyrobione zęby kłowe.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2024-08-31, 08:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Romet Ogar 205
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
A jeśli na wałku nie ma żadnego luzu ?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2024-08-31, 08:41
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Romet Ogar 205
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
Jeździłem nią dobre 4 miesiące i dopiero teraz mi się to stało, wcześniej normalnie wszystkie biegi wchodziłyadamsky771 pisze: ↑2024-09-01, 00:17Czyli jak rozumiem dociskasz ją w w stronę silnika tak?
Po pierwsze tam luz osiowy powinien być tzw montażowy czyli 0,3-0,4 mm - dystansuje się to podkładkami na wałku od środka silnika - bynajmniej ja tak robię.
Bez rozpołowienia silnika się nie obejdzie. Warto to zrobić chociażby biorąc pod uwagę jakość poprzedniej naprawy/remontu.
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
Silnik do rozpolowienia -remontu
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem
To po rozgrzaniu silnika stawiałby dęba. Co byś nie napisał i nie zrobił silnik trzeba rozpołowić żeby dowiedzieć się prawdy, chyba że problem rozwiązuje wyciągnięcie ośki zmiany biegów, to wtedy można się ratować zniwelowaniu tego luzu na zewnątrz silnika, ale to raczej rozwiązanie na chwilę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość